Fotoshoot luna @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Fotoshoot luna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:25

Haaaj!

Gister kwam Carlijn (@ bokt Loveginger) luna schooten. En zo ook een mini meeting haha.

Luna en ik rijden op B niveau. We zijn 5 oktober voor het eerst officeel gestart. We hebben nu 4 proefjes gereden en zijn op dit moment B+4. Ik rij luna sinds half mei.

We zijn druk bezig met meer aanleuning en rond te lopen. Veder doen we gewoon de dagelijkse dingen oefenen (figuren, los werken etc). Bij de ponyclub rijden we ook regelmatig oefeningen uit het L.

Ik ben enorm trots op de foto's, ik vind ze erg mooi geworden.
Voor vragen over de shoot kun je terecht bij Loveginger.

ook hebben we standfoto's, dit in een ITP-topic: [ITP] Luna als fotomodel

Ik heb graag commentaar, mits het opbouwend is en dat ik er iets van kan leren.

Hier de foto's!

We hebben losgereden, gestapt en gegaloppeerd, maar hier zijn niet echt foto's van.
Opmerkingen dat ik op het verkeerde been lichtrij hoeft niet, op de foto's dat het zo lijkt, zit ik door. Hier heb ik heel veel op geoefend en vind het nu bijna fijner als lichtrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lovers ^
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 03-11-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marianne

Re: Fotoshoot luna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:28

Ik heb het idee dat je zadel niet helemaal goed past, het ziet er uit alsof de boom wat te wijd is. Je ziet dit heel goed op de eerste foto.

Verder vraag ik me af waarom je met sporen rijdt? Ik vind je namelijk nogal "prikkerig".

Ik vind het wel een ontzettend gaaf paard, setje staat mooi en ik vind je hoofdstel echt heel gaaf bij haar staan!

Veel succes met je wedstrijden!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:30

Knappe Luna, ik vond het erg gezellig gister
& het rijden ziet er netjes uit, heerlijk ontspannen en wat kan die Luna strekken Kwijl Niet normaal Nagelbijten / Gniffelen
Jij hebt ook echt een hele nette zit, heb eigenlijk geen commentaar, maar vooral lekker door trainen
& die wedstrijden komen wel goed Haha!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:33

Mariannedeb schreef:
Ik heb het idee dat je zadel niet helemaal goed past, het ziet er uit alsof de boom wat te wijd is. Je ziet dit heel goed op de eerste foto.

Verder vraag ik me af waarom je met sporen rijdt? Ik vind je namelijk nogal "prikkerig".

Ik vind het wel een ontzettend gaaf paard, setje staat mooi en ik vind je hoofdstel echt heel gaaf bij haar staan!

Als eerst bedankt voor je reactie.

Kun je uitleggen waaraan je ziet dat die niet heelmaal goed ligt?

En waarom ik met spoor rijd, ze nu 9, tot die tijd altijd met spoor gereden bij de vorige eigenaar. Zonder spoor word het alleen maar trap werk, ik weet dat ik het aan het been krijgen zonder spoor moet oefenen, maar ik rij liever dan met een klein spoortje waarop ze wel reageert dan dat ik steeds haar moet blijven trappen. Prikkerige is denk ik meer moment opnames, ik zit namelijk niet altijd te prikken. Knipoog

Mar dankjewel Haha! Haha!

Dankje car, helemaal super dat je er was gister Haha! !!!
Bedankt voor je commentaar

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:40

Danique07 schreef:
Mariannedeb schreef:

Als eerst bedankt voor je reactie.

Kun je uitleggen waaraan je ziet dat die niet heelmaal goed ligt?

Ik heb het idee dat je voorkant te laat ligt en de achterkant te hoog. Je kunt dit ook zelf controleren door te kijken of het dieptepunt van het zadel wel precies in het midden ligt. Dit is namelijk erg belangrijk voor een goede drukverdeling..
Ik denk dat jouw zadel wat te ver naar voren kiept. Hierdoor zul je maar weinig ruimte hebben in de kamer.. en is er dus meer druk op de boom dan op de kussens. Snap je? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit leg..

Ik vind het wel een heel gaaf paard trouwens, dat was ik vergeten te zeggen!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:46

Hooii!! Lachen
Wat kan jouw paard leuk draven zeg. Je zit er mooi op.
Ik vroeg me eigenlijk wel af of je peesbeschermers niet te strak aangetrokken zijn. Op de foto lijkt het, misschien is het in werkelijkheid ook helemaal niet.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:46

Ja ik snap je wel bijna helemaal. Ik geloof dat het niet echt zo is, maar ik kan het altijd een keer nakijken. Knipoog

haha bedankt voor complimentje van luna.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:48

Zadel niet past, prikkerig??
Dat zijn dingen die ik totaal niet zie, maar goed..zal wel aan mij liggen.
Ik vind dat de foto's netjes tonen. Je rijdt je paardje op een vriendelijke manier.
Commentaar heb ik verder niet, succes op de wedstrijden.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:53

