hard aan het trainen voor de b (startkaart is binnen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

hard aan het trainen voor de b (startkaart is binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 14:59

Het moet nu echt gaan gebeuren want onze startkaart is binnen. We gaan wel steeds een beetje vooruit dus dat is positief.

Onze moeilijke punten zijn:
dute loopt snel te diep
hakken uitdrukken
been recht
rechtop zitten en voor me kijken

Ik hoop dat jullie tips achter willen laten zodat we steeds meer kunnen verbeteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-7IABIDEQ.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes tanja

Cherellee_

Re: hard aan het trainen voor de b (startkaart is binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:29

Ziet er netjes uit. Ik rij ook een fries en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om ze niet te diep te laten lopen.
Ik denk dat dit zeker goed gaat komen in de B!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:32

Je hebt m op zich nog niet zo slecht aan het lopen, soms wat achter de LL , maar toch al heel netjes, zeker voor een fries.
Het gewicht valt nog wel teveel op de voorhand.

Ook stoor ik me aan je houding, je hangt voorover, en je benen leiden een eigen leven. Ook heb ik het idee dat je zadel te klein is, en dat je daardoor wat ongemakkelijk gaat zitten.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:17

ik vind m echt mooi lopen! je hangt idd iets te veel naar voren,
en af en toe steken je tenen een beetje naar buiten.

verder veel succes in de b! (maar dat gaat wel goedkomen denkik)

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:23

ik vind der mooi lopen, rijd zelf ook een fries en is zeker lastig om ze niet te diep te laten lopen, op de 2e foto loopt ze wel netjes met der hoofd vind ik, ook lijkt het alsof je je teugels misschien wat te lang heb waardoor zij de ruimte heeft om te diep te gaan, maar ik kan dit ook verkeerd zien natuurlijk. Verder is de opmerking over je houding al gezegd dus daar zeg ik verder niks over.
heel veel succes met je wedstrijden Knipoog

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:25

bedankt zal er aan werken verder nog iemand tips

sketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:35

Leuk paard, ziet er goed uit. In de b zal je zeker geen slecht figuur slaan Knipoog Zoals al gezegd werd ietsje rechterop proberen te zitten, en drijven met je kuiten, niet met je hakken. Succes met de wedstrijden!

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:36

Leuke fries, hij loopt mooi!!!
probeer niet je hoofd helemaal naar beneden te doen alleen je ogen.Veel succes in de B!!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:40

Probeer meer naar voren te kijken, hierdoor val je niet voorover. Ik vind je benen erg wisselend, veel naar achter met hakken omhoog. Paardje loopt wel heel mooi. Succes met de wedstrijd

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:35

de B halen jullie prima zo! wel zit je teveel voorover, en je benen lijk je krampachtig van je paard af te houden....verder ziet het er netjes uit Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:45

Ik denk idd dat je beenhouding nog wat beter kan, je steekt je benen wat af en lijkt ook je tenen naar buiten te draaien. Wat bij mijzelf goed heeft geholpen is om bewust op mijn knieen te letten en deze goed aan het zadel te houden. Op die manier kún je je tenen eenvoudigweg niet meer draaien, je knieen houd je tenslotte aan het zadel en dan nog draaien is heel erg moeilijk.

Verder wil ik je complimenteren met het nette knikje dat je laat zien in je elleboog, op HAW zie je veel gestrekte armen en die van jou zijn (op de meeste foto's) erg netjes zo!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:48

ziet er al erg goed uit. als het paardje te diep duikt rij hem vooruit vaak zodra ze het moeilijk aan de achterhand krijgen vangen ze het op door voor in de duike.

let ook op je pianohandjes.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:54

Ziet er netjes uit! Ik verwacht zeker dat julie lekker mee kunnen draaien in de B.
Probeer voor je uit te blijven kijken, dat maakt het plaatje veel mooier Ja en probeer op je onderbenen te letten, niet te ver naar achteren, hakken laag en tenen niet naar buiten.
Probeer met het rijden van je proeven straks een constant tempo te rijden, en met de figuren een nette stelling te nemen, daar kun je echt punten mee verdienen.
Veel succes!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:58

Probeer je teugels wat korter te nemen, waardoor je handen iets meer naar voren komen. Je houd ze net iets te veel voor je buik.
Heel veel succes in de B.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:10

Mooi plaatje vormen jullie.

Je rijdt alleen met een holle rug. hierdoor zit je bekken vast, kun je je armen en benen niet onafhankelijk bewegen en hinder je ht paard in de beweging. Probeer je bekken wat naar achteren te kantelen, zodat je onderrug recht of zelfs een beetje bol wordt. Dan is het probleem met je hakken ook voor het grootste deel opgelost.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:16

Mooi dier en over het algemeen loopt hij in een nette houding hoor! Ja
Er is al veel over je houding gezegd en daar ga ik in mee en ik zou nog willen aanvullen dat je echt goed op je handen moet letten! Hou ze rechtop en probeer ze niet te veel onafhankelijk te laten bewegen (zie foto 6, hier doe je iets heel vreemds met je handen en ik vind je op deze foto ook te streng in je binnenhand)
Dus: handen rechtop, mooi laag (dat doe je overigens al goed Ja) en hou ze onder controle Knipoog
Succes in de B, gaat vast goed komen Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:48

Probeer bij je tempowisselingen ook goed te letten op het terugschakelen, zodat-ie meer gaat dragen en de neus er uit komt, zoals op foto 8.
Over je houding is denk ik wel genoeg gezegd.
Vind jullie een mooie combinatie, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:40

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Voor de TS : Je achtergrondinformatie is wel ietwat summier, een volgende keer mag er best een uitgebreidere toelichting bij waar je aan werkt en wat je doelen zijn.

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:57

_Do_ schreef:
Probeer je teugels wat korter te nemen, waardoor je handen iets meer naar voren komen. Je houd ze net iets te veel voor je buik.
Heel veel succes in de B.

ben het eens met je, ik heb soms ook het idee dat je paard iets naar buiten kijkt, dat is natuurlijk niet zo'n ramp hoor maar ja, klein puntjes he?! Tong uitsteken
heel erg veel succes in de B!!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:07

.

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:35

ik hou niet van friezen.. maar dit ik nou een SUPER MOOIE fries.. loopt lekekr ontspannen volgens mij.. super veel succes en geluk toegewenst

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:08

Heel mooi beestje Lachen jammer dat je de neiging hebt om je hakken op te trekken en voorover te gaan ahngen maar die startkaart is het wel waard Knipoog Zoals eerder al vermeld is is dat het moeilijk is om m neit te diep te laten lopen, daar zou ik nog wat op trainen dat je het tijdens de wedstrijd neit ehbt bij elke jury hij loopt te diep Tong uitsteken

vele succes Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:46

Leuk dier. Lachen Ik rijd zelf ook wel eens op een fries, en die hebben idd nogal de neiging om achter de LL te lopen. Ik zie dat je je benen vrij ver naar achter hebt, bij mij wil het nog wel eens helpen als het paard achter de LL komt, om mijn been op de singel te houden en dan een beenhulp geven. Lachen Op de 2e foto loopt 'ie heel fijn, en je ziet dat je je been niet ver naar achter hebt. Maar de B gaat zeker goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:50

Je hebt een prachtig paard onder je kont, absoluut. Maar probeer toch wat meer vooruit te kijken dat alleen naar het paard.

Vind hem heel erg fijn lopen, af en toe iets achter de LL maar daar zijn al tips voor gegeven. Volgens mij gaat dat prima lukken op wedstrijd OK dan!