Arabier x Newforest @ work deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Arabier x Newforest @ work deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:39

Hoi allemaal,

Nou daar ben ik weer. Deze keer met foto's van het rijden van vandaag. Van de week heb ik al een topic geplaatst hier (met dezelfde titel) en ik zou wel eens willen weten of jullie al enige verbetering zien wat betreft houding van mij én paard Clown

Aandachtspunten
Zelf vind ik dat ik al een veel minder strenge hand heb. Wél vind ik dat ik rechtop moet gaan zitten aangezien ik telkens voor over hang. Echter zit ik voor mijn gevoel wél rechtop! Koe
En uiteraard de tenen naar binnen proberen te doen Verdrietig
Zoals ik óók al had gezegd in mijn vorige topic, ik heb een cap gekocht maar op een paar foto's heb ik geen cap op omdat mijn stiefzusje er even op ging en daarna ik nog even en toen was ik het stomweg vergeten. Nagelbijten / Gniffelen
Ook is de kwaliteit van de foto's niet op zijn best door het rare weer en het uploaden.

Mijn excuses voor de vele foto's Vriendjes zijn?
Hier de foto's Vork

[1]Afbeelding
Jammer van zn oortjes

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding
tenen Nagelbijten / Gniffelen

[4]
Afbeelding

[5]Afbeelding
En alweer de tenen..

[6]Afbeelding

[7]
Afbeelding
Behalve de pianohandjes vind ik dit wel een mooi plaatje Lachen

[8]
Afbeelding
galopje..te ver naar voren en again de tenen

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11]Afbeelding

[12]
Afbeelding

[13]
Afbeelding
zn achterhand Nagelbijten / Gniffelen

[14]
Afbeelding
zijn ondeugende hoofdje Bloos

[15]
Afbeelding

[16]
Afbeelding
En af en toe moet maan ook even klieren Duivel

[17]
Afbeelding
kusje

Groetjes Kelly

FriesWytske

Re: Arabier x Newforest @ work deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:42

Je moet wel zorgen dat je contact houd met de mond. Nu hangen de teugels eigenlijk steeds in boogjes. Op een paar foto's drukt hij de rug ook weg.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:44

Ik vind het er niet zo leuk uitzien Bloos
* Pony drukt zijn rug weg op een paar foto's, Op bijna elke foto de oren naar achter..

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:47

ik vind het ook niet zo heel vriendelijk eruit zien.. vooral foto 16 is niet echt verstandig om hier op te zetten..
Ik denk dat je heeeeeeeeel hard moet gaan werken aan je houding..... En contact houden met de mond van je pony..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:51

je zegt het zelf al je tenen em op sommige foto's lijkt het of je wat te ver naar voren zit maar dat ken ook moment opnamen zijn Knipoog en indderdaad wat er al werd gezegt bij de eerste reactie probeer contact te houden met je teugels dus niet er aan gaan trekkem maar een gram gewicht in je buiten teugel en je binnen teugel is vraag teugel Knipoog najaa succes ermee

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:54

Niet zo vriendelijk klinkt wel erg overdreven.. of ben ik nou zo raar? Nagelbijten / Gniffelen

Ik had eigenlijk wel contact met zijn mond ook al lijkt het op de foto's inderdaad van niet..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:56

Teugels op maat, tenen naar binnen.
Probeer je pony wat meer te laten ontspannen, niet door geen contact in de mond, maar in draf netjes 1 tempo aan houden en rustig lichrijden, bekken ontspannen.
Hij drukt op een aantal foto's z'n rug idd weg Knipoog

Wel een enorm leuke pony!
Veel plezier er nog mee Haha!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:58

imisspr0miss schreef:
Niet zo vriendelijk klinkt wel erg overdreven.. of ben ik nou zo raar? Nagelbijten / Gniffelen

Ik had eigenlijk wel contact met zijn mond ook al lijkt het op de foto's inderdaad van niet..

Op bijna alle draf foto's zijn je teugels niet op maat Knipoog
Goed op gaan letten! Een vriendin van mij heeft dit ook, en nu ga ik vaak mee naar stal.
Als ze dan haar teugels te los heeft zeg ik er wat van, en pakt ze ze weer op.
Dit werkt super!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:00

Dankjewel Haha!

We zijn er al mee bezig om hem te laten ontspannen en ook al ben ik wel ontspannen, hem wil het nog niet erg lukken terwijl ik wel een veel rustigere hand heb..

