4 jarige Zolitair(SolitairXBelisar)@training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rieta_88

4 jarige Zolitair(SolitairXBelisar)@training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:53

hallo,

Vandaag weer lekker getraind omdat het zo koud was heb ik lekker op de manege gereden Tong uitsteken Daardoor zijn de foto's van mindere kwaliteit maar ze zijn wel zichtbaar.

Zolitair is een 4 jarige merrie van SolitairXBelisar en loopt sinds Mei onder het zadel. We zijn momenteel 4 wedstrijden verder en hebben 6 winstpunten gaat super goed. We moeten morgen onze 5e wedstrijd rijden in de B dressuur.
Ik rijd haar heel afwisselend, beginnen met laag en rond inrijden af en toe wat oppakken en zodra ze het goed oppakt weer rustig lang en laag zo wil ik het op een eerlijke manier haar alles aanleren. Mijn houding is gelukkig al stukken beter geworden, alleen mijn benen... Bloos wordt aan gewerkt.

we wisselen vaak, we zijn net begonnen met af en toe een spongetje te maken en ga regelmatig het zandpad op om lekker uit te razen.

instappen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
even belonen Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een paar foto's waar ik haar iets meer op laat richten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lekker uitstappen Haha!
Afbeelding

Groetjes rieta

PreciousViva

Re: 4 jarige Zolitair(SolitairXBelisar)@training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:53

Persoonlijk zie ik de foto's waar je haar wat laat oprichten liever. Voor de rest mag je iets rechter gaan zitten maar ik zag al in de verhaaltje dat je met je houding bezig bent!

Voor de rest ziet het er heeel netjes uit! Succes ermee!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:34

Ja je moet hara nog meer op lengte gaan rijden maar dan wel met neus eruit, dus meer hals naar voren laten brengen zeker in draf. dan zullen haar drafpassen nog mooier afgemaakt wordne en benen verder naar voren komen. Zelf rechtop blijven zitten en misschien beugels wat langer maken. Maar goed dat is wta je zelf prettig vind.
Leuk paard kan denk lekker lopen maar gegarandeerd dat paard fijner word als je haar op lengte gaat rijden.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:43

Ik rijd zelf ook een 4jarige in en ik weet hoe moeilijk het is. ik ben ook maar constant bezig met die houding.
Op sommige foto's lijkt het alsof je haar als het ware omhoog trekt. Je handen zijn dan zo hoog Knipoog Probeer daar op de letten. let erop dat ze niet te kort word en achter de LL loopt!

Succes ermee! Leuk dier!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:00

he rietje het gaat steeds beter Haha! het ziet er steeds beter uit.
wel vooruit blijven kijken he!. succes morgen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:03

Jeetje wat een prachtig paard! Mooi achterbeen, mooi beenwerk in t algemeen.
Vind het prima dat je haar in t begin niet meteen opricht maar ik zou haar dan wel iets meer met de neus eruit willen zien.
Verder echt geen commentaar, SUPER!!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:50

soms is hij nog wel te diep, misschien kan je proberen veel overgangen ofzo te rijden?
maar het ziet er wel al heel erg leuk uit! Knipoog

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:57

DENK AAN JE HOUDING EN HET RECHTRICHETEN VAN JE PONY

jillietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:04

je moet meschien iets meer naar voren kijken en niet naar je pony
voorderest ziet het er goed uit

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:41

Wat een heerlijk beestje! Kan super lopen zo te zien. Zelf zou ik je beugels 1-2 gaatjes langer doen, dan heb je minder gauw de neiging naar voren te gaan zitten en je benen op te trekken. Verder zou ik inderdaad ook proberen haar wat langer en lager te rijden, je bent echt op de goede weg, daar niet van, maar meer dat ze met haar neus naar haar knie gaat, in plaats van naar haar borst. Snap je wat ik bedoel?
Jullie komen er echt wel! Ben benieuwd naar mooie buiten foto's Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:14

1eplaatser schreef:
DENK AAN JE HOUDING EN HET RECHTRICHETEN VAN JE PONY

Ik denk dat het ook wel duidelijk was zonder hoofdletters?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:22

mooi paard...al vind ik het allemaal erg snel gaan,vanaf mei onder het zadel en nu al een aantal wedstrijden gereden....ik hoop dat ze niet in ene een inzinking krijgt....
succes verder,het ziet er netjes uit!

