Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vind ik grote onzin. je paard heeft buiten ook nergens last van.
Ik wissel binnen en buitenbak af, maar ja dan moet dat wel kunnen. Hoofdschudden kan ook verzet tegen de hand zijn door niet loslaten etc. Dus kijk ook goed of het niet rijtechnisch is. Dat hij het met buitenrijden niet doet kan ook zijn omdat je misschien met buitenrijden minder vraagt? Ik roep maar wat hoor
cissie schreef:Iemand haalde hier iets aan over het na laten kijken van je paard, dat vind ik niet zo'n heel gek advies(.....)Rijden in de bak is toch heel anders dan langs de weg of in het bos waar je meer lange rechte stukken rijd, in de bak moet je paard lichamelijk/geestelijk vaak meer doen, bij bijvoorbeeld een rugprobleem kan dit sneller naar boven komen dan bij een ritje langs de weg waarbij hij geen voltes of veel ophoudingen voor zn kiezen krijgt.
Daarnaast is een de bodem van een rijbak heel anders dan een hard wegdek of berm langs de weg, dingen die allemaal meespelen bij lichamelijke kwaaltjes.
horse12 schreef:Afwisseling, ik doe de ene dag dressuur in de bak, andere dag buitenrit en dan weer een andere dag springen in de bak, en tussen door altijd even weer wat anders doen. Zo doe je veel afwisseling (wij vinden uiterraad ook niks aan om iedere dag hetzelfde te doen, tenmintste ik niet...)