Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joyce2 schreef:Op het paard trek ik soms expres mijn schouders even helemaal op, span al mn spieren en daarna laat ik alles hangen. Dat helpt bij mij heel goed om de boel los te laten! Succes!
.
maar dit zij die mensendieck
)en hij heeft het toen 1 keer losgemasseert maja, omdat ik daar kom voor mijn rug kan hij niet elke keer die tijd aan masseren besteden. Hij gaf wel de tips om vaste tijdstippen te maken in je dag waarop ik me moet ontspannen (bijv. als je uit bed stapt, je tandenpoetst, je voor de tv zit, je een pw maakt of bedenk het maar) verder moet ik idd heel heel heel vaak mijn schouders losdraaien, gewoon draaien draaien en draaien van voor naar achter en van achter naar voor. Ook moest ik mijn armen helemaal strekken, schuin naar boven, en dan je schouders nog een extra stuk optrekken tot het echt niet hoger kan, en dan ontspannen met je schouders naar achteren!! Verder moet ik dan nog mijn armen opzij (als een vliegtuigje) en dan ze een beetje naar achteren doen, zodat ook je schouderbladen weer naar elkaar komen. en vooral rechtop lopen!! voor het geval je daar last van hebt 
) En 2 dagen daarna was het over. Nou zit er wel een verschil in of het puur een houdingprobleem is of een spierprobleem. Is het een houdingprobleem dan is mensendiecktherapie ook een aanrader. Maar jaarlijks even voor "onderhoud" bij een osteopaat langs is ook prettig!
.