@ Tutti_Frutti: De vorige keer werd er gezegd dat ik een te strenge hand heb en dat ik mijn teugels losser moet doen. Ik had ze dus telkens wat losser (wel contact) maar soms gooit ie zijn hoofd omhoog en dan zijn het waslijntjes.. en als ik ze dan weer korter doe, dan zijn ze weer te kort zodra die zijn hoofd weer wat lager doet zeg maar.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:18

ik zie een gemaakte zit van de amazone, niet meegaand in de beweging, dus storend voor de pony......ook zie ik bij de pony een gigantische onderhals, omdat hij teveel op de kop loopt en voor dus teveel en achter te weinig doet.....
Je bent zelf nog zoekende en de combinatie arabier x newforest is ook niet de makkelijkste combinatie.....
Zoek de oefeningen niet in snelheid, maar in gedragenheid, want deze pony draagt duidelijk nog niet goed, waardoor het voor jouw extra moeilijk is om goed te balanceren oftewel de onafhankelijke zit te houden.....
Begrens hem op tijd zodat hij niet met de onderhals kan gaan lopen en hierbij de rug weg kan drukken, want daar begint jouw probleem !
Je moet duidelijk hulp vanaf de grond hebben , want ik zie maar 1 foto waar het een beetje op lijkt (foto 7 )!
Als je naar de pony zijn orenspel kijkt, dan zie je ook dat hij er duidelijk géén plezier aan beleeft .....
Probeer jezelf meer te ontspannen en meer met de beweging mee te gaan !
Liever rustig en gedragen als snel en op de voorhand, dan wordt de pony stabieler en zit jij ook meer ontspannen ( losser ).
Jullie kunnen samen veel leren met goeie hulp, ga ervoor !

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:24

@ broadway: Bedankt voor de reactie. Dit heb ik al vaker gehoord inderdaad en toch probeer ik echt mee te gaan in de beweging. Hoe moet ik hem begrenzen? Ik heb ook al vaker gehoord dat hij zijn weg drukt.. foute boel. Ik ben al aan het zoeken naar iemand die mij les wilt geven omdat ik bang ben dat hij zo verziekt word. Het vervelende is ook dat het mijn verzorgpony is en de eigenaar helemaal niet bezig is met dit soort dingen terwijl ik juist me best probeer te doen. Hoe zorg ik ervoor dat hij NIET op de voorhand loopt?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:31

Hoofd omhoog gooien zou niet moeten kunnen, dit doet hij waarschijnlijk omdat hij z'n rug wegdrukt.
Om z'n achterhand er netjes bij te krijgen, zul je hem eerst meer ontspannen moeten laten lopen.
Ik zou als ik jou was opzoek gaan naar een persoon die je les kan geven, want van bokt kan je ook niet alles leren!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:36

Nee daar heb je gelijk in. Maar zolang ik nog niemand heb gevonden doe ik wel al me best om hem ontspannen laten lopen. Ookal lukt dit nog niet Verdrietig

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:40

Ken je niet iemand van stal oid die een instructeur weet?
Of een manege in de buurt waar je privéles kan nemen?

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:40

hOoii kel
wat grapig dat ik jou ineeens tegenkom;)
ik vin dat je meer verbinding in je teugels mag houden en ik weet niet hoe je hem nu rij maar misschien kan je wat meer overgangen kan rijden zodat ze wat nagefelijker kan worden en misschien neit meer zo tegen de hand komt.
welk leuk dat je weer rijd:D
carla_

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:58

@Tutti_Frutti: Ja we hebben een manege op loopafstand maar dan moet je als het goed is lid worden. Dus ik weet niet of ik dat wel doe want voor de lessen betaal je ook gewoon natuurlijk.

@Carla_ heee carla Haha!
Ik kreeg diverse reacties dat ik met lossere teugels moest rijden dus dat deed ik en ik bleef wel contact houden opzich.. Ik ben er al mee bezig overgangen te rijden maar nog niet met heel veel succes. Zoals 1 iemand al zei..foto 7 ziet er het best uit..
Enne..ik ga hem zelfs leasen Haha!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:59

carla, weet jij niemand die les geeft toevallig?

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:00

imisspr0miss schreef:
carla, weet jij niemand die les geeft toevallig?

ik pm je even

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:49

Eerste wat mij opviel aan de foto's is dat de bak waarin je rijdt wel erg zwaar is op sommige plekken. Dat draagt zeker niet bij aan de dingen waar je nu met rijden tegen aan loopt. Paard kan pas lekker ontspannen door de rug gaan lopen als hij niet al zijn energie hoeft te steken in het ploegen door zwaar zand (bovendien heb je door het zware zand een vergrote kans op blessures aan de banden en pezen van de pony). Je kunt misschien de eigenaar vragen de bak regelmatig(er) te slepen, zodat hij wat minder zwaar wordt. Verdere rijtechnische tips heb ik niks aan toe te voegen want zijn al gegeven. Ik hoop dat je snel een geschikt iemand vindt om les van te krijgen.

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:35

Je hebt piano handen. Probeer ze recht op te houden.
Ik vind je pony erg leuk.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:40

@ SusanH: Ja klopt, aan de achterkant van de bak is het erg zwaar. Wij hebben een gekke boer die er niet veel van af weet maar ik zal het toch is vragen. Bedankt voor de reactie!

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:45

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen. Daarnaast mis ik toch ook nog een stukje achtergrondinformatie, met name, wat is je niveau, wat zijn je doelen en waar werk je momenteel aan? Ik zie nu eigenlijk met name wat eigen commentaar en kritiek, maar we zien graag wat meer uitleg over wat je wilt bereiken. Wellicht kun je dat in een volgend topic meenemen Lachen