Haf Maika @ work, gaat steeds beter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Haf Maika @ work, gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 12:41

Maika is een 8 jarige haflinger. We proberen dressuur goed onder de knie te krijgen omdat het nog niet helemaal goed gaat. Ik heb nooit een pony aan de teugel leren rijden en vind het daarom ook nog best wel moeilijk. Soms dan heb ik nog wel een te harde hand, ik probeer er echt veel op te letten maar dat lukt niet altijd. Want als ik een harde hand heb en laat hem wat losser gaat ze meteen aan de teugel. Maar dan komt ze later wel weer heel stiekem omhoog dat is echt moeilijk om te merken. Dan lijkt het alsof ze aan de teugel rijd maar dan kijk je in de spiegel hee oliebol Maarja ik moet echt het gevoel hebben wat ik nog niet helemaal heb met aan de teugel rijden.

Eigen commentaar:
Niet naar voren vallen
Hakken uitdrukken en tenen naar binnen
Niet naar beneden kijken
handen op de plaatst houden

De foto's ;;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Soms lijkt het net of ik echt heel erg krom zit maar dat komt door mn vest echt heel dom haha Tong uitsteken
Kom maar op met die reacties Clown

000

Re: Haf Maika @ work, gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:47

als eerste hebt een hele leuke haflinger Lachen

het valt mij alleen erg op dat ze haar achterhand niet goed onder haar lichaam plaats.
waneer dat het geval is zul je je pony ook (bijna) niet nagefelijk kunnen rijden.
probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden om de achterhand wat actiever te maken

nog veel plezier met je pony!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:42

Ik ga mee met het bovenstaande commentaar. Je moet altijd van achter naar voren rijden omdat de motor achter zit. Een paard kan pas nageeflijk (aan de teugel) gaan lopen als de achterhand voldoende geactiveerd is, en dit krijg je voor elkaar door het paard goed voorwaarts te maken.

Je kunt dit trouwens pas echt goed gaan leren voelen als je er ook les bij krijgt is mijn ervaring. Ik begrijp niet uit je post of je ook les krijgt maar ik denk dat je na een paar lesjes al veel resultaat zult kunnen zien/voelen.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:11

Ja ik krijg 1 keer in de 2 weken les Knipoog al 7 maanden ofzo

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:14

ook ik zie idd dat de achterhand veel actiever mag.. vraag eens aan je instructrice of ze met jou wil kijken daar naar, je weet nu waar je aan moet werken Lachen wel leuke combi trouwens veel plezier met je haffie met schattig koppie Bloos

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:18

OKe zal ik doen Haha! En dankje Vork echt een scheetje hea Bloos

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:59

wat een mooi hoofdstel heb je! ook leuk shabrakkie!!!

ben het met de bovenstaande reacties eens....probeer je paard meer voorwaarts te rijden, en let op je voeten! je handen zou je wat hoger mogen houden, nu heb ik het idee, dat je je handen vast zet...dan kan een paard ook wat moeilijker tot niet ontspannen...probeer ook om heel trots zitten, dan is je houding bij jou automatisch goed, dus ook niet stiekum kijken na dat mooie koppie van je haf!

ik heb welles betere momenten en foto´s gezien van jullie....dus hard to work, ben benieuwd na de volgende fotosesies...of jullie weeer in real life te zien, want ik weet dat jullie het kunnen!!!!!!!! Haha! Haha! Haha!