Cantos merrie @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Cantos merrie @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:06

Ik rij op een Cantos merrie, ze is was stijvig en erg goed in rechts flink vastpakken. Opdracht:
gymnastiseren. Het is een heerlijk, eerlijk dier om op te rijden. Hier reed ik met 5 jonge hengstjes
aan het hek en ze doet niets anders dan even kijken en dan weer doorlopen. Héerlijk is dat.

1. Rechterbuiging lospeuteren.
Afbeelding

2. Best een fijne foto vind ik zelf, lekker bij elkaar gereden.
Afbeelding

3. Hier rechterbuiging gevraagt waar ze wat stijvig en rennerig op is.
Afbeelding

4. Galop, nog lang niet goed genoeg maar wil ik telkens niet té lang doorpakken.
Afbeelding

5. Ik moet er voor de verandering eens wat netter op gaan zitten ¬¬
Afbeelding

6. Pasje verruimen met van hand veranderen.
Afbeelding

7.Vind ontspanning en losheid ook erg belangrijk in de dressuur. Zo rijdt ik los en sluit ik af.
Voor de scherpelingen, já ik kom teugel te kort en já daar heb ik lol om xD
Afbeelding

8. Laag maar voorwaarts (wat op de voorhand)
Afbeelding

9. Moet ook bij het neerwaarts netjes blijven zitten ¬¬ Rechtop dus.
Afbeelding

10. At last but not least. Handen wat minder breedt zetten (komt omdat ze hier wat omhoog
komt en ik mijn teugels dus te lang had in vergelijk met foto 7 x)
Afbeelding

Brandt los Haha!
Groetjes Rianne.

eline_di

Re: Cantos merrie @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:08

Ziet er netjes en ontspannen uit.
Probeer geen geld te zoeken en probeer niet naar voren te vallen.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:08

Kasmir schreef:
Ik rij op een Cantos merrie, ze is was stijvig en erg goed in rechts flink vastpakken. Opdracht:
gymnastiseren. Het is een heerlijk, eerlijk dier om op te rijden. Hier reed ik met 5 jonge hengstjes
aan het hek en ze doet niets anders dan even kijken en dan weer doorlopen. Héerlijk is dat.

.

Nou ik brand los Haha! Zolang jij denkt dat bovenstaande problemen aan je paard liggen, kom je er niet makkelijk doorheen. Waarschijnlijk houd jij rechts wat vast en heb je wat moeite met loslaten van je hand en het paard aan het been houden.
Een paard houd mits medische problemen uitgesloten niet vast en is niet stijf als de ruiter daar in het voorgaande traject geen aanleiding toe heeft gegeven.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:12

Ze heeft een gewrichtsontsteking gehad in haar rechterknie achter. Daar komt die stijvigheid vandaan, ze heeft haarzelf geleerd dit vast te houden. Is ook erg 'sterk' ingereden, duidelijk geleerd terug te trekken. Neerwaarts deed ze toen ze aankwam ook absolúut niet, dat zit er inmiddels wel in.

Het naar voren vallen moet ik geheel toegeven Bloos Daar ben ik heel goed in en weet je wat balen is? Zo lang geld zoeken en er nog nooit rijk mee geworden ¬¬. Haha maar hier werk ik dus aan, krijg de woorden 'rechtop, schouders naar achteren' vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd. Makkenlijker aangeleerd dan afgeleerd helaas.

Voor de duidelijkheid: Ze is zo stijf aangekomen met opdracht dit los te peuteren.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:46

Mooi paard! Ziet er fijn ontspannen uit Ja
Op de foto's lijkt het net alsof hij z'n kont steeds een klein stukje naar binnen zet. Bij foto 2,9 en 10 kan je dat heel goed zien! Ik weet niet of dat komt doordat jij je buitenbeen te ver naar achter hebt? Of zet je haar doelbewust in die houding?

Verder ziet het er heel fijn uit! Rijden jullie ook wedstrijden of niet? Lachen

aphrodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:11

Ziet er goed uit. Ik wil je aanraden bij een stijf paard juist heel veel recht te richten, binnenhoefslagen enz. Vanuit daar kun je dan ook makkelijker buigen. En als je laag en lang uitdraven wil mag je best wat mee naar voren komen, als je wat verlicht gaat zitten kan de rug nog meer bollen en kom je ook geen teugels meer tekort, je kunt je handen gewoon lager wegzetten. Lang en laag is om de boel los te maken en niet om een perfect wedstrijdplaatje te creeren Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:04

Inderdaad wat aphrodietje al aangeeft; Rechtrichten, rek beide bespieringszijdes op van je paard, zodat het gemakkelijk kan buigen naar 2 kanten. Verder vind ik het een erg leuk paard om te zien!

1 tip: Als je wilt dat dit topic open blijft, moet je je beginpost aanpassen, deze voldoet nu niet aan de regels van HAW Knipoog

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:08

Super mooi paard!
heb geen tips want zelf doe ik het zeker niet beter Lachen ik vind het er wel ontspannen uitzien!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:54

Hert ziet er niet onaardig uit hoor. Tip: Koop langere teugels Knipoog
Ik zie af en toe je hakken wat omhoog schieten.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:41

Korte teugels he Haha! Haha! Heb ik ook last van Sigaar

Het geeft een fijn ontspannen beeld. Idd nog wat aan je houding werken, maar dat zal vast wel goed komen. Probeer ook met halsstrekken je benen bij de singel te houden, hoe moeilijk het ook is, ik vind dat ook heel moeilijk.

Leuk paard, fijne ruiter, ga zo door en veel succes Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:35

Leuk paard! Ja
Probeer je hakken wat meer uit te drukken en niet naar beneden te kijken.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 18:22

Ben inderdaad bezig haar op twee teugels twee benen vóorwaarts te rijden en blijf gewoon mijn oefeningetjes door rijden. Ik rijdt geen wedstrijden op haar, het is niet mijn eigen paard Knipoog Daarbij vind ik d'r ook nog niet voor elkaar genoeg maargoed ben wel iemand die wil speteren in de ring xD Kont wil nog wel 'ns zwabberen inderdaad, dat los ik dan ook op door op twee teugels twee benen voorwaarts te rijden Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:44

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.