Rieta_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 12:14

dankjewel voor jullie reacties.. Ik zal der mee bezig gaan Haha!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:08

Hey Rieta,
Ziet er al lekker uit hoor. Jullie vormen een leuke combi hoor! Haar staart wordt ook al steeds rustiger, of niet?
Vind dat je haar lekker ontspannen aan het lopen hebt hoor. Reactie van Geerke kan ik inkomen, maar het ene paard is wat "sneller" dan het andere. Deze ziet er wel sterk uit en heb ook niet het idee dat ie nog heel hard groeit. Vind het een leuk dier!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:42

Helaas wou binnen foto's maken niet super best, maar we doen het over een tijdje buiten nog wel weer eens over Knipoog

geerke schreef:
mooi paard...al vind ik het allemaal erg snel gaan,vanaf mei onder het zadel en nu al een aantal wedstrijden gereden....ik hoop dat ze niet in ene een inzinking krijgt....
succes verder,het ziet er netjes uit!

daar gaat ie echt niet dood aan hoor.. het is een 4 jarige, moet je zien hoeveel 3 jarige al bijna wekelijks mee op wedstrijd gaan (daar ben ik persoonlijk zelf minder fan van)

deze heeft al lekker een jaar langer gehad om 'uit te groeien' is een niet al te groot en compact beestje, dus zie niet in waarom ie niet af en toe mee op wedstrijd kan?
wedstrijd is vaak minder zwaar dan een training thuis, en alleen maar goed voor ze als ze eens op wat andere plekken komen.

sorry hoor maar dat moest er even uit, word soms zo zat van dat commentaar op 3 of 4 jarigen hier op bokt... Verward
ze lijken we heilig soms, dat gezeur aldoor dat je ze niet met sporen mag rijden(terwijl je ze bvb amper nodig bent), niet eens in de zoveel tijd eens een wedstrijd mee rijden, wat een onzin, laat die mensen toch, ze weten zelf dondersgoed wat hun paard aan kan of niet..
het ene paard is het andere niet hoor..

Rieta:
hij gaat steeds fijner lopen, maar dat had ik gister ook al tegen je gezegt, begin nu echt fijn door zijn lijf te lopen en lekker van achter naar voor.
je weet zelf goed genoeg waar je mee bezig bent dus daar ga ik verder niet op in Knipoog

om nog maar te zeuren voor HAW:
denk om je benen, langmaken en hakken uitdrukken, handen niet te hoog, en rechterhand niet meer terugwerken Knipoog

veel succes nog samen, maar dat komt wel goed denk ik Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:02

ik kom ook veel jonge paarden tegen hier die in ene in de "staak" gaan,er valt dan niets meer mee te beginnen....dan kunnen ze het fysiek niet meer bij benen....maar ik ben ook maar een leek,gelukkig heb jij er meer verstand van!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:06

d'r zullen ongetwijfeld mensen zijn die ze overvragen of weet ik wat, maar om nou iedereen over een kam te gaan scheren..... Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:09

wie scheert hier nou wie over 1 kam?....ik genoeg paarden kapot zien rijden hoor,ook door topruiters.
volgens mij was mijn opmerking naar ts heel genuanceerd...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:14

mijn reactie sloeg ook niet alleen op jou, wellicht had ik dat erbij moeten zetten maar dacht dat het wel duidelijk was uit mijn 1e reactie Lachen
maar er zijn zóveel mensen die ze wél allemaal over 1 kam scheren, en het is allemaal o zo zielig... die doen net alsof het allemaal beginners zijn die op een jong paard zitten en niet weten hoe het moet, of er voor het gemak maar van uitgaan dat ze allemaal hun paard maar de vernieling in rijden en niet naar hun paard kijken.. dáár werd ik zo moe van.
maar sorry als het verkeerd overkwam Lachen

verder ga ik er niet meer teveel op in hier in het topic, want het is ook niet mijn bedoeling om het topic te 'verzieken' Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:16

o.k ik begrijp het....het blijft een leuk paard en ze loopt zeker heel netjes!

Rieta_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:02

dankjewel Haha! Ik ben net terug van mijn wedstrijd en heb 202 punten gehaald en een 1e prijs Haha! Helemaal super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:50

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je foto's zijn van onvoldoende kwaliteit om commentaar te geven.