Aaron @ Work [Haflinger]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Aaron @ Work [Haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:49

Hallo Bokkers,

Dit is de 4e keer dat Aaron te zien is op bokt.
Aaron is een 12 jarige haflinger, Ik ben bezig met aaron om meer ontspanning te krijgen.
Dit keer Aaron weer eens onder het zadel aan de dressuur. We gingen even snel rijden en dat is ook wel te zien aan mijn houding en soms een beetje te gehaast willen. We zijn ook heel erg aan het werken om de galop ontspannen te laten verlopen.

Tips altijd welkom!
Er zijn geen foto's van instappen.
De foto's heb ik geprobeert zo veel mogelijk op volg oorde te zetten.

1Afbeelding
Rijden naar de ponyclub *Handen hoger*

2Afbeelding
Actievere achterhand!

3Afbeelding
Netjes,
4Afbeelding
Mooi been werk! Mag nagevelijker

5Afbeelding
Recht opzitten!

6Afbeelding
Nagevelijker mag wel!! En handen hoger

7Afbeelding
Veel te diep..

8Afbeelding
Galopje, vooruit kijken!

9Afbeelding
Hoofd foto! Haha!

Dat was het weer voor vandaag, kijk bij me andere topic's voor verbetering.

Liefs Liz

_merel_

Re: Aaron @ Work [Haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:52

hoi! ik vind dat je je hakken nogal optrek.... verder vind ik dat je pony leuk ontspannen loop maar misschien kun jij ook wat meer ontspannen!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:55

Wat een leuke haflinger:) Ik vind dat ze mooi aan de teugel loopt;) Alleen soms kan het iets meer. En verder let op je hoofd haha ik weet het is moeilijk is ook zo intressant he de grond:P Nouja veel suc6 verder!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:57

Ja klopt, ik moet meer naar voren kijken!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:59

Wat een lekker ding! De pony bedoel ik. Maar jij ook hoor Clown

Klein comentaar dan maar: Je zit net zoals ik. Naar achteren hangend en dan naar beneden kijken. Misschien is rechtop blijven zitten een idee? Knipoog

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 22:04

Jups, daar ben ik ook aan eht werken! Ik heb het vooral heel erg in de draf doorzitten dat ik dat ga doen. Erg vervelend ben er hard op aan het werk.

Misschien nog even handig om te weten, ik en aaron zijn sinds 12 augustus 2008 samen.
Dus nog niet heel lang

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:07

Ik heb precies hetzelfde, ook vooral in draf bij het doorzitten. Het zit ook heel relaxed zo. Ik heb zelf het idee dat het aan (een gebrek aan) buikspieren ligt. Daarmee houdt je je rug recht en die vermijden we lekker door zo te zitten.

Buikspieren trainen dus.. Bloos

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 22:09

Haha, daar zal het bij mij niet aan liggen. Zit op kickboxen en daar doe je niet anders dan buikspieren trainen. Denk dat het gewoon lekker zit Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 06:43

leuke haflinger zeg

probeer eerst te zorgen dat hij actief is en zijn achterbenen gaat gebruiken,voordat je teveel met 'het krulletje' bezig bent.
ik heb ook de indruk dat je je benen nog niet erg stil hebt,ik zou de sporen nog even laten liggen,en het bij je zweepje houden.

veel succes met hem!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:24

Wat een leukerd! Probeer inderdaad zoals de rest ook heeft gezegd je been lang te maken, echt je hakken naar de grond drukken Lachen Ik weet niet of je veel doorzit, maar probeer nu nog even heel veel licht te rijden, is ook makkelijker om je hak omlaag te krijgen Knipoog Verder heb ik het idee dat het zadel iets te klein is voor jou (niet banketstaaf bedoel ofzo Knipoog) maar het zadel oogt echt ienieminie (hele korte zweetbladen).
Als laatste wil ik je meegeven: probeer veel impuls te krijgen, dus dat hij graag naar voren wil, maar tegelijkertijd laat je hem op een rustig tempo lopen. Op die manier gaat hij iets meer dragen maar zonder sloom te worden. Dit doe je kleine stukjes achter elkaar (bijvoorbeeld een lange zijde ofzo) en vervolgens rij je hem naar voren, om hem op de volgende lange zijden weer meer bij elkaar te rijden. Ik merkte dat dit bij mijn ex-verzorghaflinger erg goed werkte en ik herken haar wel een beetje in Aaron Knipoog dus..ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heel veel succes verder!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:42

Dankje wel voor de tips.

