Mooie 6 jarige merrie Velona @work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlot_s

Mooie 6 jarige merrie Velona @work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:44

Hallo allemaal,,
Velona is een merrie van 6 jaar, 1.64 hoog. Mijn moeder en ik hebben haar nu sinds ± 2 maanden.
Velona is heel erg braaf onder het zadel, wel vlot, maar niet vervelend of schrikkerig.
Wel moet ze nog veel leren, galop was vooral in het begin een moeilijk punt. Ze heeft dan moeite met haar evenwicht, op de lange zijde gaat ze vrij snel, en als er een bocht aan komt zie je d'r dan ook echt zo kijken van: "Waaah, straks val ik om!" Tong uitsteken
Maargoed, deze foto's zijn ongeveer weken geleden gemaakt, het ging heel goed.
Ze liep lekker ontspannen en was fijn aan de hulpen. Ik heb niet gegalopeerd, ze deed zo goed haar best, ik vond het wel goed zo Haha!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Volgens mij zag ze daar iets interessants ofzo Knipoog

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Mooie foto vind ik zelf.

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Nog even poseren..

10. Afbeelding
Eigenwijs hoofd Haha!

11. Afbeelding
Tot slot, d'r lieve hoofdje Lovers

Op sommige foto's vind ik dat ik mijn handen wat meer zou mogen dragen. En ik moet aan mijn tenen denken als ik doorzit, heb soms echt dramatische kapstokken Clown

Wat vinden jullie ervan? Opbouwend commentaar is altijd welkom!

Cadaz

Re: Mooie 6 jarige merrie Velona @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:46

kapstokjes en je lijkt op een aantal fotos een strenge binnenhand te hebben

verder heb je een goede houding, en je paardje ook Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:50

Je onderbenen niet te ver naar voren steken...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:52

Je kan zien dat je paardje voorwaarts is. Je steekt je benen namelijk een beetje af.
Probeer toch altijd contact te houden met de buik. Je hoeft dan niet perse te drijven maar wel je been erbij houden.
Op het moment dat je je been afsteekt en dan moet drijven zal de reactie alleen maar groter worden van haar omdat het van helemaal niks naar echt drijven gaat...
Denk dat als je dat doet je je tenen ook makkelijker naar binnen kan draaien.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:54

Paard mag er wezen hoor! Lekker achterbeen Lachen Jij moet zelf echt uitkijken dat je je onderbenen niet zo ver naar voren steekt, is heel zonde van het plaatje. Je zit er nu op met een houding van 'ik moet, dus dat doe ik dan wel ff'. Lekker rechtop en je langmaken, dan wordt het beeld al een stuk mooier. Verder lekker plaatje hoor, lekker ontspannen. Zie ik graag Lachen

sketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:28

Ziet er lekker uit, mooi paardje Lachen Alleen je beneb ja, zoals iedereen al zegt Knipoog Misschien helpt het om je beugels een gaatje langer te doen?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:35

mooi paardje!
In de draf loopt ze zo te zien lekker ruim van achteren, alleen in de stap is het wat minder. Misschien kan je daaraan gaan werken? Lachen

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:35

Wat mij opvalt, vooral bij foto 8, dat ze af en toe veel op de voorhand loopt.
Probeer veel overgangen en schijn overgangen te rijden. Verder kan je haar door lang en laag en dan een wat hoger tempo te rijden ook beter op de achterhand krijgen.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:58

He Lot, mooie foto's Knipoog (ik heb ze gemaakt).
Wat misschien nog goed is om te vermelden: sommige foto's heb ik niet helemaal recht gemaakt, daardoor het effect van op de voorhand lopen. In het echt is dit namelijk niet aan de orde, paard loopt van zich zelf mooi van achter uit. En het paard is dus nog maar vrij kort onder het zadel, ondanks dat ze 6 is, toch nog een puppie!
Voor wie het weten wil de afstamming: Riverman * Volckmar * Pantheon.
Het is de moeder van het paardje van sjors hier op bokt.
Beugels aan de korte kant: tijdelijke order van de juf.
En over de stap: die is echt mega ruim en soepel, staat gewoon niet lekker op de foto. Zal daar volgende keer meer mijn best op doen. Bloos
Groetjes!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:13

Leuk beest! Ik zou proberen haar nog iets meer te laten zakken in de hals ( foto 7 is een heel eind in de goede richting, alleen mag de neus er dan wel uit blijven ) en vanuit die positie verder aan je tempocontrole werken. Korte stukjes schakelen en als dat lukt ook wat variëren in halslengte en positie. Daardoor gaat ze haar rug beter gebruiken en komt ze fijner op het achterbeen. Hierbij is het wel heel belangrijk dat ze goed aan je been is en blijft, dus zelf je been er gewoon aanhouden en niet zo afsteken zoals je op sommige foto's doet. Laat haar niet te overhaast lopen en schakel ook steeds terug naar een langzamer en meer gesloten pas, anders gaat ze nog van het achterbeen aflopen, juist door snelheid te maken.
In galop zelf een beetje aan middengalop denken, dus grote ruime sprongen. Dan is het voor je paard makkelijker om haar evenwicht te bewaren. En wees niet bang om haar ook in galop rond te houden, dat maakt het evenwicht alleen maar makkelijker!

