wat is een trainingsmethode?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat is een trainingsmethode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:34

ik moet voor school een verslag over verschillende trainingsmethoden in het dressuur en springen op zoeken, dit gaat zo moeilijk, dat is nu denk wat is een trainingsmethode? je hebt lang en laag, laag diep en rond, en de bekende rollkur natuurlijk, maar over dat laatste kan ik sowieso niet vinden wat voor methode het is.. verder kan ik ook niet echt iets vinden, dus mijn vraag is wat vinden jullie een trainingsmethode? welke methode gebruiken jullie? en waarom? en wanneer kan je iets een methode noemen? ik vind het zo'n breed begrip..

Fem_daf

Re: wat is een trainingsmethode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:53

Er zijn ontzettend veel verschillende methodes die door veel mensen weer anders worden gebruikt. Ik rijd zelf niet met één bepaalde methode, maar ik probeer te vinden welke elementen van welke methodes bij mij en mijn paard passen.

Je kan op google zoeken naar klassieke dressuur, spaanse rijschool etc. Hier staat meestal een grondrichter bij wiens methode (grotendeels) wordt gebruikt. Bij springen kan ik je helaas niet helpen behalve dat het meestal dressuurgericht is.

Wat dacht je trouwens van Emiel Voest met natural horsemanship of Nevzorov.

keira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:53

Hoi,

Ik denk dat je het artikel "Wat is training ? Hoe ontstaan trainingseffecten ? " uit het Belgische tijdschrift Paardekracht goed kunt gebruiken.

Je kunt het op de volgende manier vinden:
1. Ga naar http://www.paardekracht.be
2. Kies vervolgens 'archief'
3. Dan ga je naar 'reeksen'
4. Kies dan 'Het paard als atleet, deel 2

Hopelijk heb je er wat aan!

Veel succes, gr Keira!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:56

ik heb iig de traningsmethode van Antoine de Bodt al, en de laag diep en rond methode.
ik wil idd ook iets maken over Emiel Voest, en vooral over Nevzorov, het hoort misschien niet echt bij de opdracht, maar ik vind het toch de moeite waard om het er bij te zetten Ja
bedankt voor de link keira!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:26

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:17