Aaron is een hele voorwaartse pony die je juist erg moet inhouden. Ik weet het het zadel zelf vind ik ook niet fijn. maarja, is even niet anders. het is een VZH gericht op spring vandaar die korte zweetbladen.

inderdaad commentaar op mezelf;
- Vooruitkijken
- hakken uit drukken
- handen hoog dragen
- recht op zitten

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:26

Wat heb je op de eerste foto aan je bit hangen?

Probeer vooral voorwaarts neerwaarts te rijden, aan de teugel komt daarna wel.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:55

@ Cynthiaaapje; ik denk dat dat een soort van halstertouw is waar degene ernaast aaron mee vast houd Lachen

Ik vind het er al meer ontspannen uit zien dan de vorige keer, probeer hem wel op een rustiger tempo te laten draven, het ziet er nu erg gehaast uit. Probeer dit met je zit te oefenen, zodat je uiteindelijk met volledig losse teugel ook tempowisselingen kan rijden en hij ook bij je blijft. Dan voorkom je dat je bij iedere keer dat je terug neemt in zn mond gaat hangen, dus vooral met zit en eventueel een beetje stem terug rijden.

De nageeflijkheid komt dan vanzelf wel, hij mag er nu namelijk vaak nog iets meer doorheen, ik heb het idee dat hij nie constant loopt. Of te diep, Of er net uit. Probeer daar een middenweg in te vinden en je handen stil te houden.

Voor de rest zou ik op zoek gaan naar een ander zadel Lachen maar dar was je al mee bezig geloof ik.

Succes nog!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:58

Vind het er netjes uitzien!

Probeer we alleen hem een iets langere hals te geven, nu ontspant zijn rug niet mee. Knipoog

m_ajingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:10

leuk en mooi paardje

volgens mij kan je er goed op rijden

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:42

Dank jullie wel Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:46

MariekeS_ schreef:
Wat een leukerd! Probeer inderdaad zoals de rest ook heeft gezegd je been lang te maken, echt je hakken naar de grond drukken Lachen Ik weet niet of je veel doorzit, maar probeer nu nog even heel veel licht te rijden, is ook makkelijker om je hak omlaag te krijgen Knipoog Verder heb ik het idee dat het zadel iets te klein is voor jou (niet banketstaaf bedoel ofzo Knipoog) maar het zadel oogt echt ienieminie (hele korte zweetbladen).
Als laatste wil ik je meegeven: probeer veel impuls te krijgen, dus dat hij graag naar voren wil, maar tegelijkertijd laat je hem op een rustig tempo lopen. Op die manier gaat hij iets meer dragen maar zonder sloom te worden. Dit doe je kleine stukjes achter elkaar (bijvoorbeeld een lange zijde ofzo) en vervolgens rij je hem naar voren, om hem op de volgende lange zijden weer meer bij elkaar te rijden.
Heel veel succes verder!
.

Ga ik in mee ! Knipoog

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:50

Oke bedankt;)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:24

Cynthiaaapje schreef:
Wat heb je op de eerste foto aan je bit hangen?

Ben ik ook wel benieuwd naar.
hulpteugel?(zo lijkt het een beetje)

Maar veder vind ik het er wel goed uitzien ga mee in het commetaar hierboven

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 07:04

Ja dat klopt dat zijn bijzets. Daar longeer ik hem de eerste 10 minuten mee zodadt hij wat loser in ze lichaam word.

MissMaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:31

ziet er leuk uit!
probeer er inderdaad op te letten dat je je hakken niet optrekt.
succes verder Haha!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:49

Je hebt je haflinger goed aan het lopen, probeer alleen je handen wat meer te dragen. Ze zet ze soms vast op de schoft. Succes verder Pling

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:50

Leuk hoofdje heeft je haflinger:)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:43

Bedankt!
en bedankt voor de tips! Haha!

krisjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:47

zoals mijn instructice zegt: van je af rijden, van je af rijden! Dus: lekker je handen een stukje meer naar voren doen, en hem lekker de ruimte geven in zijn hals. Dan met achterbeen er achter aan rijden, en het plaatje is compleet! Verder zoals andere ookal hebben gezegt, maak je zwaar, doe alsof het puntje van je cap omhoog wordt getrokken, en dan zit je kaars recht! Haha!

maaar leuke combinatie!