Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HelgaV schreef:Met het rijden kun je veel (schijn)overgangen gaan maken.
_Daniella schreef:en wat zou je met longeren kunnen doen?
beschik helaas niet over pessoa
.
Ze worden er ook echt héérlijk aan de hulpen van trouwens .. 
. Vergelijk het maar eens bij jezelf. Jij kan (denk ik) ook geen split doen als je net uit je bed gestrompeld komt. Als je wat losser bent gaat dat stukken makkelijker en is het een stuk minder pijnlijk. Niet dat ik de split kan hoor
Ik lees ook even mee. Citaat:@ 3Hearts , wat bedoel je met het openen en sluiten van een volte? Met schoudervoor en wijken en travers ben ik allemaal nog niet echt bezig.
!!
! 3Hearts schreef:Super uitgelegd HelgaV!!
Je krijgt je paard daar heel lekker soepel mee!
HelgaV schreef:Citaat:@ 3Hearts , wat bedoel je met het openen en sluiten van een volte? Met schoudervoor en wijken en travers ben ik allemaal nog niet echt bezig.
Dit betekent dat je gewoon begint met een grote volte. Tijdens deze volte ga je de volte steeds kleiner rijden. Wel moet je proberen om je paard in hetzelfde tempo te laten lopen. Dat vind hij moeilijk, maar daar train je de achterhand mee. De eerste paar keer moet je de volte dan ook niet heel klein gaan maken. Na een rondje of 2/3 geef je druk met je binnenbeen, buitenschouder begrenzen en maak je de volte weer groter tot je weer op de grote volte bent.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk hebt uitgelegd??
Yvonne___ schreef:HelgaV schreef:Met het rijden kun je veel (schijn)overgangen gaan maken.
Dat helpt idd goed, tenminste bij mijn paard wel !![]()
succes!
marianne45 schreef:Bij een meisje op mijn stal helpt vooral ookd e overgang stap galop erg goed