Virtuoos @ dressuurtraining in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Virtuoos @ dressuurtraining in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:45

Hey,

wij hebben nu reeds een keer of 4 de Z1-proeven gereden. Wij werken vooral aan de verzameling in draf en galop en de oprichting. Ik probeer tijdens de training het achterbeen heel actief te maken door veel te schakelen. Ons probleem is vaak dat hij gemakkelijk op de voorhand gaat lopen of op mijn handen gaat hangen. Ik probeer hier heel consequent in te zijn en hem telkens te corrigeren, door een halve ophouding naar boven toe en beenhulpen om die achterhand er terug goed onder te krijgen.

Even wat informatie over mijn paard:
Mijn paard is nu 10 jaar en hij heet Virtuoos H (Silvio I x Forever). Ik ben vanaf zijn 6,5 jaar serieus begonnen met dressuur. Ik had hem oorspronkelijk als springpaard gekocht, maar later zijn we toch overgeschakeld naar dressuur.

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gedaan! Met big smile want ik was eigenlijk wel tevreden, op het einde liep hij echt lekker actief!

Als er nog tips zijn, alle reacties zijn welkom!

femmiel

Re: Virtuoos @ dressuurtraining in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:46

Leuk.
Hij loopt mooi.
Veel succes verder.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:48

Ziet er leuk en onstannen uit..
Alleen je tenen niet zo ver naar buiten steken, je handen recht houden,En op de laatste foto vind ik je paardje niet zo super lopen..

Succes..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:53

Bedankt voor de reacties!

Op de laatste foto ben ik al aan het uitstappen Knipoog

Mijn tenen en handen zijn inderdaad 2 aandachtspuntjes.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:56

Uitstappen, is niet je paard in éen keer los laten, maar langzaam afbouwen.. En dan langzaam gaan afwerken naar t losse teugeltje.. Hier lijkt het wel alsof je hem gewoon los laat..
xx =D

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:58

Ziet er goed uit. Ik vind vooral de 2e foto een mooi plaatje geven. Op sommige foto's zou je je benen meer lang moeten maken, andere foto's heb je een keurige houding.
En de laatste foto is toch niks mis mee? Gewoon een paard wat word uitgestapt?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:59

leuk dier!
Ik vind dat je hem iets te eng in de hals maakt, zonder dat hij echt nageeft. Je kunt hem beter eerst ietsjes ronder zetten, en vanuit daar hem omhoog rijden. Nu zie je dat je hem als het ware optilt, terwijl hij net niet nageeft (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, anders kun je me misschien beter een pmetje sturen Lachen )

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:00

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:02

Niinatjuh schreef:
Uitstappen, is niet je paard in éen keer los laten, maar langzaam afbouwen.. En dan langzaam gaan afwerken naar t losse teugeltje.. Hier lijkt het wel alsof je hem gewoon los laat..
xx =D

Hmm, ik laat hem nooit gewoon los. Ik laat hem altijd rustig de teugels uit de hand kauwen. Ik heb dus een propere overgang van draf naar stap gemaakt en dan in stap laat ik hem de teugels uit de hand kauwen. Je ziet ook dat het contact niet ineens losgegooit wordt ofzo. Het contact tussen zijn mond en mijn hand is er nog steeds. Soms laat ik hem ook in draf de teugels uit de hand kauwen maar niet elke keer. Ik stap wel lang genoeg (gemakkelijk een kwartier) uit zodat zijn spieren weer lekker kunnen ontspannen.
Wel bedankt voor het antwoord!

En ook bedankt voor de andere reacties!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:13

Okaay nouja in elk geval nog supperr veel plezier met hem !! Lachen
xx

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:18

ik vind het er netjes uitzien.. jammer dat de foto's beetje wazig zijn.
magoed.. ik heb het idee dat je je hakken soms niet te ver uitdrukt, en ja je handen. meer heb ik nergens wat optemerken!

Ohjaa een super mooi beestje en succes!

Laatste foto is niks mis mee:)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:20

Super dat je er niet meteen de stang inhangt en daar eens fijn de verzameling mee erin trekt Haha!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:30

Raggel schreef:
Super dat je er niet meteen de stang inhangt en daar eens fijn de verzameling mee erin trekt Haha!

Als ik de verzameling erin zou proberen te trekken, dan gaat hij helemaal op z'n kop hangen denk ik Lachen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:35

Mwa, met een beetje scherpe stang zou dat niet zo'n problemen geven denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen Maar vind het super dat je hem al zo aan het lopen hebt op een simpel trensje Ja
Probeer je benen lang te maken en hem goed te laten reageren op je kuit.. Zou je dan eens ff wat extra's willen geven, dan heb je nog de spoor achter de hand.. Maar gebruik deze niet in de eerste instantie al..

