Lieve Jumpy

Dit is hem dan, Jumpy. Jumps is op 19 september gekomen op de manege. 22 september begon hij 1 uurtje mee te lopen in de manegelessen en 24 september zat ik er op.
Ik had al een ''voor'' liefde met meneer aangezien ik helemaal gek ben op schimmels hihi.. Ik rij in een springles, die om de week springt en om de week dressuurt. De dag dat ik er op zat gingen we springen.. Ik was dus de eerste die dat mocht beleven met hem, hartstikke leuk natuurlijk! Meneer was heel braaf, alleen het tempo ligt bij hem erg hoog en met springen kan die nogal lekker heet worden..
Je kon ook duidelijk merken dat het nog geen manegepaard was.Sinds die les rijdt ik er steeds op en begon ik hem telkens leuker te vinden.. Heb ondertussen wel een beetje zijn knopjes gevonden en met het springen ging het nu lekker rustig en beheerst. Het was echt een top paard.
Op 30 oktober is Jumpy helaas weg gegaan want hij was niet geschikt als manegepaard wegens stalondeugd. Er zijn nu inmiddels wel weer 2 andere paarden voor terug, maar Jumpy is toch wel een hele grote lieve favoriet van me geworden..

Op 29 oktober had ik mijn laatste les met hem. (dat hoorde ik toen midden in de les, dat hij de volgende dag weg zou gaan) Debby (Flevolander @ Bokt) wou Jumpy wel even in een setje steken en zodoende mochten wij een mooi dekje + peesjes lenen. Het hoofdstel is van mij zelf.
Emmaa_ @ Bokt heeft foto's gemaakt.
Bedankt meis.Mijn beugels zitten op springformaat.

Even lekker wat indraven. Ik probeer dit op de lang-laag manier alleen het wil nog niet altijd lukken.. Vind dit wel een mooi plaatje voor een indraaf foto.

Hier zie je al dat hij langzamer hand ietsjes wil gaan zakken. De achterhand vind ik er mooi onder.

Ook hier kan je langzaam aan zien dat meneer wel wilt gaan zakken.. Vind dit wel een mooie foto.

Achterhand zit er wel mooi onder, maar verlies hem iets van voren.. Maar vind het nog niet echt drastisch..

Dit vind ik toch wel een mooi plaatje, zoals je kunt zien staat er niet veel druk op de teugel en komt hij er toch al een beetje door heen..

Stap, stap stap..

Jumpy & ik even poseren..

Groepsfoto!

Het is jammer dat hij er niet zolang stond.. Begon hem toch wel al echt leuk te gaan vinden en er een klik mee te krijgen.. Maar tis niet anders.

Verbeterpunten die ik zelf zo zie:
- Handen meer rechterop.
- Vooruit kijken!
Het springen ging afgelopen woensdag heel goed.. Mooie les voor als afsluiting..
Opbouwend commentaar is gewenst..
Wil mezelf graag verbeteren, weliswaar niet meer met Jumpy maar wel met andere paarden.. 
Bedankt voor het kijken!
!