Nuts @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus88

Nuts @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:25

Vandaag heeft een stalgenoot weer even foto's gemaakt van mij en nuts.
Ik heb elke week les met nuts en we rijden denk ik op B niveau.
me eigen commentaar is:
- me binnenhand is veel te streng Boos! ben daar druk mee bezig maar iets af leren is moeilijker dan iets aanleren.
- me tenen meer naar binnen, hierdoor lijkt het vaak alsof ik alsmaar aandrijf.
- me handen dragen.
Verder was ze vandaag best druk en wil ze op de linkerhand soms wel is der bit vast pakken.
Tips en commentaar zijn welkom.
oja ik heb geen foto's van het inrijden en uitstappen, maar uiteraard wel gedaan Knipoog

Afbeelding
stappen.
Afbeelding
draven.
Afbeelding
even poseren voor de foto.
Afbeelding
Afbeelding
even miscommunicatie, wilde middendraf maar het werd galop.
Afbeelding
Mevr deed een beetje gek, en wilde alleen maar hard galloperen, niet normaal galloperen iig.
Afbeelding
en even uitdraven.

ik ben me echt bewust geworden van me strenge binnenhand door deze foto's, vind het zelf verschrikkelijk, waardoor ik nog beter me best ga doen om dit te veranderen.
alvast bedankt voor het kijken Haha!

Felinee

Re: Nuts @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:04

Ziet er heel erg netjes uit. Zoals je al zei: Tenen naar voren, hakken naar achter. En je kuiten mogen iets meer naar voren worden gelegd. Een foto van de galop ipv middendraf: Je zit erg naar voren. Verder kan ik zien dat je erg streng bent met je binnenhand. Heel mooi paardje! Haha!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:08

Ik vind dat je te weinig echte rij foto's heb..maar vind dat het er niet echt heel ontspannen uitzien.
Je bent veel te streng met je handen, maar dat geef je zelf ook al aan.

Edit: Heb in je profiel gekeken, daar loopt hij veel mooier en meer ontspannen Knipoog

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 22:01

M_EL_ISSA schreef:
Ik vind dat je te weinig echte rij foto's heb..maar vind dat het er niet echt heel ontspannen uitzien.
Je bent veel te streng met je handen, maar dat geef je zelf ook al aan.

Edit: Heb in je profiel gekeken, daar loopt hij veel mooier en meer ontspannen Knipoog

daarom gaf ik ook in het bovenste stukje aan dat ze vandaag heel druk was Knipoog ik heb wel meer foto's maar die zijn of het zelfde of verder weg genomen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:04

Je hebt idd een strenge binnenhand, maar je geeft zelf aan dit te weten dus ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen. Ik vind ook je tenen opvallend naar buiten wijzen: probeer eens op te letten dat je vooral je knieeen goed aan je zadel legt. Ik vind het zelf makkelijker om mijn knieen goed te leggen en hier op te letten dan om dit bij mij tenen te doen, misschien helpt dit ook voor jou? En als je knieen in de goede houding liggen is het heel erg lastig om je tenen naar buiten te draaien.
Verder vind ik het bruine tuig erg mooi, staat super op je paard!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:34

Ik wil eerst even zeggen dat je super mooi tuig hebt Lovers
Ziet er best gespannen uit zo als je al aan geeft. Probeer netjes recht om te zitten en minder steng te zijn met je handen. Als hij erg voorwaarts is moet je proberen op houdingen te maken.
Voor de rest leuk paard en foto's in je profiel zien er ook netje uit Lachen

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:41

thnx voor de reacties Lachen
heb afgelopen woensdag weer les gehad en heel hard aan me binnenhand gewerkt. Het stomme is dat ik het alleen met me linkerhand doe als ik op de linkerkant rij en dat ik me rechterteugel dan zo goed als los heb, op de andere hand heb ik er helemaal geen last van. Ik ben dus hard bezig eraan te werken. Morgen gaan weer oefenen, ben sinds woensdag al niet meer geweest (bijrijdpaard he;) eigenaar is wel geweest hoor) dus we zullen zien hoe het gaat.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:43

Mas schreef:
Je hebt idd een strenge binnenhand, maar je geeft zelf aan dit te weten dus ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen. Ik vind ook je tenen opvallend naar buiten wijzen: probeer eens op te letten dat je vooral je knieeen goed aan je zadel legt. Ik vind het zelf makkelijker om mijn knieen goed te leggen en hier op te letten dan om dit bij mij tenen te doen, misschien helpt dit ook voor jou? En als je knieen in de goede houding liggen is het heel erg lastig om je tenen naar buiten te draaien.

nog even een reactie op je tip van me knieën, heb het van de week geprobeerd en het werkte echt! dus ga hier ook zeker meer op letten. bedankt voor de tip Knipoog

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:44

leg je been niet naar achter en niet te veel in de bochten mee hangen!!
succs verder

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:56

haha erg toevallig dat je dit nu zegt, me instructrieze zei woensdag precies hetzelfde en hebben daar dus woensdag ook aan gewerkt Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:59

eyoor schreef:
Mas schreef:

nog even een reactie op je tip van me knieën, heb het van de week geprobeerd en het werkte echt! dus ga hier ook zeker meer op letten. bedankt voor de tip Knipoog

Wat fijn dat het werkt, super hoor!
Als je het een tijdje consequent toepast wordt het vanzelf een gewoonte en hoef je er niet zo bewust meer op te letten Lachen

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:05

Ik begin aardig wat puntjes te krijgen waar ik op moet letten haha. En dan denken sommige mensen dat paardrijden een makkie is. Vind het af en toe nog knap lastig hoor om aan alles tegelijk te denken Knipoog