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:45

Knap dat je van een springpaard zo'n mooi dressuurpaard hebt 'gemaakt'!!
Hij loopt wel moo Knipoog

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:10

Isa, leuke foto's!
jullie zijn op goede weg! doe zo voort zou ik zeggen Knipoog

Virti is trouwens een schatje *LOL*

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:22

Virtuoos is een erg leuk dier Isabelle!
Vooral op de tweede foto zie je goed dat hij zijn achterhand eronder plaatsy.

Nog even wat HAW-plichtige commentaar: let erop dat je benen niet te veel naar achteren gaan op foto 6, probeer het zwaartepunt op de bal van je voet te houden. Lachen

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:20

Mooie foto's van een mooi paard Lachen
Naar mijn gevoel zit je een beetje te kort? Maar dat kan ook bedorg zijn door de foto's misschien...
Ik zie ook absoluut niets verkeerd in die laatste uitstap foto, dus trek je daar de belachelijke commentaren maar niet van aan Knipoog
Veel succes nog samen, dikke zoen!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:38

Ik vind de 2de foto zelf ook heel mooi Lachen

Ja dat is raar, op de foto lijk het vaak alsof ik te kort zit maar als ik op mijn paard zit heb ik nooit dat gevoel, ik kan eigenlijk maar juist goed lichtrijden. Ik heb het mij ook al vaak afgevraagd, misschien trek ik zonder het te weten mijn benen een beetje op en lijkt het daarom zo. Moet ik eens op gaan letten *LOL*

Bedankt voor de reacties *LOL*

mis_honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:11

zit er ontspannen uit. probeer je handen iets lager te houden

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:34

wat kan helpen met het meer op het achterbeen zetten is hem echt leren wachten als jij been geeft moet hij gaan en echt gaan en blijven gaan en wachten is wachten daar worden ze veel sterker van en onbewust blijf je toch constant schakelen

succes!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:21

Ik vind het geen fijn beeld geven, sorry. Het ziet er niet ontspannen uit. Je prikt bijna
constant met je spoor in je paard. Er is maar één foto die ik echt netjes vind. Zelf heb
ik ook het idee dat je scheef op je paard zit, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen
omdat ik het alleen van de zijkant zie. Probeer je handen rechtop te houden, je benen
langer [je beugels mogen ook wel een gaatje langer Haha! ] en niet te ver naar achter.
Ellebogen netjes aan je lichaam. Een goede houding werkt zeker voor het paard ook in
zijn voordeel. Hoe netter jij zit, hoe fijner hij kan lopen. Veel zijwaartse oefeningen,
volte openen, volte sluiten, overgangen en dergelijke helpen echt om een los en op
de achterhand lopend paard te krijgen. Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie
en ik denk dat dit zeker ook een goede combinatie kan gaan worden! Veel succes Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:33

Ik ga meem et het commentaar van mijn voorganger. Ergens vind ik het gene lekekr beeld geven, alsof hij er net niet helemaal lekekr doro loopt. Ook vind ik inderdaad ook lijken of je schreef zit, maar dat is lastig te zien van de foto of dat echt zo is natuurlijk....Maar ik zou echt niet vanaf de foto's zeggen dat je Z loopt met hem, het is dat het erbij stond.

Ik ga mee met veel overgangen rijden, en veel voltes en andere wendingen. En proberen je benen lang te maken, en netjes recht zitten.

Wel een erg leuk beestje, wou het springen niet zo dat je nu uiteindelijk dresuur met hem rijdt?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:44

Leuk paard! Sommige foto's geven een leuk beeld, sommige foto's een iets minder ontspannen beeld. Maar daar zijn het natuurlijk HAW foto's voor.
Het enige wat ik zou willen opmerken is dat je misschien nog wat beter op je houding mag letten en daar aan mag werken. Zoals je been, probeer het lang te houden en niet te ver naar achter te steken. Dat komt het beeld ook ten goede.
Succes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:58

Ik heb bij deze foto's heel sterk het gevoel dat je hem door de oprichting meer op het achterbeen wil krijgen, met name omdat ik de hoofd/hals houding niet bij de verzameling vind passen.. Af en toe loopt ti bijna in de valse knik waarbij het achterbeen niet heel actief is.. deze foto is er een mooi voorbeeld van:

Afbeelding

Ik kan er naast zitten hoor, je kan er niet veel over zeggen aan de hand van foto's! Maar ik hoop dat je begrijpt waarom ik dat idee heb en dat jij me verteld dat het gewoon een moment opname is Knipoog

Verder een mooie combinatie, de eerste foto's geven een goed beeld van de combinatie: ontspanning, aanspanning en activiteit waar je natuurlijk naartoe aan het werken bent!