[Haflinger] Maika @ work, Gaat steeds beter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

[Haflinger] Maika @ work, Gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:45

Maika is een 8 jarige haflinger. We proberen dressuur goed onder de knie te krijgen omdat het nog niet helemaal goed gaat. Ik heb nooit een pony aan de teugel leren rijden en vind het daarom ook nog best wel moeilijk. Soms dan heb ik nog wel een te harde hand, ik probeer er echt veel op te letten maar dat lukt niet altijd. Want als ik een harde hand heb en laat hem wat losser gaat ze meteen aan de teugel. Maar dan komt ze later wel weer heel stiekem omhoog dat is echt moeilijk om te merken. Dan lijkt het alsof ze aan de teugel rijd maar dan kijk je in de spiegel hee oliebol Verdrietig Maarja ik moet echt het gevoel hebben wat ik nog niet helemaal heb met aan de teugel rijden.

Eigen commentaar:
Niet naar voren vallen
Hakken uitdrukken en tenen naar binnen
Niet naar beneden kijken
handen op de plaatst houden

De foto's^^
[1]
Afbeelding
[2]
Afbeelding
[3] Dat beentje!
Afbeelding
[4]
Afbeelding
[5]
Afbeelding
[6]
Afbeelding
[7] Harde hand Verdrietig
Afbeelding
[8]
Afbeelding
[9]
Afbeelding
[10]
Afbeelding
[11]
Afbeelding
[12]
Afbeelding
[13]
Afbeelding
[14]
Afbeelding
[15]
Afbeelding
[16] Wat ben ik nou aant doen?? Vork
Afbeelding
[17]
Afbeelding
[18]HAHA Clown Dat vest !:P Lijk net dat mannetje van de notredam
Afbeelding
[19]
Afbeelding
[20]
Afbeelding
[21]
Afbeelding
[22]
Afbeelding
[23] Poging tot wijken
Afbeelding

HOE BEDOEL JE VEEL FOTO'S Tong uitsteken

Nou mensen kom maar op met die reacties Haha!

Woody2015

Re: [Haflinger] Maika @ work, Gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:07

Nou Knipoog ik vind het echt helemaal niet zo slecht hoor!
Ziet er best leuk uit, probeer alleen vooral wat op je onderbenen te letten.
In de galop steek je ze wat af naar voren, teminste op de foto, en zit je te ver achter in het zadel waardoor je je rug wat ''bol'' maakt.
En in de draf trek je je onderbenen wat teveel op, maar ik denk dat dat ook een beetje komt doordat de pony wat kleiner is en misschien wat minder snel aan de hulpen, ga hier wat meer mee oefenen zodat jeje benen niet hoeft op te trekken om een hulp te geven, zorg dat ze wat meer aan je kuit komt.
Zo'n dingen leer je vooral door veel overgangen te rijden en heel consequent te handelen.
Verdr zou ik het wijken nog even terzijde laten en eerst de aanleuning en de beenhulpen in orde krijgen, dan pas de rest dan zul je ook zien dat dat veel makkeleijker gaat allemaal!

Kortom veel succes en je doet het leuk hoor! Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:22

Ik vind het er ook niet heel slecht uit zien, maar ik zou het nageeflijk rijden ook nog even achterwege laten zodat jullie elkaar eerst wat beter leren kennen. Rijd haar lekker voorwaarts, tempo wisselingen, veel figuren rijden. Daarvan wordt ze vast een stuk losser en dan komt ze vanuit daar waarschijnlijk vanzelf wel stukjes aan de teugel, die stukjes kun je dan gaan uitbreiden.

Veel succes nog met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:57

Dat kolletje, *sweet*! Haha!
Ze loopt best mooi, niet overdreven ver achter de loodlijn in ieder geval.
Op foto 4 maakt ze mooie lange passen, en het lijkt wel of ze juist dan naar boven komt met haar hoofdje.
Volgens mij komt het helemaal goed met jullie! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:52

Omdat het maximale aantal foto's van 15 overtreden wordt, en de openingspost niet aan de regels voldoet (nivo mist), hier een slotje.