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:07

Bedankt allemaal, er zitten veel reacties bij waar ik wat aan heb Lachen
Ik vind persoonlijk dat ik echt geen strenge binnenhand heb, dat zijn dat misschien momentopname's... En zoals jullie allemaal al zeggen, die benen. Ik werk er nu hard aan, het was me ook pas opgevallen toen ik de foto's zag Bloos
Verder is Velona wel 6 jaar, maar rijd meer als een 3/4 jarige. Het laten zakken in de hals kon ze in het begin helemaal niet, we oefenen er op en het wordt langzaam aan steeds beter Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:25

Misschien is het beter als je je beugels een aantal gaten langer maakt.
Je moet proberen wat minder hard met je handen te zijn.
Verder wel leuk paard hoor! Lachen

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:50

_Irene11_ schreef:
Misschien is het beter als je je beugels een aantal gaten langer maakt.
Je moet proberen wat minder hard met je handen te zijn.
Verder wel leuk paard hoor! Lachen

Mag ik vragen waar je dit op baseert? Ben ik wel eens benieuwd naar, want ik (en mensen om mij heen die wel degelijk verstand van paarden hebben)
weten gewoon dat dit niet het geval is. Verder ga ik inderdaad mijn beugels binnenkort weer langer maken, maar dit was even een tijdelijk,
omdat mijn onderbeen nogal graag slingerde en dat moest ik dus afleren. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-08 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reactie op verwijderd bericht verwijderd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:19

GekkeLot en heeft het geholpen de tips of nog niet toegepast?

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:49

Ja ik ben er druk mee aan het oefenen, het is moeilijk maar gaat steeds beter. Knipoog
Nu ben ik er ook wel achter gekomen dat het veel erger is als ik doorzit dan wanneer ik lichtrijd, maargoed, is natuurlijk geen excuus Bloos
Ik ben ook flink aan het oefenenmet het rechtrichten, gaat tegenwoordig steeds beter. Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:49

Paard loopt heel netjes, maar jou houding is niet al te best. Je steekt je benen enorm naar voren en ik weet niet of dat direct beter wordt als je je beugels langer doet. Je moet er gewoon héél erg op letten.
Lichtrijden is ook makkelijker, want zoals je op de foto's zit, kún je niet eens lichtrijden.
Probeer meer voorin je zadel te gaan zitten, je been meer naar beneden te laten afhangen en daarbij je tenen naar binnen te draaien.
Succes!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:53

lekker dier, loopt mooi ontspannen, maar jij zit ontzettend in stoelzit.. is het zadel mel goed voor je?? meestal wordt je door je zadel in stoelzit gezet als t te ver achterover ligt

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:45

He daar is de mama van Celona Haha!!
Ik vind het een erg mooi paard en het rijden ziet er niet verkeerd uit. Mooi achterbeen ook, ik hoop dat Celona hier ook wat van geerfd heeft en dat ze ook zo braaf is onder het zadel!

O ja ik moet ook nog wat commentaar geven Knipoog. Let op je houding, met je beugels een paar gaten langer komen je benen vanzelf al wat verder naar achteren te liggen. En je handen zou je iets verder naar voren kunnen plaatsen, netjes rechtop bij elkaar voor je zadel houden zoals bijv op foto 3. Nu ziet het er uit of dat je wat terugwerkt met je binnenhand.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 08:39

Dankje Lachen Over dat handen naar voren plaatsen heb je gelijk, ik ben nu ook bezig met haar meer op de buitenteugel te rijden. Ik trek niet echt aan de binnenteugel, maar die hand heeft gewoon de neiging om richting mijn bovenbeen te gaan en daar moet ik echt constant op letten. Ik rijd alweer een tijdje met mijn beugels wat langer, maar die benen gaan toch nog snel een eigen leven leiden Knipoog Veel succes nog met Celona! Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:58

je steekt je benen erg ver naar voren,op de eerste paar fotos is de achterhand ook niet actieg geneog en de hals te recht.
op foto 8 vind ik het zeker beter eruit zien!( de achterhand zit er onder,niet op de voorhand,de buiging is beter;))