Verle & Jesse @ dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle & Jesse @ dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:44

Hoihoi,
Zaterdag heb ik ons mam gevraagd foto's te maken van het rijden met Verle en met Jesse.
Verle is een 6-jarige merrie van OOSeven, we rijden geen wedstrijden meer en zijn vooral bezig met gewoon lekker rijden. We zijn vooral bezig met ontspannen en lekker voorwaarts rijden, verder nergens mee. Soms is Verle over enthousiast, over ijverig, loopt dan over tempo heen en maakt hier en daar nog eens een gekke sprong.

Maar hier de foto's van Verle:

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding

Daarna ons mam nog even op Verle, die 2 gaan samen ook hard voor uit. Ze draaft voortaan gewoon lekker aan en alles gaat steeds minder zonder twijfels.
5. Afbeelding
6. Afbeelding

Daarna heb ik Jesse nog gereden. Jesse is een 7-jarige ruin van Osmium. Jesse is nog niet heel erg lang terug onder het zadel en heeft een tijd stil gestaan vanwege een blessure, soms mist hij hier en daar nog wat kracht, maar hij pakt alles heel fijn op! En het aller belangrijkste hij heeft er enorm veel plezier in!

Foto's van Jesse:

7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding

Ik heb bewust geen commentaar bij de foto's gezet, dat is voor jullie. Ik denk dat ik de meeste punten waar we aan moeten werken wel weet, maar kom maar met alles tips, truucs en commentaar (goed als slecht). Haha!

Zqw39

Re: Verle & Jesse @ dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:40

Ten eerste wat een superleuke paarden! Vingers aflikken Je hebt een nette houding. Op foto 2 lijk je hard in je handen te zijn, dat is waarschijnlijk een momentopname want als je bijvoorbeeld naar foto 4 kijkt zie je dat het reuze meevalt. Je moeder mag iets rechterop zitten (foto 6) . Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:48

Ik vind dat je een hele mooie houding hebt, erg netjes Ja Kan ik nog eens een voorbeeld van nemen!

Mooie paarden ook Ja

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:59

Bedankt voor jullie reacties!!
Mijn houding viel me alles sinds ook niet tegen, denk dat het ook heel veel aan het zadel ligt. Want als ik mijn andere zadel pak, zit ik echt niet netjes recht.

Op foto 2 zal ik waarschijnlijk ook te streng geweest zijn in mijn handen. Je ziet ook wel dat Verle zich hier groot en sterk maakt, denk dat het met de schapen naast de bak te maken heeft, die vond ze in het begin namelijk nog erg indrukwekkend. Ook is dit één van de eerste keer galopperen en dan maakt Verle zich nog wat sterk en ik dus ook als Verle zich sterk maakt. Moet ik afleren inderdaad, maar soms toch nog een automatische reactie.

Verder zal ik niet heel streng in mijn handen zijn, als ik te lang vast houd of te hard in kom, staat ze gelijk op haar achterbenen. Wel een goede om het héél snel af te leren. Knipoog

Inderdaad mag ons mam, vooral op foto 6, wat rechter op zitten. Eerst ging ze heel erg naar voren zitten, nu snel naar achteren om haar te kunnen volgen. Maar dit zijn ook momentopnames. Vooral als Verle haar achterhand er goed bij pakt, is ze niet altijd even makkelijk uit te zitten, omdat ze heel groot gaat lopen met enorm veel kracht. Daarbij rijd ze nog niet heel lang zo op Verle en zijn we heel hard aan het oefenen. Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:46

Let op dat je je handen niet vastzet, kan een vertekend beeld zijn, maar pas toch op.
Je mams moet erop letten dat ze niet achterover valt en dat ze niet haar hakken vergeet uit te drukken!
Succes verder

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:54

Wat een super leuk paardje! echt een knapperd Lovers
alleen op foto 6 leun je te evr naar achter en soms moet je wat meer naar voren kijken.
verder echt netjes hoor!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:53

Zeker een paar hele leuke paarden, je houding vind ik ook vrij netjes, alleen vind ik dat je op foto 2 in de galop wat meer op je kont mag zitten. Je lijkt daar namelijk wat uit het zadel te komen.
Erg leuk dat je moeder ook rijdt trouwens, dat zou mij bij de mijne nooit lukken om dit voor elkaar te krijgen Haha!