Joy @ work L1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Joy @ work L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:34

Hallo iedereen,

Ik heb een paar weken geleden weer eens wat foto's van Joy gemaakt.
Het gaat steeds beter met rijden. Ik rij nu L1. Zondag heb ik mijn derde landelijke L1 dressuurwedstrijd. Dus hopelijk gaat het dan ook goed.

Ik moet nog erg op mijn houding letten. Ik moet er goed opletten dat ik rechtop blijf zitten. Ik heb soms de nijging om naar voren te zitten. Dit merk ik zelf niet echt. Ik ben er erg op aan het trainen en het gaat ook steeds beter. Verder moet ik ook mijn handen meer rechtop houden en op mijn tenen letten (dit is al een stuk verbeterd).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin dit jaar:
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie nog wat tips:D

KiekKiek

Re: Joy @ work L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:36

Rechtop zitten, je handen rechtop en je schouders naar achter. Het plaatje ziet er heel fijn en ontspannen uit!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:52

je handen dichter bij elkaar en je hakken uitdrukken en je tenen na binnen draaien

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:38

Wat een heerlijk paard heb jij toch Lachen Ik ben zo trots en t voelt nog steeds een beetje als mijn mannetje hoor! Ziet er al een stuk beter uit, vind echt dat je hem al beter op zn achterhand rijd! Wel opletten op wedstrijd dat je hem dan nog actief houdt, ik weet nog wel dat hij daar vaak wat minder impuls had en trager werd!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 21:37

Babel schreef:
Wat een heerlijk paard heb jij toch Lachen Ik ben zo trots en t voelt nog steeds een beetje als mijn mannetje hoor! Ziet er al een stuk beter uit, vind echt dat je hem al beter op zn achterhand rijd! Wel opletten op wedstrijd dat je hem dan nog actief houdt, ik weet nog wel dat hij daar vaak wat minder impuls had en trager werd!

Ja he:D. Dank je! Je mag altijd langs komen hoor. Als je hem nog een keer wilt zien.
Ja hij is inderdaat minder actief op een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reacties op verwijderde reacties verwijderd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:27

Wat een plaaaatje zijn jullie samen, je mag best wat trotser gaan zitten, handen dragen, schouders naar achteren.

Wat ik verder nog aan tips wil meegeven is dat hij een stukje bespiering mist net achter het zadel. Wat je daar aan kunt doen is veel galop op de volte, rustig, ritmisch en rond. En je galop uitbouwen totdat je ongeveer 20-25 minuten achter elkaar alleen maar galoppeert. In galop gaat hij buikspieren ontwikkelen waardoor hij sterker in de rug kan worden plus dat hij zijn lijf vanzelf loswerkt en hij zichzelf meer kan gaan dragen. Je zult merken dat hij een nog betere conditie krijgt, veel sterker wordt en dat je draf nog beter wordt dan hij nu al is.

Succes!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:51

Ik denk dat het met die bespiering achter het zadel wel meevalt hoor. Op de tweede foto kun je het heel mooi zien omdat het licht er dan op valt. Probleempje bij Joy is gewoon dat hij behoorlijk overbouwt is met een holle rug en dat kun je helaas niet weg werken met bespiering. Wel kun je uiteraard trainen dat hij zich meer gaat dragen!

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:06

Je met je handjes goed bij elkaar houden (en laag houden)
En op de 2é foto zit je wel een beetje voorover??

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 13:37

Mindfields schreef:
Wat een plaaaatje zijn jullie samen, je mag best wat trotser gaan zitten, handen dragen, schouders naar achteren.

Wat ik verder nog aan tips wil meegeven is dat hij een stukje bespiering mist net achter het zadel. Wat je daar aan kunt doen is veel galop op de volte, rustig, ritmisch en rond. En je galop uitbouwen totdat je ongeveer 20-25 minuten achter elkaar alleen maar galoppeert. In galop gaat hij buikspieren ontwikkelen waardoor hij sterker in de rug kan worden plus dat hij zijn lijf vanzelf loswerkt en hij zichzelf meer kan gaan dragen. Je zult merken dat hij een nog betere conditie krijgt, veel sterker wordt en dat je draf nog beter wordt dan hij nu al is.

Succes!

Dank je!! Haha ja ik weet dat ik wat trotser moet zitten. Zegt me instructrice ook al. Alleen doordat ik geconcentreerd ben denk ik er niet echt aan. Ik zal op mijn handen en schouders gaan letten.

Dank je voor de tip. Net zoals Iris (Babel) al zij is Joy overbouwt. Ik ben nu ook met trainen veel voltes in galop aan het rijden en hem zo goed mogelijk op zijn achterhand te laten lopen. Hij moet zich inderdaat nog wat meer gaan dragen en wat losser worden.

iloveyouJoy schreef:
Je met je handjes goed bij elkaar houden (en laag houden)
En op de 2é foto zit je wel een beetje voorover??

Ja ik weet dat ik soms wat voorover zit. Hier ben ik dan ook erg op aan het letten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reacties op verwijderde reacties verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:08

Vandaag had ik weer (na een hele lang tijd geen wedstrijden te hebben gereden) een dressuur wedstrijd. Joy was erg gespannen door het weer. Ook hingen er spiegels in de bak die Joy erg eng vond. Ik had 173 en 180 punten. Dus toch nog 1 winstpunt:D. Ik heb er jammer genoeg geen foto's van, omdat mijn moeder alleen mee was en die moest natuurlijk voorlezen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:21

Heeft er verder misschien iemand nog tips?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 11:41

Niemand meer tips?