Zazou @ work op weg naar de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Zazou @ work op weg naar de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:15

Hoi,

Na veel twijfel toch maar een topicje met foto's van Zazou. Zazou is een 4-jarige merrie v. Rousseau. Afgelopen zondag hebben we weer eens lekker getraind en een vriendin van ons heeft daar foto's van gemaakt. We hebben nog geen niveau. Vanaf januari zijn we van plan te gaan starten en we beginnen dan zoals jullie vast al wel hadden verwacht in de klasse B. Zazou en ik zijn sinds half maart een combi. Ik heb eerst ergens gestaan waar ik niet echt fijn kon trainen, de longeerbak was erg slecht begaanbaar en dat werkte ons erg tegen. Ongeveer anderhalve maand geleden zijn we van stal verhuisd en sindsdien zijn we echt lekker aan het trainen. Inmiddels gaat het steeds beter en ik ben erg trots op mn meisje dat ze het zo goed doet. Waar we hard aan werken is het opwekken van activiteit uit het achterbeen en het goed snel aan het been maken van Zazou. Daarnaast werken we aan de aanleuning en het fijn gymnastiseren.

Ik zou zeggen barst los, maar wees lief voor ons.

1. Stappen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. Drafje
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Galop
Afbeelding
8. Pasje opschakelen
Afbeelding
9. En weer een beetje terug
Afbeelding
10. Galop
Afbeelding
11.
Afbeelding
12. En weer draven en veel schakelen.
Afbeelding
13. Doorzitten en overgangetjes stap-draf-stap
Afbeelding
14. Lekker uitdraven
Afbeelding
15.
Afbeelding

Mijn eigen commentaar: Niet zoveel naar beneden kijken, benen lang laten, niet verstrakken in mn onderrug.

dorieeen

Re: Zazou @ work op weg naar de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:19

Zit er super uit hoor leuke combi! Mischien moet je je teugels iets korter pakken, zodat je je handen iets naar voren en wat hoger kan dragen. Dan komt z'n hoofd waarschijnlijk ook wat omhoog! Haha!
Die B gaat echt wel lukken als ie daar ook zo loopt! Succes! Vingers aflikken

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:22

heel leuk paardje !
dat naar beneden kijken kan helemaal niet zo'n kwaad
zolang je maar recht opblijft zitten en niet naar voren gaat hangen. volgens mij is die wel erg sterk in de galop of niet ?
verder ziet het er goed uit, mischien lekker laag en rond lekker over de rug

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:24

Tjee... wat moet ik hier nou als fotograaf nou nog van zeggen zodat ik aan de HAW regels voldoe?

Lekker zo door gaan, lekker activiteit erin blijven rijden zodat ook nog ietsje meer op eigen benen kan. Maar dat zijn kleine dingetjes! Teugels korter zou ik niet doen. Dr hoofd hoeft nog niet zo hoog en als ze hoger moet dan meer van achteruit en niet op de hand. Maar daar moet ze nog wat extra spiertjes voor kweken Knipoog

Brave meid heb je!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:25

leuk zeg!
niet teveel naar beneden kijken, en je zet precies je handen vast?
kan lijken hoor Lachen
toffe combi & leuk paard zeg! Lachen

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:26

@ passiej... ze is niet zozeer sterk in de galop hoor. Ze galoppeert alleen nog wel een beetje groot, maar dat is de leeftijd denk ik dan maar.

@ Dorien ik moet idd mn handen wat meer dragen ja... daar heb je helemaal gelijk in. Hoofd-halshouding wat hoger dat moet ze gaan doen doordat ze actiever wordt en meer gaat dragen achter, maar dat komt mettertijd wel.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:36

inderdaad ze is nog lekker jong, lekker laten galopperen, denk dat je liever een beetje grote spronge hebt dan dat ie sterk of niet te houden is. en alles kom vanzelf wel goed tog !

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:37

Wat een gaaf paard, probeer je paard lekker actief te houden.. het ziet er verder echt keurig uit!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:47

San het ziet er prima uit! Jullie hebben samen zo'n grote sprong vooruit gemaakt! Zazou is ook flink gegroeid en de bespiering komt vanzelf wel. Jullie zullen het prima doen in de B!
Paar kleine dingetjes, indd naar voren kijken, handen meer voor je zadel houden, ook in rechtergalop handen iets meer gelijk houden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:26

Je hebt een heel mooi paardje, maar kijk wel waar je heen gaat!;)
Ik heb het ook hoor, misschien je teugels iets korter en dan komt het wel goed in de B!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:09

Oeh , roze staat haar erg lief Lovers
En om er maar voor te zorgen dat mijn post niet verwijderd word:
Je handen mogen net ietsje hoger en je knieën iets meer in het zadel. Op de meeste foto's doe je dat wel, maar in de galop valt het me op Vork

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:15

Ziet er echt netjes uit hoor !!! De B moet geen probleem zijn Tong uitsteken Heel veel plezier met elkaar Lachen

Ff wat commentaar. . . handen meer dragen en ik zou met een jong paard meer over de rug en laag rijden. . . maar dit kunnen natuurlijk ook foto's van de momenten zijn dat je haar even doorpakt Knipoog

Ps wat een schattig setje dat roze Tong uitsteken

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:16

Gaaf paardje zeg!
Super combi in die roze kleur!
Ziet er lekker relaxed uit!
Alleen je been langer maken en je hakken uitdrukken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 17:36

Zal eens goed op mn handen gaan letten weer een tijdje. Is weer een mooi puntje van aandacht wat naar voren komt na foto's.

