Mede dankzij de goede tips uit dat topic (waarvoor mijn dank!) Gaat het de laatste tijd goed. Ik kan nu ook weg van het veulen zonder ongelukken dus ik hoef niet meer in het weiland te rijden en kan nu naar de rijbak van bokker Susy_Q. Goed het is wel 3 kwartier stappen
Maar dan is ze lekker los voor we beginnen 
Oh ja!
Zafira
4 jaar
bijdehandte dame
tuiger (van Manno)
vorig jaar ingereden (door mijzelf)
in april een veulen gehad (waarna dus de rijproblemen zijn ontstaan, zie topic ^ )
doel: lekker rijden!
aandachtspunten:
- ontspanning
- tempo controle
+ alles wat ze me aanbiedt
mijn aandachtspunten: (ik wist van te voren al hoe de foto's er uit zouden zien, dat verzacht de schok
)- RECHTOP! (Maar Zafira verstaat dat als reden om harder te gaan *haalt schouders op* geen idee hoe ze aan dat idee komt)
- allemachtig mijn benen! (dat wist ik niet, ik dacht dat die netjes lagen, maar het ziet er niet uit)
- mijn handen (en dat viel me weer mee)
Genoeg geblaat! Foto's!

Inzet kleine volte

Zie hier het tempo probleem

RECHTOP!
(ik verpest het hele plaatje
)
Aanspringen in galop, niet helemaal lekker

Even lekker halsstrekken tussendoor

Tuiger?
Doe niet zo mal! (voor je kijken doos!)

En daar istie dan! De eerste sprong onder het zadel!
http://i303.photobucket.com/albums/nn12 ... ne0054.jpg
Nog een keertje

En de laatste ietsjes hoger

Klaar!

Lief beestje
Ze was vandaag vergeten dat ze bang is voor water
Ik zie nou ook dat er geen stap foto's bij zitten. Maar dat hadden we ook al 3 kwartier gedaan 
Graag een beetje zinvolle onderbouwing. Ik ben me erg bewust van mijn eigen genoemde punten. Tips daarvoor, graag! Andere dingen die commentaar behoeven? Ik hoor het graag!
Ik ben verschrikkelijk trots op hoe het nu gaat, dit is al veel beter dan de laatste 2 maand ofzo.
Suzanne, bedankt voor de foto's!

) en ze wil graag voor je aan het werk. Iets té graag soms. En nu het allemaal wat gecontroleerder gaat, ga ik weer hard mijn best doen met rechtop zitten.