Ik rijd met sporen + zweep, dit omdat ik de hulpen zo klein mogelijk wil houden, dus kuitdruk, geen reactie = tikje met de zweep. De sporen zijn er enkel en alleen 'm af en toe net wat wakkerder te krijgen op mijn kuithulpen, en we zijn nu ook gewoon in het stadium dat die sporen er voor jan l*l om zitten, dus die gaan er voortaan ook af.
Hij is wat stijver op links, daar zijn we ook vooral mee bezig om beide kanten soepel te krijgen, en naar mate hij warmer is met rijden laat Flavio die kant al goed los.
We rijden echt máximaal 20 minuten, zo'n 3 tot 4 keer per week. Ik wissel bewust af tussen lossere teugels en echt contact, zodat ie niet de kans krijgt op mijn handen te gaan 'hangen' maar ook op zijn eigen benen blijft lopen en zelf de weg naar beneden kan opzoeken.
Ik weet dat het lijkt alsof ik mijn handen vast zet, maar ik weet zeker, en dat heeft mijn instructeur ook bevestigd (nadat ik twijfelde) dat ik echt heel goed mee geef met mijn handen, hij krijgt alle ruimte. 

Opstappen, beestje vind het wel best allemaal. Touwtje zit er om omdat dit de eerste keer was dat ik er opstapte zonder te longeren, en we graag wat meer in handen hadden als het moment zou komen dat ie toch wat blijer zou reageren hier op... Kwam overigens geen reactie.

Fijn drafje, linkerhand komt hier net te streng in, mijn fout omdat we net bezig waren en dan krijgen we dus het 'stijver op links probleem' en dan moet ik 'm eigenlijk los laten.

Drafje

, Linkerhand weer, en ik ben er ook zeker niet trots op.