Kiki Nrps merrie @ rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Kiki Nrps merrie @ rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:39

hallo medebokker.

we hebben vandaag weer even gereden.
en hadden duidelijk onze dag niet.
echt niks ging lekker op het drafje na.

Eigen commentaar:

- geld zoeken.
- piano handen
- af en toen tenen naar buiten.
- veel tegen de hand

vooral onze galop zitten wij erg tegen aan te hikken al is er voor mij al wel veel veranderd.
ze ging is als een tierelier door de bak, en viel vooral weg op de voorhand.
we zijn nu al iets meer berg opwaards gaan rijden maar nog steeds erg tegen de hand en ontspanne is ook ver te zoeken helaas.

OHJA: het borstuig en martingaal zit er om voor mijn buurmeisje ( die ging na mij even rijden maar is nog erg onervaren dus had hem er om voor de zekerheid Lachen )

heb overgens geen foto's op de andere hand ( heel vaag )
en heb ook geen instap foto's want dat vindt ik nutteloos om commetaar op te hebben Lachen

hier de foto's:'

Afbeelding
Hoooooi pony's..!

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Nog meer drafje !

Afbeelding
Drafje, foei Verward

Afbeelding
Iets op de voorhand

Afbeelding
Galop VRESELIJK tegen de hand en ontspanning verreweg te zoeken !
Moet mn handen meer loslaten en mn been meer gaan gebruiken.
Schaam me rot dat ik deze foto er tussen zet.. Verward

Afbeelding
Iets meer power van achter

Dit waren helaas de scherpste foto's die er tussen zaten ze had er in het begin veel gemaakt zonder flits Boos! dus die zijn allemaal mislukt )

wees een beetje aardig Lachen

caroline94

Re: Kiki Nrps merrie @ rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:44

op de foto waar jij zegt dat ze veel power van achter heeft vind ik dat juist niet, of ligt dat aan mij .. Bloos

ik vind het er eigenlijk wat gespannen uitzien, probeer je handen niet vast te zetten! Laat haar is een paar rondjes lange teugel stappen/draven en pak r dan wat op.. laat r is lekker een keer lang en laag lopen...

verder een leuke pony!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:47

heey dat was ook wel de bedoeling en doen we heel vaak. wilde vandaag wat fot's van wat meer opgerichter werk hebben.

maar dat is vreselijk mislukt..
ik zal volgende keer wat meer foto's laten maken van begin tot eind Lachen .
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 01-11-08 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:48

ik denk dat ze bedoelt dat hij wat meer power mag hebben, dat hoop ik althans..
ziet er inderdaad wat gespannen uit op sommige foto's. ontspan je handen vaker!
ook denk ik dat je wat makkelijker zit als je je beugels gaatje korter maakt, je staat beetje in de beugels(lijkt op sommige foto's, niet op allen, misschien momentopname), en soms zijn er kapstokjes te zien.

verder vind ik het wel een hele leuke pony, blijf eraan werken, dan kom je er wel!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:51

K1MmEl schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat hij wat meer power mag hebben, dat hoop ik althans..
ziet er inderdaad wat gespannen uit op sommige foto's. ontspan je handen vaker!
ook denk ik dat je wat makkelijker zit als je je beugels gaatje korter maakt, je staat beetje in de beugels(lijkt op sommige foto's, niet op allen, misschien momentopname), en soms zijn er kapstokjes te zien.

verder vind ik het wel een hele leuke pony, blijf eraan werken, dan kom je er wel!

haha ik denk wat langer ? Tong uitsteken
maar ik denk dat het idd moment opnamen zijn.
we waren erg gespannen ( kiki had last van bak kabouters ) en zie hier op de foto's ook dat ik mn benen wat op trek.

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:55

Probeer je handen niet te dichtbij je te houden. je kan je teugels beter wat korter doen en dan je handen wat verder van je af te houden Knipoog

verder vind ik het ook een hele leuke pony

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:59

bedankt.
het teugels wat korter nemen dat probeer ik wel. maar ik ben een klunsje wat dat betreft heb dan de neiging naar voor te gaan hangen.
dat gaat natuurlijk over wanneer we ontspanne lopen Lachen

het licht ook totaal niet aan haar hoor maar vooral aan mij Lachen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:13

Ik vind dat je er vreselijk gespannen op zit.. En dat zie je beetje aan je paardje..
En idd handen naar voren en benen gebruiken en niet been en terugtrekken te gelijk !

