Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Makita schreef:ik zou geen hulpteugel kopen eigenlijk!
want dat is meer om het te leren aan de teugel om los te worden maar het helpt niet echt voor een "schrikprobleem"
ik zou misschien een parcours doen met allemaal "enge dingen"
misschien is dit iets???
Makita schreef:ik zou geen hulpteugel kopen eigenlijk!
want dat is meer om het te leren aan de teugel om los te worden maar het helpt niet echt voor een "schrikprobleem"
ik zou misschien een parcours doen met allemaal "enge dingen"
misschien is dit iets???
Ik adviseer de TS om dit zeker niet te doen! Stel dat ie inderdaad een probleem heeft met vertrouwen en onzeker is, dan moet je er alles aan doen om dat op een rustige manier goed te krijgen en zijn vertrouwen te winnen, maar dat doe je niet door hem door een "eng" parcours te loodsen! Het is nog gevaarlijk voor beiden ook! 
aeolusnr1 schreef:Inderdaat zeker geen hulpteugel hoor. Hoe is het mogelijk zoiets te denken te gaan oplossen met een hulpteugel ?????
Professionele hulp erbij vragen, vertrouwen opbouwen tussen jou en je paard, de basisopleiding opnieuw overlopen en shecken of er hier en daar niet iets overgeslagen was en dit dan ook terug installeren.
Veel grondwerk, en als al die dingen uiteindelijk goed gaan inderdaat beginnen aan een schriktraining, maar ook dit moet je met kennis van zaken gaan doen en steeds op de veiligheid voor beiden letten.
Doe het nooit alleen , doe het met begeleiding van een instructeur.