Flavio (Nagano x Riverman) 3jr @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Flavio (Nagano x Riverman) 3jr @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:25

Flavio is een 3 jarige ruin die nu bijna 2 maanden onder het zadel is... We zijn vooral bezig met het voorwaarts/neerwaarts rijden... Hij heeft er een lekker tempo op zitten en fijne ruime gangen, ons werkpunt is nu gewoon de ontspanning, en goed aan de hulpen staan. Hij pakt ondertussen al best wat stukjes echte ontspanning mee, maar wil dan nog te veel terug vallen.
Ik rijd met sporen + zweep, dit omdat ik de hulpen zo klein mogelijk wil houden, dus kuitdruk, geen reactie = tikje met de zweep. De sporen zijn er enkel en alleen 'm af en toe net wat wakkerder te krijgen op mijn kuithulpen, en we zijn nu ook gewoon in het stadium dat die sporen er voor jan l*l om zitten, dus die gaan er voortaan ook af. Lachen Hij is wat stijver op links, daar zijn we ook vooral mee bezig om beide kanten soepel te krijgen, en naar mate hij warmer is met rijden laat Flavio die kant al goed los. Lachen We rijden echt máximaal 20 minuten, zo'n 3 tot 4 keer per week. Ik wissel bewust af tussen lossere teugels en echt contact, zodat ie niet de kans krijgt op mijn handen te gaan 'hangen' maar ook op zijn eigen benen blijft lopen en zelf de weg naar beneden kan opzoeken. Lachen Ik weet dat het lijkt alsof ik mijn handen vast zet, maar ik weet zeker, en dat heeft mijn instructeur ook bevestigd (nadat ik twijfelde) dat ik echt heel goed mee geef met mijn handen, hij krijgt alle ruimte. Lachen

Afbeelding
Opstappen, beestje vind het wel best allemaal. Touwtje zit er om omdat dit de eerste keer was dat ik er opstapte zonder te longeren, en we graag wat meer in handen hadden als het moment zou komen dat ie toch wat blijer zou reageren hier op... Kwam overigens geen reactie. *LOL*

Afbeelding
Fijn drafje, linkerhand komt hier net te streng in, mijn fout omdat we net bezig waren en dan krijgen we dus het 'stijver op links probleem' en dan moet ik 'm eigenlijk los laten.

Afbeelding
Drafje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lips are sealed, Linkerhand weer, en ik ben er ook zeker niet trots op. Lachen

__Kirsten__

Re: Flavio (Nagano x Riverman) 3jr @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:57

denk om je houding,je zit wat voorover
maar ziet er verder goed uit
veel secses ermee

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:44

Probeer je handen rechtop te houden en je rug recht te houden. Op de ene foto zie ik namelijk een holle rug en op de andere foto precies het omgekeerde.
Verder vind ik het er erg vriendelijk uitzien en zou ik zeggen ga zo door! Lachen

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:28

vind het leuke foto's en ziet er vriendelijk uit, maar mag ik vragen waarom je met sporen rijd?(omdat het een 3 jarige is )

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:09

Erg mooi paard! op zich ziet het er aardig uit, maar ik stoor me toch wel erg aan je handen (jij zelf ook las ik) maar probeer hier echt op te letten, je bent toch bezig met een jong dier. Als ik het eerlijk mag zeggen vind ik het onverstandig om een dier in te rijden als je jezelf niet goed onder controle hebt. Je brengt dan storing voor het dier die alles nog moet leren snappen. Verder zou ik zonder sporen verder gaan, paard moet eerst leren om aan je been te zijn zonder die dingen. Hopelijk vat je mijn commentaar niet verkeerd op, ik bedoel het goed. Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:08

dat wat jij doet met links doe ik met rechts ik zou dat echt maar erg snel afleren want je paard gaat ervan in verzet
en niet in balans lopen en om dat gewicht te ontlopen
gaan ze een verkeerde houding aannemen
dus plaats die hand naar voren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:15

Die laatste foto had denk ik voorkomen kunnen worden als je de teugels ietsje korter zou pakken. Je hoeft dan niet je hand zo ver naar achter te plaatsen om het contact van voor vast te houden. Verder geven de plaatjes een fijn beeld.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:52

Ik zou als ik jou was je spoor toch iets lager om je hak bevestigen. Nu kan je niet eens zonder spoor een kuithulp geven. (als je toch met spoor wilt rijden)
Let ook op je handwerk, zeker gezien de laatste foto.
Leuk paard is het wel, wat nog erg weinig balans heeft.