Rex en Ik @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Rex en Ik @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:41

Hooii Bokkers!

Dit ben ik met het paardje van mijn Vriendin.
Rex is een echte heethoofd, en denkt alleen maar aan crossen en racen.
Wij proberen Rex op dit moment, te laten ontspannen, en hem rustig te laten lopen.
Vaak zie je dat terug in mijn houding, wanneer ik hem terug rijd. Ik probeer hem
zo veel mogelijk op mijn zit en benen terug te rijden, maar dat is heel moeilijk bij hem.
Wij hebben nog geen niveau, maar ik wil hem graag een paar wedstrijdjes in de B starten.
De hulpteugel die eraan hangt, is om te voorkomen dat ik mijn neus stoot aan zijn nek Tong uitsteken
Deze is er halve wege het rijden afgehaald, omdat het zo goed ging. Maar daar zijn niet veel
foto's van, want de accu begaf het...

Eigen commetaar:
-Handen
-Zit

Er zijn meer foto's, maar mijnalbum was sloooomm

1)Afbeelding

2)Afbeelding

3)Afbeelding

4)Afbeelding
HANDEN Hamer

5) Afbeelding

6)Afbeelding
En toen ging Rex aan de kletter Clown

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding
Huilen van het lachen Clown

Beetje lief zijn Schijnheilig

Groetjes,
Carina

cp112

Re: Rex en Ik @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:45

Het lijkt alsof je je handen vastzet, hierdoor lijkt de pony ook wat gespannen, meet toegeven met je handen, probeer ze rechtop te houden en wat meer te dragen
waarom en wat is dat wat eraanhangt eigenlijk? en wat heeft het voor nut?

Wel erg leuke pony Ja

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:46

leuk paard Lachen
op de 7e foto leun je beetje naar voren naar mijn mening & proberen handen iets meer rechtop houden maar ziet er verder leuk uit
heeft die springteugel eigenlijk wel nut?
Laatst bijgewerkt door maaikj op 27-10-08 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:46

sorry ik lees net waar dat ding voor is, maar wat is het precies?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:47

Een bijzetteugel Knipoog

Ja van mijn handen... En rex is echt een moeilijk paardje, qua ontspannen Knipoog

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:49

waarom en wat is dat wat eraanhangt eigenlijk? en wat heeft het voor nut?

Dat is een bijzetteugel alleen zij heeft hem aan een stukje van een longeerlijn gedaan zodat je er maar 1 nodig hebt en zo dat hij niet constant naar beneden loopt maar ook niet verder om hoog kan met zijn hoofd.

Onntopic :
Probeer je handen niet vast te zetten en iets meer voor je te houden , voor de rest leuke foto's succes verder

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:50

Leuke pony Lachen
maar volgens mij ben je zelf ook deels de oorzaak van zijn drukte.. jij zit er ook gespannen op, zet hem helemaal vast Knipoog
dus proberen van ontspannener te gaan zitten, je handen niet zo vast te zetten
en misschien minder ver achterop het zadel gaan zitten (vb. 7) dit geeft een grote druk op de rug en kan ook spanning veroorzaken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:50

Phoe...ik vind dat je hem ongelooflijk strak rijdt...Ga veel afwisseling in je werk bouwen, zorg dat je hem altijd qua gedachte/concentratie bij je hebt, dit werkt vaak goed met hete paarden. Echter zo vasthouden werkt averechts op een heet paard: Daar worden ze alleen nog meer heter van. Ik zou juist gaan proberen rust te zoeken met een langer teugeltje en dan pas weer meer gaan oprichten. Het ziet er van alle kanten zo vreselijk gespannen uit nu...

Wel een knap ding trouwens. Ik hoop wel voor je dat je niet meer heeeeeeeel erg veel meer groeit....? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Adil op 27-10-08 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:51

allereerst een leuke pony/paard!
Maar op de foto lijk je erg streng met je handen en je valt na voren.
Die bijzet is die niet te groot en waarom heb je die eraan als ik vragen mag??
Lang laag is dat mogelijk met deze pony??

