Ik heb mijn fjordje nu alweer een jaar en we zijn tegenwoordig een beetje serieus aan het werk.
Ze gaat al wat meer verruimen en gaat af en toe echt lekker haar rug gebruiken. Stelling en galop zijn moeilijk bij haar, maar dat gaat ook al stukken beter. Maar sinds een maandje is ze een beetje onrustig. Op stal en aan de hand enz. merk je daar helemaal niets van. Maar als je aandraafd kan ze haar hoofd niet meer stil houden, ze zakt wel netjes maar komt dan na twee passen weer gelijk omhoog met haar hoofd. En als ik dan aandrijf dan doet ze haar hoofd heel hoog en kijkt ze nogal boos
dan wordt ik eigenlijk gewoon boos, zovan niet zeuren ophouden! Maar ik doe dat eigenlijk omdat ik niet zo goed weet wat ik ermee aan moet. Het zou kunnen dat ze wat stijf is omdat ik een weekje naar London was, en ze dus een poosje stil stond. Maar dat is al eerder gebeurt, en toen veranderde er ook niets. Maandag was ze in de les ook al snel buiten adem. Mijn tante is paardenfysiotherapeut (schrijf ik dat zo goed?:o) dus die gaat er binnen kort naar kijken. Verder ben ik gister gaan rijden, en hebben mijn pony en ik even ruzie gehad
maar toen liep ze eigenlijk veel beter. Maar al om al, vind ik het jammer dat het ineens achteruit is gegaan, en ik niet weet waar dat door komt. Misschien iemand tips?
xx eileen
dus ik begin altijd met los teugeltje, maar als ze dan weer afgeleid is dan kan ik haar niet alleen op mijn zit onder controle houden, dan pak ik toch de teugels weer korter en dan moet ik weer gaan stappen om weer met losse teugeltjes te rijden. Anders kan ze gewoon niet ontspannen.