Kissyfur (v.Abantos) op onze laatste L2 wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_91

Kissyfur (v.Abantos) op onze laatste L2 wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 13:26

Gisteren hebben Kissyfur en ik in Nunspeet onze laatste winstpunt weten te rijden in het L2 dressuur. We hadden 181 punten. Dat was ook terecht, omdat ze nogal heet was en dit leidde soms tot wat spanning in de proef. Lachen

We zijn nu van plan om in januari M1 te starten. Zo kunnen we nog even wat maandjes trainen, en ondertussen kan ik me dan lekker weer concentreren op de springwedstrijden.

Thuis rijden we ongeveer 3 keer in de week dressuur. (en 1 keer springen + longeren)
Ik vind het belangrijk aan een paard dat ze soepel is. Dus daar werk ik veel aan. Ik werk veel aan de buiging, ze moet zowel links als rechts, en aan haar binnenkant en buitenkant willen buigen, en als ik dat wil ook weer mooi recht worden. Verder rijden we veel tempowisselingen om de controle te behouden. Kizzle is absoluut geen makkelijk paard om te rijden. Ze is een echte merrie en dus heel erg gevoelig. Je moet haar heel eerlijk en consequent rijden. Ze is heel erg werkwillig (soms iets té Tong uitsteken ) En tsja het is ook eigenlijk helemaal geen dressuurpaard, en ze vind het ook heel moeilijk, maar ik vind het knap dat we nu toch M1 mogen. Ja

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
Buitenstelling
4. Afbeelding
5. Afbeelding
Dit was een poging tot linksom wijken, alleen wat ze met haar achterbenen doet? Huilen van het lachen
In de proef hadden we hier wel een 8 en een 6 voor.
6. Afbeelding
Rechtsom inbuigen
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Bedankt voor het kijken. Lachen

summer1994

Re: Kissyfur (v.Abantos) op onze laatste L2 wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:31

Ziet der goed uit!
Je mag alleen op sommige foto's je hakken wat meer uitdrukken en tenen naar je paard toe:)
Succes in de M!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:50

Gefeliciteerd met je laatste puntje! Het zijn erg leuke foto's. Om de post nog even van commentaar te voorzien: Je mag nog wel iets trotser gaan zitten op je leuke Kizzle. Haha! Het lijkt op wat foto's zo dat je iets in elkaar of achteruit zakt.

Heel veel plezier met het springen! En dan hoop ik je van de winter nog een keer tegen te komen als ik ook M ga starten, dan kunnen we samen de ring onveilig maken. Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:19

Ondanks dat je zegt aan een soepel paard te werken, mis ik een beetje een soepele, bolle rug. Deze toont op de foto's wat stijf, waardoor de halshouding ook wat vreemd is. Ik denk dat dit paard er veel aan heeft om vw-nw gereden te worden, zodat ze haar bovenlijn meer kan ontwikkelen. Ik mis een verbinding tussen hals en rug, waardoor de hals ook erg weinig bespierd is.
Paard lijkt echter wel goed actief van achteren, maar daar heb je uiteindelijk niet zoveel aan als er alsnog een knoop in de kabel van staart naar neus zit.

Ondanks dat je zegt dat het geen dressuurpaard is, vind ik haar echt niet verkeerd tonen in deze outfit. Zeker als je aan bovenstaande gaat proberen te werken, denk ik dat je er een nog leuker paard van kan maken.
Al dat eeuwige, saaie bakrondjes rijden, is ook niets.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:39

Kizzle is leuk Sharon Haha! .
En nogmaals gefeliciteerd met je puntje!

Waar je nog aan kan werken is dat ze soms iets opgerichter kan nog voor de M, vooral aan het begin, maar daar ben je natuurlijk ook nog aan het losrijden Knipoog
Verder zit je soms wat te ver achterin je zadel, waardoor je wat bol met je rug gaat zitten, jammer jammer Tong uitsteken .
Op foto 3 en 8 zit je dan wel weer heel netjes, daar moet je heen Lachen

En natuurlijk hééél erg veel succes in de M1 Cool Komen we elkaar vast nog wel een tegen Vork

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:38

Gefeliciteerd met je laatste puntje.
Ziet erg goed uit, ik krijg alleen de indruk dat je je handen nog wel eens vast wil zetten op het zadel, maar misschien lijkt zo.

Veel succes in de m1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:44

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:14

Bedankt voor de tips! Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:36

Sharon, gefeliciteerd met je laatste puntje meid! Jullie verdienen het.

Waar je nog op moet letten is dat je niet je binnenhand over de hals brengt als je wat wil buigen. Verder op je beenligging letten, vooral de eerste twee foto's draai je je bovenbeen erg naar buiten.

Probeer haar in de training nog wat meer uit haar eigen houdinkje te krijgen, net een stukje lager met de neus er meer uit zodat ze zich echt gaat openen naar voren. Dan krijgt ze nog wat extra bespiering in de hals en wordt ze nog knapper om te zien.

Heel veel succes in de M1, dat gaat vast helemaal goed komen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:38

Ik vind je er erg gespannen opzitten. Zoals ik het op de foto's kan zien ben jij nog niet klaar voor de M.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:46

FriesWytske schreef:
Ik vind je er erg gespannen opzitten. Zoals ik het op de foto's kan zien ben jij nog niet klaar voor de M.

Als je dat vind, oké..

Maar waarom dan precies? Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:27

Gefeliciteerd met je laatste puntje! Haha!

Kizzle is leuk! Heb niets toe te voegen op de tips van de rest. Maar je hebt nog een paar maanden om de puntjes op de i te zetten, gaat vast goedkomen!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:34

mooie foto's hoor! en zeker een mooi paard!! Bloos

x astragirlie