Ik had net les en het viel mn instructrice op dat LB z'n staart zo hoog hield, dus ik kijk achterom en schrok toch wel even! Ik heb hem zondag met iemand anders zien lopen en toen was het zeker niet zo extreem. Gisteren bokte hij ook in de rechtergalop (dus niet bij het aanspringen!). Vandaag bokte hij niet, maar z'n galop wordt wel steeds slechter: hij draagt me niet en op het moment dat ik echt ga zitten, wordt hij onregelmatig of valt hij terug in draf. Ook heeft hij een blokkade bij de atlas (rechts iets meer dan links). Mijn instructrice staat nog iets bij van zo'n hoge staart, maar kon er niet op komen. Gaat er bij jullie een belletje rinkelen?
Volgende vraag is dan weer: kijk ik het aan of haal ik er iemand bij? En wie dan? (Masseur, was erg goed vorige keer, owsteopaat of iemand anders?)
Zonder ruiter viel me niets op vandaag, en ik heb toch even op de grond met hem gespeeld (niets op hoog tempo). Het viel mn instructrice dan ook pas op toen we gingen draven.
Ik ben na het rijden dus even alles afgegaan, zo kwam ik dus op die blokkade rechts bij de atlas. Ook waren de spieren in de achterhand wat strak (al bij het uit de wei halen, heb toen al gemasseerd om de doorbloeding te stimuleren. ik ging ervanuit dat het van de regenbui kwam die net over was getrokken).
Na het rijden even een paar keer aan de staart gehangen en de spieren van de achterhand gemasseerd. Ook even langs de wervels gegaan, hij reageerde gevoelig ter hoogte van het SI, maar reageerde wel weer goed op de hamstring reflex toen ik het SI weer wilde mobiliseren. Hij begon ook te gapen bij het masseren (achterhand en achter de oren) en briesde een paar keer goed.
Maarja, ik ben geen expert en ik weet niet in hoeverre ik deze dingen zelf kan oplossen met huis- tuin- en keuken massages en oefeningetjes.