Rechtrichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse1980

Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 15:15

Is er iemand op Bokt die zijn paard heeft laten rechtrichten bij een revalidatiestal??
Bij welke stal was dat?? En wat waren daar de kosten van?? en was het een succes??

Jibbel

Re: Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:31

In babylonienbroek zit een stal waar ze paarden rijden met als uitganspunt rechtrichten. Revaliderende paarden kunnen daar ook terecht als ik het goed heb.
Het is stal cherokee, maar ik weer niet of je wat kunt terugvinden op internet (denk het haast wel)
Wij hebben diverse paarden daar heen gebracht, oa inrijden en oplossen van angst en het wat zeker een succes. Kosten durf ik niet precies te zeggen, geloof rond de 500/600 euro per maand, incl. elke dag training.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:43

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:50

Is rechtrichten niet ook iets waar je zelf mee bezig kan gaan?
Je gebruikt dat toch standdaard in een training, lijkt mij een basis ding.
Waarom moet je paard daar voor weg? , want als je hem laat recht richten op een duren stal en je kan zelf niet op deze basis manier verder aan de gang is het zonde geld.
Idd de hier boven genoemde site`s

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:46

Het is niet zo dat je jou paard even naar een stal kan doen om te laten rechtrichten, en dat die vervolgens rechtgericht blijft. Dit is basis in je training, dus je moet er constant mee bezig zijn. Als jij je paard nu laat rechtrichten, maar je doet er in training zelf niets aan, gaat je paard weer naar het oude probleem. Ik zou eens rondhoren bij mensen die er ervaring mee hebben en jou kunnen helpen in training, dus niet alleen je paard maar ook jezelf Knipoog

marianne45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:55

Ik denk inderdaad dat als jij ervan uit gaat dat ze dat even voor je doen, en dat je het daarna nooit mee rdoet dat het niet helpt, rechtrichten moet altijd een onderdeel van je training zijn Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:49

volgens mij gaat het hier in eerste instantie om een revalidatie..dus mss trekken jullie voorbarige conclusies.