Maika @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Maika @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:23

Dit zijn Maika en ik @ paardrijles

Maika is een 8 jarige haflinger. We proberen dressuur goed onder de knie te krijgen omdat het nog niet helemaal goed gaat. Ik heb nooit een pony aan de teugel leren rijden en vind het daarom ook nog wel erg moeilijk. Ik rijd met elastic omdat als ik haar eenmaal aan de teugel heb ze weer omhoog komt en dan gaat ze weer naar beneden en weer omhoog enz enz. Ik kon haar eerst wel aan de teugel rijden zonder elastic maar na een tijdje ging ik de fout in, ik zetten mijn handen op slot en kreeg een te harde hand. Maika wou niet meer aan de teugel. Ik ben dus met elastic gaan rijden eerst wat strakker en dan steeds wat losser. Ik heb het elastic nu ook redelijk los hangen als ze aan de teugel gaat hangt het elastic slap Lachen

Eigen commentaar:
Niet naar voren vallen
Hakken uitdrukken en tenen naar binnen
Niet naar beneden kijken
handen op de plaatst houden

Hier de foto's

Afbeelding
sjooeef Vingers aflikken
Afbeelding
te diep Verdrietig
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar foto's van thuis:
Afbeelding
Afbeelding
haar eerste keer aan de teugel rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Nikki15

Re: Maika @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:26

ziet er al netjes uit. je geeft zelf aan waarom je met elastiek rijd. ik reed daar ook vaak mee. totdat je het wel een gevoel voor krijgt en haal je dat ding er weer af. maar op sommige foto;s loopt die wel erg diep probeer hem dan wat te laten doorlopen. voor de rest ziet het er netjes uit!

Succes verder! Haha!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:27

Ziet er mooi uit. Haha!
Alleen let op dat je je benen niet afsteekt (3e foto.)
Voor de rest heel netjes. Lachen

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:53

loopt soms wat diep net zoals, nikki15 zei. Ook moet je naar voren kijken en niet zo naar de hals kijken Knipoog

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:57

Leuk paard! Let op je tenen. Even 1 tip: hoofd naar voor en ogen naar beneden.

doeii,

marrrr

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:37

Op de 2de foto loopt je pony over de buitenschouder heen , probeer je meer met je zit te rijden . Knipoog Let inderdaad ook op je tenen , dit belemerd je houding . Veel succes met je leuke pony !

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:42

Ik vind het er beter uitzien als je het elastiek eraf hebt.
Ik snap dat je de elastiek om hebt, maar vaak zijn geneigd om er aan te gaan hangen.
Dus ik denk dat je beter gewoon rustig de tijd moet nemen, want het is ook niet altijd even makkelijk voor een paard die het niet kent. Doe gewoon rustig aan, dat komt vanzelf wel Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:46

mooie pony,ze loopt duidelijk beter zonder dan met elastiek...zij en jij hebben geen elastiek nodig...

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:56

Wat Amandie zegt, was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik de foto's zag: zonder elastiek vind ik het er ontspannender en vriendelijker uitzien. Ik zou zeggen elastiek eraf houden en zorgen dat je pony van achter naar voren rijdt. voorwaarts daarna neerwaarts.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:11

Ziet er netjes uit hoor! Lachen Probeer wel wat meer naar voren te kijken, en niet steeds naar5 beneden Knipoog

P.s. leuke trui op de eerste foto's! xD