Fries x Arabier opnieuw @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesxJarig

Fries x Arabier opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:01

Hallo allemaal,

Daar zijn we alweer Haha!

Afbeelding
mijn Lease-pownie Sultan en ik Haha!

We hebben nog steeds geen officieel niveau, maar als we zo vooruitgang blijven boeken wil ik heel misschien volgend jaar wel met hem starten.

We trainen op B/L1 niveau.

Dingetje waar ik tegenaan loop:
* Sultan zet snel zijn hals/kaak vast waardoor ik niets meer met hem kan beginnen

Dingetjes:P over mijn houding:
* nog steeds mijn handen/teugels te lang, maar dit wordt wel steeds minder erg!
* kapstokvoeten
* voor me uit kijken, (zijn hoofd valt er heus niet af Clown )
* Ik zat voortdurend achterover, maar ook hier ben ik flink mee aan het werk gegaan.

1.
Afbeelding
Stappen

2.
Afbeelding
Fijne draf

3.
Afbeelding
Veel vwnw doen we de laatste tijd

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Iets meer opgepakt

6.
Afbeelding
happy pony Haha!

7.
Afbeelding
ZEER charmant Clown Haha!

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
En nog even stappen

Ben echt supertrots op hem:D Hij doet super zijn best.
Vind em er ook erg goed uitzien de laatste tijd, hij glanst als
een spiegeltje haha Haha!

Brand maar los Haha!

Sammyy

Re: Fries x Arabier opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:04

Mooiiii Haha!
Leuk dier, echt waar.

Voor je zelf, probeer je handen recht op te houden, en recht te
blijven zitten boven je paardje. Vooral op de laatste foto zie je
dit goed, je draait je boven lijf naar binnen.

Ga zo door.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:04

Ziet er echt niet slecht uit hoor. Probeer alleen je polsen recht te houden. Het lijkt nu alsof je ze op slot zet en dan zal hij als reactie hierop zijn kaken vastzetten. Dus polsen recht en duimen hoogste punt (ik ken het probleem Knipoog).

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:06

hallo Lachen

Ziet er goed onstspannen uit!
Alleen een vraagje, waarom rijd je met sporen als je beenhouding niet goed is? ik heb het idee dat je je paard de hele tijd in zijn buik loopt te prikken..

Probeer op je benen en je handen te letten ! en voor je uit kijken Tong uitsteken
Ik denk dat het dan wel moet gaan lukken als je wedstrijden wilt gaan starten Ja

Veel succes en plezier!!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:10

Dank jullie wel hoor Haha! Pfff paardrijden is zo lastig haha, maar ook zo leuk!

@ patricia, ik heb inderdaad soms last van kapstokvoeten, maar ik prik niet steeds in zijn buik Knipoog Weet niet hoe ik het uit moet leggen,maar ik raak alleen zijn buik als ik dat wil haha

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:31

probeer op 2 teugels te rijden je hebt op een aantal foto's de ene hand hoger dan de andere hand of de ene teugel langer dan de andere teugel.verder gaf je het commentaar zelf al aan ik denk dat het er al een stuk netter uitziet als je rechtop zit en teugels op maat hebt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:47

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:54

mooi beestje zeg
tips geef je zelf maa want dat weet ik zon 123 niet

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:55

[quote="reggie98"]mooi beestje zeg

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:23

Je hebt een hele enge knik in je polsen zitten. Waardoor je je pols ook vastzet en niet goed genoeg met zijn mond mee kan bewegen. Probeer je polsen neutraal te houden, zo kan je alle kanten op bewegen indien nodig. Ook mag je je handen wat meer op een vaste plek houden en netjes bij elkaar. Let er ook op dat je je buitenhand niet hoger zet. Binnenteugel mag wel iets hoger, maar buitenteugel niet.

Maar ik vind hem een erg leuke pony en het rijden ziet er fijn uit, niet zo geforceerd als dat je vaak ziet.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:32

Hele mooie pony!
Probeer je handen boven de schoft te houden, naast mekaar, wedden dat je dan fijner zit? Knipoog

Aniietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:36

Wat een leukerd!:D succes met hem

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:40

Ziet er al een heeeel stuk beter uit! Nu nog je handen, die knik in je polsen moet weg, en ga bij jezelf eens na of je schouders ook lekker ontspannen zijn.

Als hij zijn hals weer sterk maakt, toch weer terug naar het vwnw, dan gaat hij hem weer zelf dragen en wordt hij op de goede manier sterker.

Foto 2*3*4 vind ik het paard er heel fijn bijlopen, bij jou je handen dus, en je tenen flink naar binnen draaien, zo lijkt het net of je hem constant aanspoort wat dus net niet de bedoeling is Haha!

