Tips gezocht: Zandhappen en spierpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Tips gezocht: Zandhappen en spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 09:14

Euh... Ja een topic over het spierpijn hebben na het vallen van je paard. (is ook een praktijk probleem toch? Knipoog )

Gister ben ik, sinds een lange tijd, weer eens in het zand beland. En ik kan het je zeggen, je valt niet prettig in een blubberbak. Tong uitsteken
Na de val weer opgestapt, had alleen erge hoofdpijn, maar dat hinderde me niet erg.

Gisteravond lekker warm gedouched, al het zand er goed afspoelen. (dat kriebeld zo erg he..) Ik had savonds nog een ander paardje gereden, en nergens last van, alleen die hoofdpijn.

Maar nu deze ochtend! Ontzettende spierpijn, niet in mijn hele lijf, alleen mijn nek! Gelukkig is mijn hoofdspijn weg, maar me nek is ook wel vervelend zo Tong uitsteken

Wat doen jullie hier altijd tegen? De verschrikkelijke spierpijn nadat je van je paard bent gevallen? *behalve niet vallen Tong uitsteken *

Groetjes en barst maar los! Haha!

hanneke1

Re: Tips gezocht: Zandhappen en spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:22

handig topic!
meestal als ik val dan heb ik de volgende dag ook gygantische spierpijn, vaak komt dit gewoon omdat je wat verdraait en een andere houding aanneemt dan je normaal doet..
het beste is om hier gewoon doorheen te lopen en niet anders te gaan bewegen --> deste meer je gewoon doet en je je spierpijn goed voelt, deste sneller gaat het over en je voelt er dan minder van!
als je het heel stijf laat worden blijft het ook langer hangen

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:24

Ik heb het laatst ook gehad. Ik denk dat je automatisch wat verkrampt en daardoor je spieren spant. Gewoon bewegen is goed.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 09:25

Ja want die klap komt onverwachts Lachen dus je verkrampt al als je voelt dat je valt... (ontspannen tijdens de val Tong uitsteken is idee?) maar goed...
Loop nu met een dikke sjaal om, om warm te houden, maar bewegen moet zo echt gebeuren ;P

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:27

haha ja, nou succes dan maar en probeer er niet omheen te wijken maar gewoon door te lopen ( auw! )
en warm houden is goed idee van je! doe ik voortaan ook:P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:29

Weet je heel zeker dat het spierpijn is? Ik ben in februari van een pony gevallen en had toen ook flinke hoofdpijn. Inderdaad er weer opgegaan en verder gereden. Derna nog even met mijn shetlander gaan wandelen, totdat ik op een gegeven moment mijn arm niet meer omhoog kreeg. Ik de HA gebeld en kon direct door naar de HAP. Wat bleek, een paar flinke kneuzingen in mijn nek en bovenarm, daar kwam ook die fikse hoofdpijn vandaan waarschijnlijk. Later ben ik ook nog doorverwezen naar de fysio omdat er door die val nekwervels waren verschoven waartussen een zenuwbaan bekneld zat, vandaar dus nog meer pijn.

Wat ik dus wil zeggen, blijf er niet te lang mee lopen als je het niet helemaal vertrouwt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:33

Inderdaad, die hoofdpijn en nu die spierpijn in je nek, kan ook iets anders zijn dan alleen spierpijn. Hou het wel goed in de gaten, als het niet minder word raadpleeg dan even je huisarts.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:28

ooh dank je wel! Bloos had het niet zo erg verwacht namelijk...

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:41

heey devica,
ik zou het wel even in de gaten houden hoor,maar van wie ben je gevallen dan toch niet van sun?

Groetjes jessica

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:46

Ik blijf altijd in beweging.. Hoe meer je loopt/beweegt, hoe beter de doorbloeding is..

Verder lekker warm douchen en een beetje spierenspul op je zere plekken smeren Lachen

Ik ben er dan weer met een dag of 3 bovenop Knipoog

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:22

Normaal gesproken bij spierpijn zou ik zeggen: warmhouden en doorlopen (magnesiumtabletten zijn ook erg goed voor je spieren. Ze herstellen dan sneller)...
Maar gezien je hoofdpijn en nu je nek... Houd het goed in de gaten... Als het niet minder wordt zou ik voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan. Daar kun je echt rotblessures aan overhouden!
Succes!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:11

In beweging blijven, lekker warm douchen en je daarna meteen warm aankleden.

Zeker je hoofdpijn en je nek in de gaten houden, dat moet snel over zijn. Als het vrijdag niet minder is, naar de dokter toe!