Gelukkig was het woensdag nog prachtig weer en toen heeft RianneH weer wat mooie plaatjes geschoten van mij en Zen. In augustus zijn we een weekje terug geweest naar zijn vorige eigenaren: stal Moravita ([HAW] Zen weer thuis bij Moravita!). Daar heb ik geleerd waar diverse knopjes zaten (Nagevelijkheid, SB, travers aan de hand) en thuis zijn we hard aan het oefenen gegaan. Helaas heb ik ondertussen al weer geen zadel: ook mijn mooie nieuwe zadel past, na drie maanden, niet meer
Ik rij dus zonder zadel, aangezien ik wel wil door blijven trainen, maar dat komt niet altijd ten goede van mijn zit. Zen heeft hele grote bewegingen en dat wil mij nog wel eens uit balans gooien of ik ga overcompenseren en heel erg naar achter hangen. Ik ben me hier van bewust en probeer het niet te doen maar dat is giga-lastig
Verder viel het me in de foto's op dat ik mijn handen soms wel erg laag heb staan en er op moet gaan letten dat ik ze niet vast zet. We zijn er nog lang niet, maar volgens mij zijn we wel vooruit gegaan. Ik ben in ieder geval best trots op ons
1.

Rechtrichten in stap.
2.

3.

Ik glij nog wel wat naar achter in de galop geloof ik
(Zen is ook niet zo blij met mij
)4.

5.

Jammer dat ik zo ver naar achter hang, Zen loopt wel heel mooi actief
6.

Lekker kantelen, veel makkelijker dan stelling nemen

7.

8.

9.

Voetjes van de vloer
Hebben we -heel erg- hard voor moeten werken, maar hij is nu echt lekker actief achter!10.

Hij komt er van voor misschien uit maar check dat achterbeen

11.

Stiekem toch een hengst?
12.

13.

14.

Tips, oefeningen en wat dies meer zij om beter te worden zijn natuurlijk altijd welkom

Voetnoot:
- Ik rij zo nu en dan met mijn handen erg breed: dit komt uit de methode van Antoine de Bodt en doe ik bewust.
- Ik heb vrij regelmatig mijn benen ver naar voren: fysiek kan ik simpelweg die benen niet continue recht houden, mijn spieren zijn te kort en hier heb ik oefeningen voor.

)