[Fotohoot] Pierrot en ik @ Privéles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

[Fotohoot] Pierrot en ik @ Privéles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 09:08

Niveau: B dressuur.

Pierrot is een 15 jarige haflinger en is ruim 10 jaar manege pony geweest. Hij is nu ruim een jaar in mijn bezit.
Enkele maanden gelden zaten Pierrot en ik nogal in een dip en ging het totaal niet lekker met rijden Het was alweer 2,5 maand geleden dat we onze eerste les hadden gehad, en we hebben toen stukje voor stukje het vertrouwen weer teruggevonden en trainen nu zo'n 5 per weerk dressuur gericht.
Verder maken we af en toe een sprongetje of gaan we buiten een ommetje wandelen.

Vandaag was het dus weer tijd voor een les.
Eerst heeft mijn instructrishe gekeken hoe het rijden nu ging in het verschil met 7 weken geleden en toen is ze op basis daar van les gaan geven.
Pierrot kan soms erg dwars uit de hoek komen en dan moet ik soms echt het lef bij elkaar rapen om hem aan te durven pakken, vandaag heb ik heb goed afgestraft op een paar van zijn streken en toen begon hij steeds beter te lopen.
Ook hebben we de gallop vandaag goed onder handen genomen, Pierrot heeft namelijk nog best wel eens wat moeite met de gallop en dan ook zeker om er goed in te blijven of om goed aan te springen.
Verder zijn we hard aan mijn houding aan het sleutelen, ik moet soms meer ontspannen zitten en ben bezig met mijn beenhouding.
Mijn handhouding gaat al wat vooruit maar ook daar zijn we nog hard mee aan het werk.
Verder vind Pierrot het ook erg moeilijk om een balans te vinden tussen voorwaarts en keihard onder me vandaan lopen, hier zijn we vandaag ook hard mee aan het werk gegaan en dat ging aan het einde van de les al super lekker.
Tegen het einde van de les hebben we ook nog geoefend met het respect hebben voor mijn been, en voor ik het wist waren we heerlijk aan het wijken! , hij is soms nog wat tegendraads maar gaat steeds soepeler opzij.

Hier kan je mijn eerdere topics bekijken ter vergelijking:
[HAW] Zuurstok roze Pierrot en ik na een jaar weer les!

[HAW] Pierrot [Haflinger] en ik @ Dressuurles.

En vandaag.

[1]Draf, Goed voorwaarts maar mag mijn handen meer dragen.
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]Gallopje op zijn moeilijke hand, Ik had erg veel last van mijn rug dus vandaar dat ik in de gallop niet echt super zit.
Afbeelding

[4]Achterbeen er lekker onder Vingers aflikken
Afbeelding

[5]
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KQOXXAQ.jpg

[6]
Afbeelding

[7]Opletten dat hij niet teveel kanteld met zijn hoofd.
Afbeelding

[8]Stukje wijken.
Afbeelding

[9]Achterhand nog iets meer meenemen, voor wel heel netjes Haha!
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11]
Afbeelding

[12]
Afbeelding

[13]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZ7N8AGM.jpg

[14]
Afbeelding

[15]Pierrot zegt Doeiii Huilen van het lachen
Afbeelding

Els_St

Re: [Fotohoot] Pierrot en ik @ Privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:10

Wauw wat een prachtbeest heb je daar onder je kont zitten!
Probeer alleen je handen wat dichter bij elkaar te houden, ze wat meer te dragen. Zorg dat je ze niet vastzet.
Verder ziet het er super uit!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:14

Ziet er goed uit Ilse! Pier gaat echt steeds beter lopen! Je mag zelf je handen wat meer dragen, maar dat komt vast helemaal goed!

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:22

Leuke haflinger!
Ik vind alleen je handen erg storend in het geheel, maar daar werk je gelukkig aan! Top! Zit je er nog steeds een beetje onzeker/gespannen op? Zo lijkt het wel een beetje op de foto's namelijk... Ik denk dat als je meer durft los te laten, dat het met je handhouding ook meteen een stuk beter gesteld is.

Succes!

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:23

Leuk paardje.
Het lijkt er voornamelijk op dat je vooral je linkerhand erg vast zet.
Probeer je paard meer vanuit de ontspanning te gaan rijden. ontspant jouw paard dan jij ook. Vorm van beloning..
Je zult dan zien dat de galop ook beter wordt.
En verder,... veel oefenen Vork

Succes !