Ja idd jetje en lis, ik zie het zelf ook niet...
Wel heel bedankt voor jullie reactie!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:54

Ik vind het er op een aantal foto's erg gespannen uitzien. En het excuus dat ze altijd met spoortjes is gereden is geen excuus. Dan moet jij ervoor zorgen dat ze aan het been is. Want je prikt bijna constant met de spoortjes. Dus spoortjes af en reageert ze niet op je been geef je haar een tik met de zweep. Je geeft deze hulpen net zolang tot zij op jou been gaat reageren.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:55

x_Quinta_x schreef:
Hooii!! Lachen
Wat kan jouw paard leuk draven zeg. Je zit er mooi op.
Ik vroeg me eigenlijk wel af of je peesbeschermers niet te strak aangetrokken zijn. Op de foto lijkt het, misschien is het in werkelijkheid ook helemaal niet.

Sorry, ik vind het een beetje een gekke vraag....
Je kunt vanaf hier toch niet zien hoe dikke/dunne benen luna heeft, maar goed.
Ze zitten perfect, anders zou ik ze niet dragen namelijk Knipoog

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:56

FriesWytske schreef:
Ik vind het er op een aantal foto's erg gespannen uitzien. En het excuus dat ze altijd met spoortjes is gereden is geen excuus. Dan moet jij ervoor zorgen dat ze aan het been is. Want je prikt bijna constant met de spoortjes. Dus spoortjes af en reageert ze niet op je been geef je haar een tik met de zweep. Je geeft deze hulpen net zolang tot zij op jou been gaat reageren.

Nou ik vind het er anders ontspannen uitzien en weet niet op welke foto(s) jij aantoont waar ze met der sporen in der buik zit te poren?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:58

Ik heb er gister zelf bij gestaan en sorry hoor dit slaat nergens, ten eerste die pony is hardstikken ontspannen en los in de hand
& dat prikken zijn echt moment opnames zelfs hier niet alle foto's prikt ze & het zijn kleine hulpen die ze geeft
vind het altijd zo knap dat iedereen van bokt het beter weet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:58

Het gespannen zie ik doordat de pony eigenlijk constant de oren in de nek heeft. En strak is in de mond en hals. Op een aantal foto's zie de strepen van de sporen in de huid zien.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:59

FriesWytske schreef:

Idd, de strek foto ziet er niet helemaal ontspannen uit. Maar op geen 1 andere foto kan ik zo iets vinden eerlijk gezegt. Over dat sporen ga ik niet veel veder op in. Luna is hiermee gereden altijd, leer het dan maar eens af. En ja, ik heb het in het begin gedaan, maar dat werkt niet. Ik merk dat ze veel beter loopt met spoortjes op, dus dan maar spoortjes. En al zal ik wel constant prikken (wat ik niet doe), met die kleine spoortjes prik ik haar niet lek Knipoog Ik zie hier op bokt veel ergere dingen gebeuren dan een keer aantikken met een spoor.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:02

knappe foto's daan!
je zit er erg netjes boven, handen mooi rechtop op de meeste foto's Schijnheilig
en ik vind het er allemaal erg ontspannen uitzien Lachen
ga zo door meid!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:03

loveginger schreef:
Die oren is een teken van concentratie, als een pony gespannen is ziet het er wel heel anders uit

Inderdaad...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:04

FriesWytske;
Als de oren naar achter staan hoeft het echt nog niet te betekenen dat het paard gespannen is. Knipoog

_danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:04

Okay, maar commentaar moet dan wel goed onderbouwd zijn.
Leg mij maar uit hoe je je peesbeschermers te strak doet dan.. En hoe je dat op een foto kan zien volgens jouw??

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:05

Jetje1985 schreef:
loveginger schreef:
Die oren is een teken van concentratie, als een pony gespannen is ziet het er wel heel anders uit

Inderdaad...

dit heb ik ook altijd geleerd,oren naar achteren GEDRAAID is concentratie naar de ruiter of gene die begleid toe.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:06

_danielle schreef:
Okay, maar commentaar moet dan wel goed onderbouwd zijn.
Leg mij maar uit hoe je je peesbeschermers te strak doet dan.. En hoe je dat op een foto kan zien volgens jouw??

Heb je het nu tegen mij? want dat heb ik helemaal niet gezegd namelijk Knipoog Opletten he! Knipoog

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:08

Danielle; met elastiek kan je ze wel is te strak aandoen.
Maar hier zijn ze niet te strak.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:12

Heej
Guttegut wat weten sommige mensne het weer goed te verzieken zeg !
Ben benieuwed wat voor commentaar jullie krijgen al plaatst je foto's denk 10 x zo erg !
Vindt het heel knap dat jullie al die dingen van foto's (momentopnames) kunnen zien

Maar ik vindt dat je netjes ontspannen rijdt ga zo door blijf lekker oefenen komt allemaal goed meis !

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:17

Dankje san Haha! van zulke reacties moet je het maar hebben he Haha!

Bokt weet toch altijd alles beter.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:18

Vind het er netjes uitzien, jullie vormen samen een leuke combinatie!