Zowel op het land als in het rijden loopt mijn 3,5 jarige D-pony heel erg vaak met zijn staartje hoog gedragen in de lucht. (net alsof hij moet kakken
) Naast het feit dat het wel erg grappig en schattig is met zijn korte afgebeten staartje en zijn punk-manen vroeg ik me af of er ook bokkers onder jullie zijn die dit fenomeen ook herkennen bij hun paard of pony? Hij is deze zomer zadelmak gemaakt en alles ging zeer vlot. Het is een ongeloofelijk soepele pony maar loopt nog wat met zijn rugje weggedrukt. We dachten dat hij pijn had of vast zat maar dit was niet het geval.
De ostheopaat is reeds langsgeweest en heeft zijn rug eens losgemaakt maar er waren geen abnormale spanningen of plaatsen die vastzaten. We zijn nu hard aan het werken op een goed ruggebruik en laag lopen en dit begint stilletjes aan te lukken. (nou behalve galop dan) Maar hij doet dit dus ook als hij vrij rondloopt in de weide ..
iemand een idee?
en dat hij zijn rug weg drukt kan komen door zijn bouw
Al mijn niet paardenvriendinnen denken dat ze constant moet poepen

...en de ander draagt de staart ook zo scheef, maar de ostheopaat zij dat het bij mij scheef kwam doordat het waarschijnlijk gewoon is scheef gegroeid als veulen en hem kijk je nu ook tegen zijn poepgatje aan,
maar die van mij hebben het niet als ze gewoon rustig in de wei lopen...