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:34

wauw wat een prachtige haflinger heb je onder je kont zeg Haha!
ik vind dat het er erg goed uitziet, maar heb nog wel een paar kleine puntjes.

vooral aan je handen stoor ik me erg maar dat is al meerdere keren gezegd dus ga ik er niet verder op in.

wat ik voornamelijk zie is dat je hafje zich afentoe zijn neusje eruit probeert de duwen.
misschien kun je een paar keer proberen om zijn hoofd, hals houding dan weer wat omlaag en dan weer wat omhoog tepakken.
vooral het omlaag en ontspannen rijden zal jullie erg helpen in de galop denk ik Ja

en kwa wijken vind ik het er heel goed uitzien!
maar lijkt afentoe wel of die er een beetje moeite mee heeft,
geen idee of je hele stukken wijkt, maar misschien is het handig om zeg 4 passen opzij tegaan en dan weer 4 vooruit weer 4 vooruit en dan weer 4 opzij.
en omdat dan steeds meer uit tegaan bouwen.

nou geen idee of je wat aan me tips heb maar heel veel suc6 in elk geval.
en ben benieuwd naar je volgende topic Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:40

Pierrot! Haha! Lovers

Ik blijf het een lekkere Haf vinden! Kwijl En das al heel wat als ik dat zeg, heb het normaal gesproken niet zo heel erg met Haffiés! Tong uitsteken Dat gele dekje staat hem wel super mooi zeg! Bloos! Heel leuk!

Vind het totaal plaatje erg mooi, handen moet idd gewerkt aan worden, dat weet je dus heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ja
Verder nog 1 ding; Niet naar beneden kijken, hoe mooi je haffie ook mag zijn.. Haha.. Ik vind hem trouwens ook wel mooi ruim lopen! Vaak zie ik zelf dat (sommige) haflingers de neiging hebben om kort te gaan lopen. Doe je goed!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:44

Netjes ilse! *LOL* Jullie gaan steeds meer vooruit! En ik ben zeer benieuwd hoe jullie over een maandje weer gegroeid zijn samen! Haha!

Omdat het een HAW topic is, moet ik dus ook een beetje commentaar geven.. Clown Zoals bij een aantal al aangegeven wordt zijn je handen storend.. Knipoog Ze staan bij vrijwel elke foto erg breed, probeer ze wat dichter bij elkaar te houden, dan stoort het al een heel stuk minder.

Verder vind ik na het zien van je vorige topics vind ik dat jullie super vooruit zijn gegaan! *LOL* Haha!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:13

En dan komt er hier nog eentje over je handen zeuren Tong uitsteken Niet zozeer omdat je ze zo breed houdt, maar wel omdat je pianohandjes lijkt te hebben. Mooi rechtop houden.

Voor zover het commentaar en nou mag ik een complimentje gaan geven Haha! 'Vroegah' zag ik supermooie foto's van jou en Pierrot en een tijdje geleden was dat opeens anders, weg het mooie ontspannen beeld en er hing een martingaal/thiedeman aan? (http://www.mijnalbum.nl/Foto-OB3T3WII.jpg) En nu zie ik weer dat oude vertrouwde beeld, met een hele leuke combinatie, waarbij het bijna een genot is om naar te kijken Knipoog Ga zo door, Ilse!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:08

Bednakt voor de reacties en de tips.
Aan mijn handen word inderdaad hard gewerkt, er liep op het begin een behoorlijk druk paard bij in de bak waardoor Pierrot ook erg druk werd, hierdoor zat ik af en toe een klein beetje gespannen.

Met het wijken hebben we inderdaad maar kleine stukjes gedaan, dus een paar passen opzij, dan weer een paar naar voren enz. enz.

@wencke, ik ben niet degene die op de foto staat die jij in je bericht poste Knipoog dat is Tellie van bokt.

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:16

angelique19 schreef:
Leuk paardje.
Het lijkt er voornamelijk op dat je vooral je linkerhand erg vast zet.
Probeer je paard meer vanuit de ontspanning te gaan rijden. ontspant jouw paard dan jij ook. Vorm van beloning..
Je zult dan zien dat de galop ook beter wordt.
En verder,... veel oefenen Vork

Succes !

sluit ik me bij aan Knipoog

probeer vooral meer met je zit te rijden..
je gewicht goed verdelen en goed op je "kont" blijven zitten.
je helt namelijk nogal naar voren en dan rraakt je paard ook uit balans.
een goede zit is het halve werk Knipoog

succes met je mooie diertje !
jullie zijn een mooi stel !!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:46

Mooie Haflinger!
jullie zijn een leuke combinatie. Knipoog
omdat commentaar moet: tenen naar binnen.
wat voor dekje heb je trouwens? zo'n eentje wil ik al heel lang haha Bloos

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:58

Dat is de BR Event Lime, niet waar?

@ilse: ik weet dat dat Tessa is, maar het ging even om het ding dat er aan hangt Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:01

Ziet er leuk uit.
voor de rest zie ik dat je in de galop helemaal niet op je kont zit maar echt vliegt. en daardoor ook scheef komt te zitten. dit zie je duidelijk op foto ": 4.

Dat is voor je rug helemaal niet bevoordelijk Knipoog probeer op je zit knobbels te zitten dat zal je rug ook tengoede komen