Pierrot is een 15 jarige haflinger en is ruim 10 jaar manege pony geweest. Hij is nu ruim een jaar in mijn bezit.
Enkele maanden gelden zaten Pierrot en ik nogal in een dip en ging het totaal niet lekker met rijden Het was alweer 2,5 maand geleden dat we onze eerste les hadden gehad, en we hebben toen stukje voor stukje het vertrouwen weer teruggevonden en trainen nu zo'n 5 per weerk dressuur gericht.
Verder maken we af en toe een sprongetje of gaan we buiten een ommetje wandelen.
Vandaag was het dus weer tijd voor een les.
Eerst heeft mijn instructrishe gekeken hoe het rijden nu ging in het verschil met 7 weken geleden en toen is ze op basis daar van les gaan geven.
Pierrot kan soms erg dwars uit de hoek komen en dan moet ik soms echt het lef bij elkaar rapen om hem aan te durven pakken, vandaag heb ik heb goed afgestraft op een paar van zijn streken en toen begon hij steeds beter te lopen.
Ook hebben we de gallop vandaag goed onder handen genomen, Pierrot heeft namelijk nog best wel eens wat moeite met de gallop en dan ook zeker om er goed in te blijven of om goed aan te springen.
Verder zijn we hard aan mijn houding aan het sleutelen, ik moet soms meer ontspannen zitten en ben bezig met mijn beenhouding.
Mijn handhouding gaat al wat vooruit maar ook daar zijn we nog hard mee aan het werk.
Verder vind Pierrot het ook erg moeilijk om een balans te vinden tussen voorwaarts en keihard onder me vandaan lopen, hier zijn we vandaag ook hard mee aan het werk gegaan en dat ging aan het einde van de les al super lekker.
Tegen het einde van de les hebben we ook nog geoefend met het respect hebben voor mijn been, en voor ik het wist waren we heerlijk aan het wijken! , hij is soms nog wat tegendraads maar gaat steeds soepeler opzij.
Hier kan je mijn eerdere topics bekijken ter vergelijking:
[HAW] Zuurstok roze Pierrot en ik na een jaar weer les!
[HAW] Pierrot [Haflinger] en ik @ Dressuurles.
En vandaag.
[1]Draf, Goed voorwaarts maar mag mijn handen meer dragen.

[2]

[3]Gallopje op zijn moeilijke hand, Ik had erg veel last van mijn rug dus vandaar dat ik in de gallop niet echt super zit.

[4]Achterbeen er lekker onder

[5]

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KQOXXAQ.jpg
[6]

[7]Opletten dat hij niet teveel kanteld met zijn hoofd.

[8]Stukje wijken.

[9]Achterhand nog iets meer meenemen, voor wel heel netjes

[10]

[11]

[12]

[13]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZ7N8AGM.jpg
[14]

[15]Pierrot zegt Doeiii

En das al heel wat als ik dat zeg, heb het normaal gesproken niet zo heel erg met Haffiés!
Dat gele dekje staat hem wel super mooi zeg!
Heel leuk!
Jullie gaan steeds meer vooruit! En ik ben zeer benieuwd hoe jullie over een maandje weer gegroeid zijn samen!
Zoals bij een aantal al aangegeven wordt zijn je handen storend..
Ze staan bij vrijwel elke foto erg breed, probeer ze wat dichter bij elkaar te houden, dan stoort het al een heel stuk minder.