Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:IK denk dat j eheel erg aan het vertrowuen tussen jou en het paard moet gaan werken, ga los/grondwerk doen,
Bokken en steigeren is vlucht gedrag.
Als je b.v eerst een de hand wat werk doet in de bak, zodat je hem op zijn gemak kan stelling wat gebeurd er dan??
Hij blijft bezig als de deur dichtgaat. Ik ben ook een keer afgestapt omdat het heel erg was. Maar dat is gelukkig al lang geleden .. Kelly_ann schreef:De aandacht van je paardje is op dat moment niet meer bij jou. Je zal hem dus werk moeten geven waardoor hij zich op jou en het werk gaat concentreren. Ik zou daar aan werken met een instructeur.
Het achteruit lopen proberen voor te zijn door hem voorwaarts te houden. Ook steigeren en bokken lukt minder goed als je je paardje voorwaarts en aan het werk houdt. Laat een instructeur je helpen.
Waarom denk je dat longeren helpt? Mocht het gedrag uit frisheid zijn kan het wel eens helpen eerst te longeren, maar zoals je beschrijft ligt de oorzaak meer bij het 'alleen' moeten rijden, en paarden die weggaan.
Citaat:Ik denk dat hij er misschien wat rustiger word, en dan snapt dat het niet eng is. Want hij doet het alleen in het beign.
monsera schreef:Staat je paard wel eens los in de bak en dat de bak dan afgesloten is? En wat doet hij dan?
Elpharo schreef:HIhi....goh, dat herken ik echt niet....wat kan sommige biks rare dingen doen met je paard heh! Maar is het probleem dan meteen helemaal opgelost? Da's mazzel hebben! Blij dat je er toch vrij snel achter bent. Maarre, al die leuke tips van hier....toch leuk om te doen hoor!

harstikke bedankt allemaal !