Laan en ik komen juist uit een enorme dip en zijn nu pas terug 2 weekjes goed bezig. Ik rij nu bijna 4 jaar waarvan 2 jaar met Lana, we zijn er nog lang niet, maar we blijven doortrainen!
We rijden geen wedstrijden dus hebben niet echt een niveau, maar neem ongeveer B.
We zijn momenteel bezig met het actief maken van dat achterbeen, de ontspanning en meer sprong in de galop...
Lana is een draver waardoor ze dus bij mij heeft moeten 'leren' galoperen (galop is dus ook heel moeilijk uit te zitten...) , dit lukt nu al aardig en er is al ietwat een zweefmoment, nu probeer ik vooral eerst een goede, ontspannen, 'gesprongen' galop te krijgen, dit lukt het best als ik doorlaat op m'n binnenhand en ondersteun met m'n binnenbeen, hieruit wil ik dan meer op het achterbeen werken... Dit lukt niet altijd even makkelijk en daardoor ga ik raar zitten en gaat Laan lopen...
Omdat mijn lesgever momenteel paarden rijdt in Spanje, hebben we nu een tijd geen les, maar binnenkort gaan we zeker weer actief lessen!
De foto's staan ongeveer op volgorde, maar er zijn hele stukken van de training weggevallen omdat mijn vriendin ondertussen ook bezig was met haar eigen paard... Daarom zijn er ook geen stapfoto's, stappen hebben we uiteraard wel (veel) gedaan!
Nu, genoeg info denk ik, hier de foto's:
1.

2. fijn achterbeen!

3. bochtje door

4. vind ik persoonlijk een heel fijne foto, binnenhand mag iets losser..

5. heel fijne foto vind ik, achterbeen komt...

6. hetzelfde

7. fijn! binnenteugel los, maar dit mag, beter dan dat ik vasthoud!

8. beetje wazig, maar wel fijn!

9. goede galop, ik moet normaal zitten

10. hier moet ik m'n binnenhand doorlaten, niet verkrampt gaan zitten, en vooral m'n benen zo niet vooruit steken!!

11. al even uitblazen en belonen

12. terug drafje, achterbeen komt

13. galopje andere kant, er is een achterbeen
, ik moet op m'n kont zitten...
14. hetzelfde, zit nogal verkrampt

15. uitdraven en belonen, ik vindt dit een zéér fijne foto, losse teugel en toch fijn achterbeen!

Puntjes
:*vooruit kijken
*niet verkramt gaan zitten als het even wat slechter gaat
*benen op de plaats houden ( vooral in galop )
*handen rechtop
*niet vasthouden op m'n binnenhand
Dank je voor het kijken!!
Commentaar? Graag!! Maar houden jullie het alsjeblieft wel een beetje lief?
Groetjes,
Charlotte & Lana. xx

Daarbij mogen ze ook wel een gaatje korter hoor. Wanneer jij ontspannen zit geef je je paard de mogelijkheid haar rug meer te gebruiken waardoor ook haar gang werk zal verbeteren.