Dakota @ Work. [Tinker/Kwpn'er]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Dakota @ Work. [Tinker/Kwpn'er]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 08:23

nouja @ work Nagelbijten / Gniffelen ? ik werk veel harder Koe

Zaterdag kreeg ik de kans om met dakota de les in te gaan, Dakota is een kruising tussen een Tinker en Kwpn. Dakota is van me zus maar omdat ze er nog 2 heeft staan mag ik dakota vaker rijden Ja . noem het maar gerust altijd rijden, ik wil dan ook heel graag een startkaart over een tijdje. Moet ik wel eerst aan de galop werken.
De galop gaat hard, hard en nog eens hard. Dakota vind het wel leuk om de andere paarden een beetje op te jagen, moet kunnen toch maar dan moet ik hem wel stil krijgen wat me dus echt niet lukt.
We hadden in de les ook nog even een sprongtje gemaakt en dat ging weer hard, hard en nog eens hard. Gelukkig kreeg ik hem toen na een rondje crossen al wel stil Vork .

Dakota is net 6. en ons niveau? noem het maar gerust B. Hij houd ervan om alle 'moeilijke' dingen te doen, maar daar hou ik me nog maar even niet mee bezig. eerst zorgen dat de basis er is en de galop. niet dat ik moeilijke dingen met hem kan hoor, met met me zus dan

Mijn commentaar;
Mijn benen voeten en alles erom heen, ik schrok me kapot toen ik deze foto's zag. ik wou ze eerst ook niet plaatsen maar toch Koe .
De galop. dat moeten we ook even aan werken.

en de rest hoop ik van jullie te horen.

oja er staan geen draffoto's bij omdat die waren mislukt.

we begonnen met laag en rond losstappen. hier zie je dus echt het probleem van mijn houding Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit vind ik een heel mooi rustig galopje.

Afbeelding

heel mooi bergop maar hier gaat hij dus.

Afbeelding

Afbeelding

Mirjam79

Re: Dakota @ Work. [Tinker/Kwpn'er]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:33

Op zich wel een mooi ontspannen beeld wat je ziet.
Maar ga zelf es lekker trots zitten! Je hebt een leuk beessie om mee te rijden en dat mag je de rest van de wereld ook wel laten zien. Teugels wat korter, zelf mooi rechtop zitten en 'denk omhoog', maak jezelf mooi lang. En je beugels mogen wel 1 of 2 gaatjes langer.
En dat galopje waarbij ie zo weg scheurt: waarschijnlijk vind ie het moeilijk om op de achterhand, beheerst te galopperen. Wat bij ons heel erg heeft geholpen is eerst niet te veel willen. Dus lekker aanspringen in een hoek en meteen een (grote) volte meenemen. Als dit goed gaat, de volte gewoon nog een keer doen en dan weer beheerst in een rustige, maar actieve draf. Vliegt ie toch zo op de volte dan mag je 'm wel iéts kleiner maken. Dan rem je hem een beetje af in tempo en wordt ie een beetje gedwongen om meer te gaan doen met de achterhand. Niet teveel willen in een te korte tijd, maar goed begeleiden.
Heel veel succes, maar dat moet wel lukken!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 08:41

klopt me beugels moeten inderdaad langer, en dat galoperen dat klopt ook wel, als ik aanspring maak ik ook meteen een grote volte en ik galopeer niet te lang.

bedankt voor je tips hier kan ik wat mee Ja

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:49

Je zadel is te groot voor je, daarom kun je niet netjes en onafhankelijk zitten. De zit is veel te lang en de beugelophanging te ver naar voren, daardoor ga je in stoelzit zitten en raak je uit balans.
Kijk of je met een zadel kan rijden dat een kleiner inchmaat heeft en anders inderdaad je beugels wat langer. Als je echter regelmatig zo rijdt, dan kun je problemen krijgen in je heup en rug, want in dit zadel is het bijna onmogelijk voor jou om correct te zitten.

Omdat het zadel zo'n vertekend beeld geeft, kan ik verder eigenlijk niets zinnigs zeggen, omdat je waarschijnlijk heel anders te werk gaat op een ander zadel (omdat je dan wel die mogelijkheid hebt).

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 12:38

Oke, ik heb ook een dresuurzadel die op hem past dus dan pak ik die Ja .
bedankt voor je reactie en tip.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:30

596x bekeken en maar 2reacties? Slapen