Teugels korter zou ik niet doen want als je dan je handen naar je toe trekt.. trek je je pony acut in de krul !
En vind dat je beetje op het bit hangt want je pony(zo lijkt op de foto) heeft zijn mond open !

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 00:53

paardje heeft haar mond niet open,, maar het is wel vreselijk gespannen overgens gaat het echt NOOIT zo vandaar dat ik eerdaags weer even wat foto's ga maken om een beter beeld te geven.

ik heb dit overgens ook nooit eerder gehad want ze is zo simpel te rijden. Verward
ik ben het volkomen met jullie eens, dit moet gewoon echt anders Boos!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:40

Ik vind het er heel apart uit zien, allebij gespannen lopen tjaan, ik kom binnenkort wel even helpen en zal wel nieuwe foto's maken als je dat leuk vind tenminste:d

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 12:18

heey lee dat lijkt me een prima plan. dan kan ik iig jou overtuigen dat het normaal niet zo is Boos!

mn houding is helemaal niet gespannen trouwens alleen mn armen.

mn benen zitten veelte los Boos!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:30

hij loopt niet eg met veel power vind ik ,ook vind iuk hem erg gespannen tonen.probeer hem is een weekje lang en laag te rijden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:37

nou heb vandaag meteen de stoute schoenen aangetrokken en heb een vriendin mee genomen die is mooi op mij kon gaan letten met wat ik nou fout doe en heb er zelf ook even opgelet.

ik merkte inderdaad dat ik erg ga trekken mn handen + schouders vast zet.
zei werkte ook erg het bit tegen en wilde hem totaal niet aan nemen.

ik heb er een stomspoortje bij gepakt ( borstuig afgedaan ) en heb haar flink voorwaards neerwaards laten lopen waarna zei steeds verder in mn hand ging zakken.

er was nog niet het gewenste effect dat kan natuurlijk ook nooit in 1 dag maar was zeer tevreden en heb ook veel opgevangen van het commentaar Lachen
voor nu heb ik even gevoelt hoe wij in het begin reden ( veel meer ontspanne Lachen )

ik zal binnekort weer foto's maken en hoop dan een duidelijk verschil te kunnen tonen Lachen

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:26

Gelukkig dat het al wat beter gaat . Gewoon veel oefenen ,veel trainen . Jullie komen er wel Ja

Commentaar ; Vooral je houding
Recht zitten voor je kijken hakken netjes uitdrukken , tenen naar binnen draaien Ja

Erg leuk beestje hoor , succes ermee !

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:44

Is dit de kiki die eerst van Nathalie was Scheve mond Jammer dat je dr zo aan het trekken bent in dr mond, en ook nog is een keer je handen heel erg vast zet. ga eerst lekker lang en laag beginnen, en daarna steeds iets meer oppakken. Misschien moet je is goeie les gaan nemen. Want heb nu het idee dat je pony het niet echt leuk vind.
Succes verder Knipoog Bloos

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:01

Tat_jana schreef:
nou heb vandaag meteen de stoute schoenen aangetrokken en heb een vriendin mee genomen die is mooi op mij kon gaan letten met wat ik nou fout doe en heb er zelf ook even opgelet.

ik heb er een stomspoortje bij gepakt ( borstuig afgedaan ) en heb haar flink voorwaards neerwaards laten lopen waarna zei steeds verder in mn hand ging zakken.

er was nog niet het gewenste effect dat kan natuurlijk ook nooit in 1 dag maar was zeer tevreden en heb ook veel opgevangen van het commentaar Lachen
voor nu heb ik even gevoelt hoe wij in het begin reden ( veel meer ontspanne Lachen )

ik zal binnekort weer foto's maken en hoop dan een duidelijk verschil te kunnen tonen Lachen

Ik vind nogmaals je heb leuk paard, maar vind gemeen tegenover je paard dat je een spoortje erbij pakt.. Waarom los je het niet eerst niet eens zonder spoortje op ! het is altijd maar makkelijk hup sporen aan en vooruit schoppen met die zooi !
Wel vind ik goed dat je zijn borstuig heb afgedaan.. Probeer misschien is keer met wat langere teugels haar naar beneden te rijden.. Dit is moeilijk maar uiteindelijk bereik je hier veel meer mee !
Want zoals ik op foto,s zie probeer je haar naar beneden te trekken !

En volgens mij heeft de pony wel zijn mond open kan slecht zien !

