Zoë, voor het eerst op bokt, 4 jarige merrie ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Zoë, voor het eerst op bokt, 4 jarige merrie ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:24

Hallo bokkers!

Na een tijdje bijna niet meer op bokt gezeten te hebben wil ik toch wel eens weer wat foto's laten zien..
ik rijd nu al 3 jaar bij een handelstal in pesse en nog steeds met plezier. ik heb al een aantal paarden en pony's hier gereden. Maar rij nu echt op een paardje waar ik trots op ben, en die wil ik jullie graag laten zien Knipoog
Als 3 jarige is zij ingereden en is ze verder gereden door een oud-stalgenootje. Die kon er niet mee overweg en is ze stilgezet.
In Maart dit jaar (als 4 jarige nu) heb ik haar opgepakt en in April heb ik voor het eerst op haar gereden.
In mei en juni heb ik haar niet zo veel kunnen rijden, ivm met een hoofdwond en daarna was ze kreupel omdat de hoefsmid haar te kort had bekapt, in eind Juli zat er nog een vakantie tussen.
Na de vakantie heb ik haar weer opgepakt en zijn we intensief aan het rijden gegaan.
Sindsdien gaat het heel goed en heeft ze nog geen stap verkeerd gezet. In het begin was haar tempo heel laag en was ze vrij lui, nu gaat dat steeds beter en er komen steeds meer vorderingen. We hebben inmiddels de startkaart aangevraagd en gaan proberen rond eind november te starten.
De foto's zijn in Juli gemaakt, daar loopt ze nog niet zo vlot en reed ik haar nog niet heel intensief. Ze kukelt soms dus nog wat op de voorhand en haar tempo moet daar nog wat hoger.
Ik ben druk bezig met lessen en na deze foto's zijn we heel erg vooruit gegaan, nieuwe foto's zullen volgen. Maar wees niet te streng nog met commentaar..

Het zijn niet zo veel foto's, dus geen foto's van het instappen of uitstappen.

lekker drafje, maar iets te streng met mijn binnenhand
Afbeelding

Afbeelding

inzet volte
Afbeelding

weet niet zo goed wat dit is, kan aanzet tot middendraf zijn..
Afbeelding

in stap naar de overkant
Afbeelding

Even kletsen, Zoë wil graag verder..
Afbeelding

Volte, fotograaf is interessant
Afbeelding

En haar moeilijkste punt de galop, ze valt ook helemaal uit elkaar. Ik weet dat ik haar hier wat losser moet laten en tempo naar voren moet geven, maar ik wou haar hier wat meer de hoek in drijven.
Ik ga hier ook naar voren zitten.
Afbeelding

nou dit was het, hou er rekening mee dat we daar nog niet zo intensief getraint hadden en dat we druk aan het lessen zijn Knipoog
foto's van nu volgen binnenkort !

groetjes stacey

Roos_Marijn

Re: Zoë, voor het eerst op bokt, 4 jarige merrie ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:31

leuk paard hoor!
maar wat me opvalt op sommige foto's is dat je je ellebogen afsteekt probeer die wat meer aan je lichaam te houden.
en je paard valt op de voorhand maar dat zeg je zelf ook al!
ziet er goed uit verder
Succes nog!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:33

Die ellebogen vallen mij ook op. Maar verder vind ik dat je een mooie onafhankelijke zit hebt. Netjes hoor.

Leuk paardje trouwens, succes met doorrijden van haar.

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:52

leuk paard hoor probeer inderdaad je ellebogen niet te veel uit te steken en doe je teugels maar een stuk korter dan heb je verder ook geen probleem met je handen

succes verder

amazone18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:55

heel erg leuk paardje!
Misschien kan je oefeningen doen om te zorgen dat ze niet te snel uit elkaar valt.
Maar gaat ook tijd in zitten.
verder heb je een nette houding.
Jullie zullen vast ver komen samen.

groetjes

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:39

bedankt voor de leuke reacties!
en mijn ellebogen steken idd uit.. dat heb ik mij ooit eens aangeleerd om mijn handen te leren dragen, maar dat moet er nu moet ik daar nog aan werken Knipoog

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:38

Leuk paardje hoor, als ze dalijk een jaar verder is ziet ze er een stuk gespierder en sterker uit, maar ziet er fijn uit zo.Succes Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je moet minimaal 5 foto's hebben die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar Lachen