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:52

Ik vind het er alles behalve ontspannen uitzien eigenlijk
Behalve de dingen die je zelf aangeeft wil ik er dit nog even aan toevoegen;
Ik lees net dat Rex een behoorlijk heethoofd is, maar juist daarom zou ik niet al teveel met de teugels en het bit gaan doen maar lekker vanuit je zit hem weer terug krijgen. Ik denk dat dit veel beter gaat werken dan zoals hoe ik het nu zie dat je hem aan het inhouden bent met behulp van teugels/bit. Dit kunnen ook af en toe wel momentopnames zijn natuurlijk!
Voor de rest zou ik vooral gaan werken aan de ontspanning, het nageven en dergelijke komt dan vanzelf wel.
Of misschien van te voren een keertje longeren, is ook wel een oplossing?

Voor de rest vind ik het een erg leuk pony'tje! Komt vast wel goed allemaal, lekker veel oefenen! Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:55

op foto 7 zie ik net dat hij zijn rug ook wat wegdrukt, probeer inderdaad zoals hierboven gezegd wat met een losser teugeltje en op je zit naar ontspanning te rijden. heb je ook les met deze pony?

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:55

Zoals hier bove al gezegt is, je handen meer dragen en iets naar voren.

Leuk paardje! Bloos

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:56

Ik zie op alle foto's een trek spelletje, jij zet je handen vast en trekt aan de pony, deze gaat alleen maar terugtrekken. Laat hem maar eens wat losser, dan gaat hij waarschijnlijk rennen, maar laat die puf er maar eens uit, blijf dan gewoon zitten en laat hem zijn gang gaan. Ik ken genoeg paardjes als deze, en wonderwel zijn is de drammerigheid meteen opgelost als je ze consequent op een zachte en elastische hand rijdt. Jij hebt een enorm harde hand, je zet ze vast om te voorkomen dat de pony gaat rennen, terwijl je zelf de oorzaak bent. Pony's als deze moet je niet gaan opsluiten, die moet je de vrijheid geven. Anders gaan ze die spanning alleen maar opbouwen en zit je in een vicieuze cirkel. Probeer het maar eens, ik heb ervaring ermee en bij mij is het tot nu toe altijd gelukt. Waaronder mijn eigen pony. Ik moet onder het trainen consequent om de 20 min stappen omdat hij heel fel wordt door moeilijke oefeningen. Dan moet ik ook meteen stoppen en hem rustig krijgen anders gaat het mis. Precies hetzelfde met jou ponytje. Vrijheid en rust zijn de sleutelwoorden voor het rijden van dergelijke pony's.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:56

Mijn advies, Mexicaanse neusriem d'r af, bijzet d'r af en handen los !!
Je trekt echt veel te hard, zo krijg je een paard echt niet aan de teugel! Probeer meer met je zit te werken en voorlopig de teugels alleen nog maar los te laten en zachtjes wat te vragen. Je paard moet ontspannen, nu staat je paard zo strak als een elastiekje...

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:09

3Hearts schreef:
Je trekt echt veel te hard, zo krijg je een paard echt niet aan de teugel! Probeer meer met je zit te werken en voorlopig de teugels alleen nog maar los te laten en zachtjes wat te vragen. Je paard moet ontspannen, nu staat je paard zo strak als een elastiekje...

mexicaanse neusriem maakt niet eens veel uit..
springteugeltje zou ik er wel vanaf halen en teugels langer laten, meer ontspanning voor jou en je paard

Gr

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:12

maaikj schreef:
3Hearts schreef:

mexicaanse neusriem maakt niet eens veel uit..

springteugeltje zou ik er wel vanaf halen en teugels langer laten, meer ontspanning voor jou en je paard

Gr

Dus wel, de druk die de mexicaanse neusriem op het neusbot uitvoert is vele male groter dan de druk die door een engelse neusriem ontstaat. De druk van de mexicaanse neusriem kan de onrust en het heftige kop opwerpen wat de pony doet (zie doel bijzetteugel) veroorzaken Ja

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:13

Mexicaanse neusriem werkt scherper in als een normale, gecombineerde neusriem. Ik zie ook niet in waarom ze die nodig zou hebben ? Lachen

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:13

Adil : ik ben het met je eens

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:19

Heee allemaal, ze rijd hem alleen op maandag, dit is mijn pony'tje:P
Maar ik rijd hem eigenlijk nooit met hulp teugels, maar dit was haar eerste keer oefenen, en het is echt een moeilijke pony, en deze paar foto's met dat ding;), waaren op het hele begin, het was alleen bedoeld als een beetje hulp dat hij niet al te heftig zou zijn, hij is namelijk erg pittig enzo, maar ik rijd hem normaal elke dag, en hij vind het zelf ook heel moeilijk om met andere mensen te rijden, maar hij heeft vandaag enorm zijn best gedaan en ik vind juist dat hij wel een complimentje verdient!
En Carina trouwens ook!
Dat het nu nog wat gespannen is, is logisch, vooral bij Rex.
Dus schrik niet van die bijzet teugel(die trouwens echt onsettend los zat), want dat is zeker niet meer nodig!

