Cisco voor de eerste keer @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Maxime_

Cisco voor de eerste keer @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:18

Hallo allemaal,

ik rij sinds enkele weken met dit superlieve paardje Cisco. Een echt niveau hebben we niet denk ik Tong uitsteken Cisco is een recreatiepaard maar de laatste tijd wordt hij wat meer dressuurmatig gereden door zijn eigenares. Ik hou het voorlopig nog bij elkaar rustig leren kennen. Ik ben namelijk snel angstig, dat zie je spijtig genoeg ook aan mijn houding. Maar daar probeer ik aan te werken, ik wist trouwens niet dat het zo erg was. De filmpjes en foto's waren nogal confronterend, maar nu weet ik waaraan ik moet werken hé Knipoog

Nu de foto's.
Ze zijn niet in de volgorde van het rijden, maar eerst draf en dan galop. Van stap hebben we geen foto's of filmpjes om de batterij te sparen.

1.Even poseren voor de foto.
Afbeelding

2.Drafje, ik moet mijn ellebogen in een hoek houden...
Afbeelding

3.Volte, en weer hetzelfde voor mij Gestoord
Afbeelding

4.Hier loopt hij wel mooi vind ik.
Afbeelding

5.Volte
Afbeelding

6.Hier hang ik weer enorm naar voren, en die ellebogen toch Boos!
Afbeelding

7.Misschien een klein beetje beter Tong uitsteken
Afbeelding

8.Galopje
Afbeelding

9.Opnieuw, ik moet meer achterover zitten...
Afbeelding

10.Again
Afbeelding

Ik weet dat de foto's niet echt van goede kwaliteit zijn. Sommige zijn te donker omdat het licht in de binnenpiste niet altijd optimaal is, andere zijn dan weer stills uit het filmpje en dus nogal bewogen...

Nu nog een filmpje, vele stukken waren erg wazig en dat vond ik nogal storend dus heb ik die eruit geknipt. Ze staan ook weer door elkaar hoor, eerst draf en dan galop Haha!

http://nl.youtube.com/watch?v=rcoX8CA2InM

Mijn eigen commentaar

-Meer achterover zitten
-Een knik in mijn ellebogen behouden
-In galop mag hij misschien een beetje ronder lopen...

Ik hoop dat jullie, ondanks de slechte kwaliteit, toch nog wat tips kunnen geven.

Maxime

Gentlegiant

Re: Cisco voor de eerste keer @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:26

indd beetje slechte kwaliteid,

verder leuk paardjes welke kleur heeft die hij is mooi licht van kleur

je moet indd maar recht op zitten en meer ontspannen dan komen je handen wssw ook goed Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:30

Oeh, leuk paardje, is het een Valk?
Ik vind eigenlijk dat je best netjes rijdt.
Je zit alleen een beetje gespannen, maar dat komt vast wel goed. =)

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:11

Het ziet er niet echt heel slecht uit.
Maar doordat jij gespannen bent, ga jij je handen vastzetten.
Hou je handen wat hoger, en probeer ze niet vast te zetten

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:24

Probeer is rustig gespannen te zitten , Ellebogen naast je lijf , handen iets meer bijelkaar , dan gaat het vast een stuk beter . Trouwens wat een leuk diertje zeg ,mooi kleurtje ! Succes in de toekomst Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:03

Wat een ontzettende leuke kleur heeft je paardje. Zoals al gezegd probeer een knik in je ellebogen te houden en je polsen niet op slot te zetten. Handen goed rechtop, duimen het hoogste punt. Als je het moeilijk vind je schouders naar achteren te houden (ik wel tenminste Knipoog ) kun je proberen je borst wat vooruit en omhoog te duwen, zonder dat je hierbij je rug hol maakt. Je zult zien dat je je schouders dan makkelijker naar achteren houdt, zonder dat je ze vast gaat zetten.
Goed diep in je zadel gaan zitten want je zit er een beetje "op" wat ook je houding niet ten goede komt. Ik denk dat je houding verbetert als je 1 of 2 gaatjes langer gaan zitten. Vindt je dit lastig, stap dan eerst een tijdje zonder beugels en doe dan je je voeten pas in de langere beugels, dan lijken ze gelijk niet meer zo lang Lachen.

Ik denk als je op deze manier aan de slag gaat, je houding een stuk verbetert, je zelf een stuk makkelijker zit en ook meer kunt ontspannen in je eigen lijf. Je zult merken dat als het wat meer lukt om vannuit je armen en polsen mee te veren met de beweging van je paard, dat je paard hierdoor ook een stuk makkelijker ontspant, waardoor jij weer beter kan zitten.

Veel succes, ik vind jullie iig een hele leuke combinatie Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:41

Je zet bij je eigen commentaar dat ie in de galop misschien wat ronder mag lopen.
Laat dat rond lopen toch even achterwege!
Werk eerst aan je eigen houding voordat je aan de nageefelijkheid gaat werken. Verder ga ik volledig mee met het bericht hierboven. Succes!

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 09:55

Wat een goede reacties, hier heb ik zeker wat aan.
En ja, het is een valk Lachen
En het is inderdaad beter dat ik 1 of 2 gaatjes langer zit, ik had het ook gemerkt maar het ging nog net dacht ik. Maar volgende keer doe ik ze wat langer.

@ aardbeitje: je hebt gelijk, ik moet eerst aan mijn houding werken, dat weet ik, bedankt voor je reactie Lachen

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:30

Ten eerste: een heel leuk paardje heb je, vooral zn kleur is mooi!
Verder ga ik mee met het bovenstaande commentaar over je handen en ellebogen. Doe net alsof je 2 glazen wijn ofzo moet vasthouden met je handen, daarmee kun je de houding van je handen verbeteren. Veel succes nog verder met dit leuke paardje!

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 11:14

Dankje Lachen

Wat een goede tip, die ga ik morgen zeker gebruiken ! Knipoog

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:24

Wat een leuk paardje! ik vind valk altijd erg apart Ja !
Ik vind je houding wel mee vallen hoor, wel wat je zelf zegt je ellebogen en ontspannen gaan zitten, ga lekker in je luie stoel op je kont zitten, niet met zo een holle rug Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:28

ik vind het echt een leuk paardje! hij lijkt ook wel op het paard cisco uit dances with wolves:P komt zijn naam daar soms ook vandaan?:P

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:09

Hehe, ja de eigenares denkt wel dat zijn naam daarvan komt Lachen

Dankje!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:41

leuk paardje!
ik denk dat dit een heerlijk paardje om te rijden is. Probeer zelf te ontspannen, dat helpt je paard. Je beugels 2 gaten langer kan al een heel eind op weg zijn, dan zul je denk ik ook minder naar voren vallen

nerolover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:14

is dit toeval of niet
ik heb nog met cisco gewerkt op
stal schaselberg in londerzeel hij ziet er goed uit !!!

probeer je te ontspannen en
je ellebogen niet te gespannen houden
en rug recht

succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:34

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je foto's zijn eigenlijk van net wat te slechte kwaliteit (onscherp) om een goed beeld te kunnen geven. Daarnaast staat je filmpje op privé waardoor we die niet kunnen bekijken. Daarom dat ik het topic toch sluit.