omzetten van de achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

omzetten van de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:19

Ik zit met een probleem. Mijn paardje gaat wel om voor het been, alleen op de voorhand. Ik probeer haar van voren te begrenzen maar ze snapt het echt niet. Ik heb wel les, maar ben druk met studie dus heb niet altijd de gelegenheid om te lessen vandaar dat ik jullie om tips vraag. Meerdere invalshoeken op een probleem is altijd effectiever!

midgie

Re: omzetten van de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:11

De voorhand moet juist niet voor het been omgaan , die bedien je met de teugelhulp en lichaamshouding.
De benen zijn om de achterhand te ondersteunen,
Als je zo druk ben met je studie, zou je beter lekker recreatief kunnen gaan rijden, voor jou ontspannender en voor het paardje ook eerlijker en anders toch geregelt les nemen om te leren hoe het moet.
Misschien dat je zelf ook niet helemaal snapt hoe het werkt?
Als dat zo is dan kun je het ook niet zonder hulp aan je paard leren.

Whitney2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:15

Als je weinig tijd hebt is het inderdaad niet fair naar je paard toe. Wellicht is het een idee om een bijrijder te vragen. Op die manier komt je paard in prima conditie en kun je zelf de keren dat je gaat rijden hier optimaal van genieten en meer van je paard vragen.
Ik zou in de les vragen naar de exacte hulpen en anders dit opzoeken in de diverse dressuurboeken. Ikzelf heb veel gehad aan het boek 'Paardrijden met gevoel'.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:02

Dat is nou juist het probleem dat hij omgaat met de voorhand terwijl dat het de bedoeling is dat de achterhand omgaat. Het is niet dat ik te weinig tijd heb voor mijn paardje maar wel om te lessen, daar komen een hoop kosten bij kijken die ik niet geregeld uit kan geven. Dit is ook helemaal niet waar dit topic over gaat. Ik vraag alleen om tips en niet over oordelen van mensen die helemaal niet weten hoe de vork in de steel zit.