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:11

Hey Kiki!
Je moet o.a. je handen veel meer ontspannen!!
Niet vastzetten bij je zadel! ze dragen!
op alle foto's behalve de laatste heeft ze haar mond open!

En probeer haar idd veel meer laag te rijden en niet opgericht!

Ze moet eerst lekker ontspannen gaan lopen, dan komt het wel goed met jullie!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:19

Ik vind dat je netjes reageert op de opmerkingen! Lachen
Je vind zelf dat het anders moet heel goed! Lachen
Probeer lekker ontspannen omlaag te rijden!

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:22

Ziet er super uit! Haha!
Jullie zijn absoluut een goede combi!! Haha! Bloos
Je rijd je pony ook netjes! Haha!
(ik vindt je eerste foto zo leuk) Clown Tong uitsteken

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:40

jUst_eVa schreef:
Is dit de kiki die eerst van Nathalie was Scheve mond Jammer dat je dr zo aan het trekken bent in dr mond, en ook nog is een keer je handen heel erg vast zet. ga eerst lekker lang en laag beginnen, en daarna steeds iets meer oppakken. Misschien moet je is goeie les gaan nemen. Want heb nu het idee dat je pony het niet echt leuk vind.
Succes verder Knipoog Bloos

ik vindt jou reactie niet erg netjes ik doe erg mijn best..
en ik rijdt kiki nou eenmaal niets als nathalie.

je had ons in het begin moeten zien kiki moest eerst niks van me hebben Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:43

MSophie schreef:
Tat_jana schreef:

Ik vind nogmaals je heb leuk paard, maar vind gemeen tegenover je paard dat je een spoortje erbij pakt.. Waarom los je het niet eerst niet eens zonder spoortje op ! het is altijd maar makkelijk hup sporen aan en vooruit schoppen met die zooi !
Wel vind ik goed dat je zijn borstuig heb afgedaan.. Probeer misschien is keer met wat langere teugels haar naar beneden te rijden.. Dit is moeilijk maar uiteindelijk bereik je hier veel meer mee !
Want zoals ik op foto,s zie probeer je haar naar beneden te trekken !

En volgens mij heeft de pony wel zijn mond open kan slecht zien !

en als jij nou eens goed leest hoe ik met mijn spoortje omga dan zal dat ook erg schelen.. ik doe alles behalve schoppen want dat hoeft absoluut niet bij die pony.
die loopt al bij been druk alleen gaat iets meer werken als ik het spoortje om heb waar ik af en toe een kieteltje mee kan geven ipv haar een schop tussen haar ribben Knipoog

ik ben erg blij met alle commentaar die er gegeven is. vooral omdat ik er alleen maar van kan leren.
ik ben bezig met een erkent instructrice die mij gaat begelijden.
heb ook in de openingspost gezet dat dit geen stijl/manier is van rijden en dat alles drasties moet veranderen.

en dat begint bij mij zelf.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:45

ohjah de pony heeft haar mond niet open het is het schuim wat op haar mondje staat omdat ze hier hele dag op gras kan kouwen is dat groen en dus lijkt het dat ze haar mondje open heeft dat heeft ze op 1 foto maar die staat hier niet bij Lachen

ik zal volgend weekend bij daglicht weer eens foto's maken.
hoop jullie dan een ander beeld te geven want ik vindt dit erg vervelend want jullie doen net alsof ik alles fout doe.
maar had gister geen batterij bij me dus kon helaas geen foto's maken maar ik kan je verzekeren dat het er beter uitzag

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:50

Let er op dat je niet steeds naar beneden kijkt. In de rijbak is zeer waarschijnlijk heel weinig geld te vinden. Uitzicht voor je neus, als je recht naar voren kijkt, is mooier.
Verder kan je je handen wat meer dragen. Waar is de knik in je elleboog?
Let er verder ook op dat je rechtop blijft zitten en niet voorover gaat zitten.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:53

om nog even te reageren op de mond van de pony. Ik zie maar een foto waar de pony zijn mond een stukje open heeft. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld hangen op de teugels, maar kan ook een reactie zijn op een bakkabouter waarop de ruiter eht paard in houd. Misschien kauwt hij daar zelfs wel gewoon op het bit?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:55

Ik had juist wel foto's van het loswerken willen zien Lachen Hoe doe je dat? Pak je dr meteen op of rij je eerst ontspannen lang en laag los?