Ik heb een 4.5 jarige ruin, hartstikke lief zit geen kwaad in maar is nogal lomp. Opzich is het rijden geen probleem echter het volgende doet hij wel:
Naar de club toe, over straat geen problemen, is hij meneer de koele kikker, groot verkeer kijkt hij niet van op. Dan komen we op de club aan, dan voel ik al spanning, even aan het werk zetten en hij ontspant al wat, maar dan, dan komen er meer mensen met hun paarden de bak in, meneer denkt gelijk dat hij de grootste hengst ter wereld is, koppie gaat omhoog, ik voel dat hij zichzelf giga opblaast en ja hoor daar komt het al BOK BOK BOKKER DE BOK, en dan bedoel ik echt flinke bokken.
Voorwaarts helpt ECHT niet want meneer blaast zichzelf op, gooit zichzelf enorm in de krul met een hals erop van hier tot tokio, koppie gaat naar beneden en daar gaan we, en nee, als hij zijn koppie naar beneden heeft krijg ik die echt niet omhoog!! Het is een flinke man van 1.75 dus als hij zijn hoofd tussen zijn voorbenen gooit help er geen lieve moedertje meer aan en moet ik het maar uitzitten ( of niet
. Hij plakt ook ontzettend aan het paard van mijn vriendin en presteert het ook om op een dubbeltje om te draaien vanuit het niets. Combinatie vriendinnetje in de gaten houden en de opwinding van andere paarden is hem gewoon veel te spannend.Hij reageert zo overdreven op andere paarden dat ik niet goed weet hoe hier mee om te gaan. Hij staat met 3 andere paarden de hele dag dus het ligt ook niet aan het feit dat hij nooit een paard ziet
Meer mensen die dit herkennen en opgelost hebben?

Anders had ik het inderdaad ter plekke wel gedaan want dat zou ideaal zijn natuurlijk.