Je gaat lekker!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:11

Ja, enge knik heb ik he? Heb nogal beweeglijke polsen Tong uitsteken Ze vliegen alle kanten op, heb dus niet het idee dat ik ze vast zet, maar het is wel erg irritant Haha!

Ben erg blij met jullie tips! Meer tips of opmerkingen zijn altijd welkom Haha!

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:34

Wat een ontzettend gave pony heb je! Echt super...

Ik kan met alleen maar aansluiten bij voorgaande opmerkingen, probeer je teugels iets meer op maat te houden en denk inderdaad om de knik in je polsen en teentjes naar binnen.

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:15

Sjonniej schreef:
Je hebt een hele enge knik in je polsen zitten. Waardoor je je pols ook vastzet en niet goed genoeg met zijn mond mee kan bewegen. Probeer je polsen neutraal te houden, zo kan je alle kanten op bewegen indien nodig. Ook mag je je handen wat meer op een vaste plek houden en netjes bij elkaar. Let er ook op dat je je buitenhand niet hoger zet. Binnenteugel mag wel iets hoger, maar buitenteugel niet.

Maar ik vind hem een erg leuke pony en het rijden ziet er fijn uit, niet zo geforceerd als dat je vaak ziet.

Hier ben ik het zeker niet mee eens!! Buitenteugel regelt tempo en die mag je en fractie hoger houden. Binnen teugel zeker niet. Dan rijd je veel te veel op je binnenhand!!

Verder vind ik het een ontspannen beeld. Doe idd je teugels korter, dan zie het er net wat netter uit!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:46

Wanneer je je binnenteugel hoger hebt, kan je juist minder goed inwerken, waardoor je binnenteugel je vriendelijke teugel blijft. Want je binnenteugel doet niet meer dan alleen iets stelling vragen. Je buitenteugel regelt inderdaad je tempo, maar ook je wendingen en voorkomt dat je paard uit de aanleuning komt.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:51

Je hebt hem fijn aan het lopen hoor en ik vind dat je hem makkelijk kan starten vanaf januari en wat ik al zei tegen je tijdens het rijden, hoofd omhoog.
Hij loopt al een stuk beter dan in het begin dat je hem ging rijden. (gr. miranda)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:58

mooi paard!

tip:
wat rechter op gaan zitten, en verder zou ik de teugels wat korter doen, en tenen wat meer na binnendraaien verder super!

x

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:09

Bedankt iedereen voor de tips ennuh Miranda, volgende keer zal ik voor me kijken Tong uitsteken Vind het echt fijn dat je kunt zien dat er verbetering is

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:47

EliesLJoran schreef:
Ja, enge knik heb ik he? Heb nogal beweeglijke polsen Tong uitsteken Ze vliegen alle kanten op, heb dus niet het idee dat ik ze vast zet, maar het is wel erg irritant Haha!

Ben erg blij met jullie tips! Meer tips of opmerkingen zijn altijd welkom Haha!

Eehmm..ingipsen? (je polsen dan he) Nagelbijten / Gniffelen ROFL

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:26

vooral je teugels korter!

en ik zie er totaaaaaal geen fries in!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:39

whaha breghje, das een goed idee! Haha! Teugels korter is inderdaad een heel goede tip.. die laat ik snel vieren Tong uitsteken

Ik zag er eerst ook geen fries in hoor, maar begin het nu steeds meer te zien Tong uitsteken

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:26

Wat een prachtig paard Lovers
Ik vindt het er netjes uit zien.

Je teugels kunnen idd wel wat korter..
en zie je kapstokjes maar op een paar foto's
en vindt je houding wel netjes Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:33

Binnenhand omhoog is automatisch ook naar voren(als je je teugels niet langer maakt tenminste) Dat is inderdaad vriendelijker en je kunt minder tegenwerken.

Buitenteugel laag regelt het tempo en de buitenschouder.

verder vind ik hem op een aantal foto's echt helemaal super lopen, erg fijn achterbeengebruik en ontspanning in de bovenlijn(wat het achterbeen de ruimte geeft onder te treden).

Verder moet je denk ik bij het lichtrijden proberen om je hele bovenlijf mee naar voren te nemen zodat je rechtop blijft zitten. Nu gaat je bekken naar voren maar je schouders gaan naar achetren en dat wijst op balansverlies waardoor je meer druk op je teugels krijgt.

Verder je benen niet zo aanklemmen, lekker los en steunen op je beugels. Alleen hulpen geven als het nodig is en dan lichte hulpen. reageert hij daar niet op dan een klein tikje met de zweep achter je been en hand mee. Als je dat consequent doet gaat hij snappen dat hij op die lichte beenhulp moet reageren en kun jij nog veel relaxter gaan rijden en inwerken. Je moet er zelf niet moe van worden zeg ik altijd Haha!

Overigens wat een schitterend dier is het Pling Ik zie er wel veel fries in, maar ook arabier, hele mooie kruising.