Ubiquist (Contango) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Ubiquist (Contango) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:06

Quist rijd ik nu ongeveer een maand of 9, zijn eigenaresse is zwanger en ik mocht hem in die tijd van haar overnemen. Ik heb inmiddels een aantal wedstrijden gestart en ben nu halverwege het B.

Aandachtspunten bij het rijden zijn het halsstrekken, hij wil hierin niet graag zakken en gaat dan onder me uit lopen, en voor mij is het dan moeilijk om die reus bij me te houden.. Haha! Verder ben ik nu bezig met hem wat meer bij elkaar te rijden en hem in de overgangen vlugger te maken.

Mijn eigen houding is niet veel waard, ik moet erop letten dat ik mijn hakken laag blijf houden, mijn handen rechtop en wat hoger houd zodat ik mijn armen niet vast zet, en voor me uit blijf kijken. Lachen

Van de week is een vriendin foto's komen maken, van het losrijden heb ik geen foto's omdat m'n fotograaf me toen aan het helpen was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Dit is dus zoals het halsstrekken nu gaat..

Daarna zijn we nog even het land op gegaan en hebben we nog wat plaatjes geschoten..

Afbeelding

Afbeelding
Wat ist toch een bakbeest Haha!

Tips zijn altijd welkom, zolang het maar onderbouwd is zodat ik er wat mee kan. Lachen

GaitMonster

Re: Ubiquist (Contango) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:11

Het is idd een bakbeest op de laatste foto Vork

Het ziet er netjes uit Knipoog
Probeer (zie foto 5 en 6) niet te ver naar achter te gaan hangen aan de teugels.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:16

mooi beestje, vindt foto 4 een mooi beeld, als commentaar ga ik mee met GaitMonster, verder mag je soms je teugels wel iets korter nemen (kan ook verkeerde momentopname zijn, in dat geval heb ik niets gezegt Knipoog )

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:22

Thanks voor de reacties. Ja klopt teugels op maat houden, vergeten te vermelden maar da's idd een groot aandachtspunt voor mij.. Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:22

Nou ziet er al aardig goed uit, neus tegen loodlijn aan, ik zou hem nog liever iets losser inde rug willen zien, probeer je paard op lengte in hals te blijven rijden, dan komen de benen nog verder naar voren, ook goed losrijden goed over de rug laten komen, wat laag en iets wat ronder dan kan paard de rug goed loslaten en kun je paard makkelijker op lengte rijden. Foto 5 vind ik mooi gedragen. Probeer zelf rechtop te zitten, je onderbenen iets wat naar achteren zodat je niet in stoelzit terecht komt.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:36

Gaaf!
Leuk paard
Familie van de mijne Lachen

Je mag er wel wat trotser op gaan zitten Ja

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:49

leuk paardje:D

maar verder je handen wat beter bij elkaar houden.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:53

Bets schreef:
Nou ziet er al aardig goed uit, neus tegen loodlijn aan, ik zou hem nog liever iets losser inde rug willen zien, probeer je paard op lengte in hals te blijven rijden, dan komen de benen nog verder naar voren, ook goed losrijden goed over de rug laten komen, wat laag en iets wat ronder dan kan paard de rug goed loslaten en kun je paard makkelijker op lengte rijden. Foto 5 vind ik mooi gedragen. Probeer zelf rechtop te zitten, je onderbenen iets wat naar achteren zodat je niet in stoelzit terecht komt.

Vanaf deze foto's is het onmogelijk beoordelen dat hij losser in de rug zou moeten. Laag en rond rijden werkt ook niet voor ieder paard, bij vele stimuleer je het lopen op de voorhand dan. Er doorheen is er doorheen, daarvoor hoeft een paard niet per definitie laag en rond te lopen. Ik zou dit paard tijdens het losrijden juist niet te laag zetten maar gewoon in horizontaal evenwicht. Vanuit daar stukken schakelen zodat hij vanzelf meer tot dragen gaat komen en dus vanuit de schoft meer omhoog zal komen!Succes!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:19

Ik vind het een leuk en mooi paard, en idd een bakbeest maar dat vind ik nou juist ook wel weer mooi. Waar ik vooral mee mee ga is dat je in een stoelzit zit. Dit zie ik omdat ik er zelf op het moment mee aan het werk ben. Ik vind dat daardoor je hele houding minder wordt.

Succes iig verder nog! Mag je er verder op door rijden na zwangerschap/stoppen van eigenaar?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:36

Wanneer ik hem laag en rond ga rijden, valt hij idd heel snel op de voorhand. Tot nu toe begin ik vaak met een lange teugel in stap en pak ik hem in stap al wat meer op maat, zodat hij redelijk op lengte is wanneer ik de eerste keer ga aandraven. Tussendoor wel kleine stukken halsstrekken en hier en daar eens wat ronder zetten maar als ik dat te lang blijf doen wordt hij erg loom.

Ja klopt helemaal van de stoelzit, heb er pas last van sinds ik op dit zadel rijd (dit zadel is 18 inch zonder kniewrong of iets, voorheen altijd op een 17 inch zadel gereden met kniewrong), ik vind het zadel persoonlijk ook afschuwelijk rijden, veel te groot en open bij m'n kont Bloos.. Maar aangezien het eigenlijk maar tijdelijk is, laat ik het maar voor wat het is.

Ik hoop dat ik na de zwangerschap nog wel door mag rijden op dit paard, maar er staat eigenlijk ook al een nieuwe klaar.. Nagelbijten / Gniffelen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:38

Ik zit echt naar die foto's te kijken en zie zoveel gelijkenissen met de mijne Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 07:21

Wat een kanon mares Haha!

Je hebt m al aardig aan het lopen, ik denk dat vooral paard nog erg moeite heeft met zijn lijf, veel gymnastische oefeningen kunnen in elk geval geen kwaad.

Veel succes nog met de wedstrijden !