Bedankt iig allemaal voor de complimenten!

Hippo: ik sta idd bij Marijke... ken je het daar?

Askar_Djarne: we laten haar ook veel laag en over de rug lopen, dat vind ze erg gemakkelijk, maar hierdoor gaat ze ook wat veel op voor lopen. Daarom pakken we haar nu in het tussenstuk wat meer op om haar wat meer op achter te krijgen... maar we vergeten de fijne basis van het over de rug niet hoor! Haha!

Deb: stoer is ze he... vanaf januari starten, dan kun je haar misschien eens in het echt bewonderen.

Tessaaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:31

wat een supermooi paard heb je zeg! ziet er allemaal heel mooi uit, mijn enige commentaar als toevoeging op de andere is af en toe piano handjes, maar is moeilijk te zien op de foto!
veel succes met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:25

Heee san !

Het ziet er harstikke goed uit ! Veel schakelen werkt ook super dan kan je voorkomen dat ze wat meer op de voorhand wil gaan lopen want dan moet je alweer naar voren schakelen Knipoog en het is ook goed voor der achtergrond dan leert ze die er steeds beter eral onder te gaan zetten. Wat ook heel goed helpt is het uitschuiven en weer wat meer omhoog werken van de hals. Om der halshouding ook vaker te veranderen. ook in de stap alweer grote stappen kleine stappen. Dat zijn echt super goede oefeningetjes. Bij dancer hebben ze echt wonderen verricht Knipoog

Maar voor de rest... je verdient een pluim hoor. Je heb haar harstikke fijn aan het lopen !

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:30

Ziet er super netjes uit!
Heel veel succes met je wedstrijden!
Mooi paard ook trouwens Pling

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:59

Wat leuk om deze merrie te zien, mag ik vragen waar je haar vandaan hebt? Volgens mij ben ik in februarie naar deze merrie gaan kijken. Rousseau x Souvenir toch?
Ik vond het toen al een aansprekend beestje, maar op deze foto's ziet ze er helemaal gaaf uit! Als tip wil ik meegeven dat je iets "trotser" op haar mag zitten, dan is het plaatje compleet.
Het setje staat haar prachtig!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:19

hey Sans, super mooie foto's meid jullie zijn echt vooruit gegaan! gaat al echt goed bergopwaarts, zorg alleen dat je zelf wel rechtop blijft zitten af en toe lijkt het of je achterin je zadel 'land' dit zijn natuurlijk moment opnames.

die B gaat zeker lukken hoor jullie vliegen er zo doorheen enne toch een beetje een tutfieper? Haha!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:26

Heey! Ik had je topic nog niet eens gezien! Maar ik had wel de premiere Knipoog.

Ziet er echt heel goed uit, dat komt wel goed in Januari. Als ze net zo'n krachtpatser is als haar mama, dan heb je een goede! En ze is inderdaad al mooi bergopwaarts.

Ik kom echt een keer langs hoor, ik ben heel benieuwd! En ik zal nog even het adres van de fokker voor je opzoeken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:46

Ik vind het er fijn uitzien, alleen mag je van mij veel meer wisselen met hoofdhalshouding (ik zie natuurlijk alleen deze foto's) , ik vind het er nu nog een klein beetje strak uit zien. Af en toe lekker laten zakken, lijkt me erg fijn voor haar.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:12

hee:D
mooi paard hoor:D
als tip zou ik meegeven: goed voor uit kijken, en je paard lekker actief houden, dan gaat die ook niet zo hangen op sommige foto's
maar verder mooi hoor mschn haal je wel een wp op je eerste ch Vingers aflikken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:37

Wat een leuke Rousseau is dat, mooie galop lijkt ze te hebben! Schakelwerk vind ik ook erg fijn met de paarden, worden ze mooi los en snel van!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:15

Ursy dat zal dan best wel deze merrie geweest zijn ja... Knipoog maar goed dat jij haar hebt laten staan dan, want t is helemaal een superbeestje en ben erg blij met haar.

KazimirOrry... ik ben benieuwd... kom idd maar een keer kijken of ze op haar moeder lijkt... Haha!

Tulandro... ze mag idd nog wel wat losser worden... afwisselen in hoofd halshouding doen we al wel veel, maar vindt ze vooral in het schakelwerk nog erg moeilijk... maar er wordt hard aan gewerkt.

Angelala... hangen doet ze absoluut niet hoor... Knipoog

VValar dank je wel... ze heeft een hele grote galop en ook daar moeten we nog wel flink aan werken... maar de galop is wel goed van tact en kracht ed.