B debuut!, eerste prijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

B debuut!, eerste prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:17

Vandaag mn aller aller aller EERSTE:D wedstrijd gehad nadat ik ondertussen 2/2,5 jaar op lorna rijd.
Thuis rijd ik op ong. L/M niveau.

Helaas was mn eerste wedstrijd niet erg spectaculair.
Het inrijden ging wel lekker, beetje kijkerig en een erg blubberige bak.
Maargoed lorna is en blijft lorna zo gauw als ze dan de binnenbak in komt heb je een kanon onder je.
Kijken, hoofd gooien, onder je vandaan lopen.
Mn eerste proef ging dan ook niet erg goed en ik had maar 169 punten(had het ook wel verwacht)
Mn 2e proef zweep erbij genomen en ging ook iets beter maar ik had geen hoge punten verwacht, bij de prijsuitrijking blijk ik gewoon 199 punten en een eerste prijs binnen te hebben gehaald Go jij! Go jij! woow was zoo blij had het dus echt gewoon niet verwacht.
Ik heb helaas geen foto's van de proefjes wel van het inrijden in de buitenbak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb helaas geen stapfoto's.

Draflinger

Re: B debuut!, eerste prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:59

hee dit is een heelsum, wat een rot bak hea met losrijden ?
jre hebt nette punten gehaald zeg Lachen maar je mag in de galop wat meer naar achter zitten en het lijkt of je daarin ook je benen afsteekt maar verder netjes gedaan Lachen

danna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:01

Hee wat grappig.
Ik was daar vandaag ook nog.

Maar even over de foto's. Het ziet er netjes uit hoor.
Inderdaad wat meer op je kont zitten in de galop.
Gefeliciteerd met je punten.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:36

Lorna is erg sterk in de galop daardoor heb ik de neiging om naar voren te gaan zitten:P.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:36

Draflinger schreef:
hee dit is een heelsum, wat een rot bak hea met losrijden ?
jre hebt nette punten gehaald zeg Lachen maar je mag in de galop wat meer naar achter zitten en het lijkt of je daarin ook je benen afsteekt maar verder netjes gedaan Lachen

Was nog net geen zwemles:P

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 08:10

Zijn er misschien nog mensen met tips/kritiek dingen waaraan ik kan werken?:)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:01

Hee Step, jammer van het karakter van de knol he? Haha! Na een paar wedstrijden zul je 'er wel in de gaten hebben en gaat het tijdens de proef ook veel beter komen. Wat ik zag is dat je je tijdens de proef wat lied overdonderen door Lorna 'er drukheid / ettergedrag en rennen. Als je er meer aan blijft rijden (binnenbeen en naar je buitenhand toe) zal Lorna meer bij jou blijven en beter aan het werk gaan voor jóu! Lachen

Met het losrijden zag ik dat in het begin 'er kruis wat hoog kwam en de rug niet meer aangespannen maar wat weg gedrukt was, maar daar zijn we mee aan het werk thuis dus dat komt helemaal goed Lachen

Heb je je al opgegeven voor de volgende in Heelsum? Zal ik anders eerste starten dat je Lorna daarna van me overneemt? Dan kan jij nog vol met energie Lorna die losgreden is overnemen Knipoog

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:14

OoappeloO schreef:
Hee Step, jammer van het karakter van de knol he? Haha! Na een paar wedstrijden zul je 'er wel in de gaten hebben en gaat het tijdens de proef ook veel beter komen. Wat ik zag is dat je je tijdens de proef wat lied overdonderen door Lorna 'er drukheid / ettergedrag en rennen. Als je er meer aan blijft rijden (binnenbeen en naar je buitenhand toe) zal Lorna meer bij jou blijven en beter aan het werk gaan voor jóu! Lachen

Met het losrijden zag ik dat in het begin 'er kruis wat hoog kwam en de rug niet meer aangespannen maar wat weg gedrukt was, maar daar zijn we mee aan het werk thuis dus dat komt helemaal goed Lachen

Heb je je al opgegeven voor de volgende in Heelsum? Zal ik anders eerste starten dat je Lorna daarna van me overneemt? Dan kan jij nog vol met energie Lorna die losgreden is overnemen Knipoog

Ik ga vanmiddag de coupons invullen:).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:31

Leuk, gaan jullie op 7 dec. ook naar Heelsum? Dan ga ik er ook heen namelijk Haha! Ik vind het er hartstikke goed uitzien, al vind ik wel dat je meer op je kont mag blijven zitten, probeer naar jouw idee wat achterover te hangen, meestal zit je dan precies goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:14

Ziet er goed uit hoor en zal vast in de binnenbak ook wel goed zijn gegaan anders was je ook geen 1e.
Als ze wat minder actief wordt gaat ze wel meteen sukkelen en achter de teugel lopen, probeer haar dus goed actief te houden, hoeft niet snel te gaan maar wel de impuls houden.
Hier en daar lijk je ook wat sterk in je hand waardoor/omdat je paard zich wat aanspant, kan niet zien wie er begint Lachen
Verder ziet het er super uit, lekker achterbeengebruik ook.