Groetjes!xx

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:23

Waarom die bijzetteugel? Een martingaal lijkt me beter.. Als hij soms kan kopstoten.
Verder vind ik je zadel niet passen, en misschien ben je ook iets te zwaar voor deze paard. Hij heeft al een ingezakte rug..
Daarbij vind ik je hand gebruik te scherp. je paard heeft als het waren zijn keel dicht. Dit kan ik begrijpen omdat je zegt dat het een pittige paardje is. Als je, je teugels iets losser zet,en met je zit meer naar achteren, rem je je paard ook vaak af.
Voor jou zou ik je paard los een laag houden. Meer voltes maken, dat hij niet onder je uit loopt.
Misschien komt het nogal negatief over. Maar zo bedoel ik het niet..

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:29

We hebben heel veel in foltes gereden, maar dat is neit te zien op de foto Bloos

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:43

Hee meep Haha!
Nog even reageren op de reacties, over mijn handen, ik hem ze zegmaar naast mijn benen, niet erop, want deze teugels gleden weg de hele tijd... En ik rij juist met een redelijke zachte hand.

@Esperance: Dit zadel is als ik het goed heb, door fugers laten aanmeten. En hij heeft absoluut geen doorgezakte rug, knap dat je dat kan zien vanaf een paar foto's Lips are sealed en zoals het bericht boven je, als je ook even de reacties leest, rij ik maar 1x per week, vanaf nu(!) op hem.

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:51

Hallo!!!!; jongens dit is de eerste keer(!!!) dat ze op deze pony rijd!!!! Haha! , en jullie beginnen meteen al dat ze er (het komt er op neer) een potje van maken Huilen , ik vind het juist heel knap, en dat je dat van een paar fotos niet kan zien , en zeker met dat zadel, het is toen Rex nog bij zn oude pension stalling stond, door een profesioneel iemand bekeken en het past zeker wel.
Niet zo aardig.... Verdrietig
Groetjes

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:57

Bijzet zit los en hangt er als extra beveiliging op omdat het de eerste keer is dat ze er op rijd.
Ik zie geen probleem er in?
Het lijkt mij een pony die het liefst zich behoorlijk opkropt wat best lastig kan zijn als ze dan ook nog eens hard willen.

Ik zou wat minder achterin je zadel proberen te gaan zitten, en voor de rest lekker oefenen..
Niet alles is in een keer op te lossen.

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:00

Lara_Silver schreef:
Ik zie op alle foto's een trek spelletje, jij zet je handen vast en trekt aan de pony, deze gaat alleen maar terugtrekken. Laat hem maar eens wat losser, dan gaat hij waarschijnlijk rennen, maar laat die puf er maar eens uit, blijf dan gewoon zitten en laat hem zijn gang gaan. Ik ken genoeg paardjes als deze, en wonderwel zijn is de drammerigheid meteen opgelost als je ze consequent op een zachte en elastische hand rijdt. Jij hebt een enorm harde hand, je zet ze vast om te voorkomen dat de pony gaat rennen, terwijl je zelf de oorzaak bent. Pony's als deze moet je niet gaan opsluiten, die moet je de vrijheid geven. Anders gaan ze die spanning alleen maar opbouwen en zit je in een vicieuze cirkel. Probeer het maar eens, ik heb ervaring ermee en bij mij is het tot nu toe altijd gelukt. Waaronder mijn eigen pony. Ik moet onder het trainen consequent om de 20 min stappen omdat hij heel fel wordt door moeilijke oefeningen. Dan moet ik ook meteen stoppen en hem rustig krijgen anders gaat het mis. Precies hetzelfde met jou ponytje. Vrijheid en rust zijn de sleutelwoorden voor het rijden van dergelijke pony's.

Dan ken jij Rex nog niet.
Als je hem laat rennen. val je er zelf KEIHARD vanaf, en hij word er erg gestrest van ik ken hem al bijna 2 jaar, en weet onderhand, dat je dat beter niet kan doen.