midgie schreef:Hoe rij je haar aan de teugel?
Want je zegt als je met halster rijd dat ze het niet doet, du skan zijn dat je haar teveel en te hard in haar mond behandelt,
Probeer het eens bitloos en puur op je zit te rijden,
Kan ook een balans probeelm zijn, vaak als ze zo trekken lopen ze ook gelijk op de voorhand ,
Dus denk dat de fout toch bij jou ligt,
Ook nooit terug trekken, je kan hem met een kleine ophouding met een teugel en wat been proberen omhoog te krijgen en b.v op een kleine volte gaan lopen, stelling vragen en zo het achterbeen eronder laten stappen, dan zal hij ook niet hangen, maar dat moet ook allemaal vanuit je zit en met indirecte teugel hlp, vooral niet op het bit rijden.
Ik ben echt niet ruw in haar mond, want als je eventjes met de teugel speelt loopt ze meteen aan de teugel...
En op wandeling moet ze van mij ook nooit aan de teugel lopen, zit er nooit spanning op de teugel (ja misschien als er een auto aankomt dan zorg ik dat ik ze kan tegenhouden als ze schrikt) maar ze doet het uit het niks...
Montignac schreef:de aanhouder wint, met handschoentje rijden om tegen te gaan dat je toch pijnlijke handen kan krijgen en haar VOOR proberen te zijn. elaxed blijven maar probeer het patroon van je pony te doorbreken door proberen aan te voelen wanneer het gaat gebeuren. Op dat moment direct een tik met de zweep en benen erbij. wanneer de reactie in jouw ogen positief is, belonen. Dit stug en consequent volhouden totdat ze het helemaal niet meer doet.
note; je hoeft haar niet ferm te slaan met de zweep maar een duidelijk gebaar geven dat je daar niet meer van gedient bent.
Succes!!
Bedankt, zal dit vandaag proberen 
_iDj_ schreef:Volgt ze je hand wel normaal als je haar lange teugel geeft?
Ik denk net als midgie dat je kritisch moet kijken naar de manier waarop jij haar aan de teugel rijdt.
Heb je al geprobeerd om voordat je de teugels korter pakt, eerst wat been te geven? Op die manier activeer je haar eerst van achteren en komt ze wellicht zelf ook al wat omhoog met haar hoofd.
Het is net als ze lange teugel heeft dat ze die uit mijn handen rukt, als ik haar aan de teugel rijd of als ik met haar aan het draven, galloperen of instappen ben doet ze dit niet! En van mij moet ze met uitstappen even goed doorstappen als tijdens het rijden...