Noortje @ dressuurtraining L1 op naar het L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Noortje @ dressuurtraining L1 op naar het L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:25

Doei!

Vandaag nog even geoefend want morgen heb ik weer wedstrijd, we zijn een maand niet op wedstrijd geweest omdat we nogal in een dip zaten. Maar noortje voelt zich weer helemaal happy dus we kunnen er weer tegen aan! Toch zijn er nog wel een paar puntjes waar we moeite mee hebben

Ze wilt de laatste tijd totaal niet door de hoeken heen, als ik een scherp door de bocht wilt rijden dan neemt een een sprintje en snijd ze de hoek af (iemand idee hoe ik dit op kan lossen) ?

Ook is de galop aventoe nog echte en drama, daar zijn we ook hard voor aan het werk. De galop op zich zelf gaat wel goed lekker ontspannen en ze springt mooi door. Maar het aanspringen. 9 van de 10 keer zit ze in de verkeerde galop. Op een volte aan springen dan gaat het altijd goed Ja . Maar nu heb ik weer binnen wedstrijden en dan moet ik in een hoek aanspringen maar ik krijg haar niet goed de hoek door waardoor ik geen niet genoeg stelling meer heb waardoor ze dus verkeerde galop aanspringt (iemand tips hiervoor)

Ook in de rechtergalop gaat ze heel hard , ze loopt dan wel heerlijk ontspannen en kan ik ook wel redelijk goed uitzitten. Maar ik moet haar toch iets verzamelder gaan rijden maar dan word ze echt heel sterkt of ze valt uit de galop , tips?!

volgens mij ziet verder het plaatje er redelijk uit. Mijn houding is gelukkig al een stuk verbeterd( behalve dat ik niet naar beneden moet kijken Clown en noortje loopt al veel meer ontspannen omdat ik daar nogal commentaar op kreeg in me vorige topic
[ITP] Mijn geweldig pony @ work in anky Pink Lilac

De links zijn ook de moeite waard *LOL*
Foto's staan niet op volgorde

1. instappen
Afbeelding

2.
http://i61.photobucket.com/albums/h52/j ... rijden.jpg

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.

10.
Afbeelding

11.

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. het probleempje, alleen maar heel hard gaan!
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. en nog even wat uitgaloperen
http://i61.photobucket.com/albums/h52/j ... grijen.jpg

19. en draven

20. en klaar Haha!
Afbeelding

Deborah bedankt voor de foto's te maken!
Commentaar en tips zijn welkom Haha!
Groetjes Janise Doei, doei
Laatst bijgewerkt door iSaBeLL op 17-10-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Noortje @ dressuurtraining L1 op naar het L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:29

en? ging ze beter lopen toen je zo naar haar aan het kijken was? Haha!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:29

Ik vind het er eigenlijk wel erg goed uitzien!
lekker bergopwaarts & ontspannen.
enne, tussen de oren van je pony zit geen geld hoor Tong uitsteken
nog veel plezier & succes met haar!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:30

Ik vind het er wel ontspannen uit zien! je bent wel een beetje aan het geld zoeken..Tong uitsteken met dat hard gaan...heb ik geen oplossing voor

Armanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:33

Graag gedaan hoor, het ziet er goed uit met rijden! Haha!
Waar we het al over hadden niet je binnenhand te hoog.
Maar ik heb nog even snel de foto's gekeken van je vorige topic, ziet er al zeker beter uit. OK dan!
Set ziet er ook erg leuk uit, heeel veel succes morgen, gaat goed komen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:34

bij de galopfoto zijn je teugels erg lang. je moet je handen zo erg dicht bij je lijf houden. probeer je teugels wat korter te nemen en je handen breed te zetten. dan moet ze meer op eigen benen lopen en zal je zien dat ze niet zo makkelijk meer zo hard gaat.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:35

WAUW dat dekje Lovers Staat super zeg.
Ik vind het er netjes uitzien! Je onderbenen mogen iets naar achter, en iets meer rechtop zitten en hoofd recht. Veel succes met je wedstrijd dit weekend!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:39

Ziet er super uit Janise ! Je setje staat fantastisch Vingers aflikken

Let erop dat je je teugels niet te lang laat worden in galop. En op je kont blijven zitten Knipoog

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:39

Noortje Lovers

Ik vind jullie echt heel erg vooruit gegaan! Ik vond Noortje altijd wat gespannen ogen, best strak. En dat is er uit! Goed joh Janise! Top!
Hierdoor ben je ook veel losser gaan zitten, je steekt je benen niet meer ver naar voren, je ontspant meer in de schouders. Ik zie echt heel veel verbetering!

Ik zou zeggen: Ga zo door meid! En heel veel succes op je wedstrijd morgen!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:49

Ziet er goed uit zeg! Veel beter alweer dan de vorige foto's Ja
Zo rijd je makkelijk je puntjes morgen Knipoog
Ik vind de hoofd/hals houding veel meer ontspannen, jouw handen zijn ook stukken beter, plaatje ziet er wat rustiger uit nu Ja
Af en toe mag ze iets meer van achter erbij zodat ze van voor iets meer draagt, dat zou ik voor de L2 wel gaan proberen Lachen
Komt helemaal goed met jullie!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:24

Super mooie foto's Janise! Haha!
Setje staat ook heel mooi!
Jullie zijn vergeleken met vorige topic alweer erg vooruit gegaan! Super! *LOL*

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:31

Wat heb jij een leuke hafliner zeg Haha!
Loopt errug netjes Knipoog

Tipje hoe je aan die galop kan werken..
Probeer is een keer ontspannen te draven op een volte van 15 meter, en daar vanuit aanspringen..
Zo deed ik het vroeger met mn pony..

Succes morgen met je wedstrijd

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:32

Dat setje is echt gaaf op Noortje Kwijl

Enige commentaar dat ik voor nu heb, niet teveel naar beneden kijken.
Is inderdaad heel handig om te kijken hoe je pony loopt, maar voor het plaatje niet altijd mooi Haha!
Weet niet precies hoe en wat ze doet in de galop, maar ze daalt ook wat met haar hoofd naar beneden.
Mooi bergopwaarts loopt ze wel, zeker in galop!
Verder vind ik dat ze haar achterhand er al érg netjes onderzet & jij houdt je benen erg netjes!

Succes nog verder!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:35

Geweldig voorbeeld van een paard dat echt ontspannen is (oortjes hangen zowat op half 11 Haha!)

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:42

dit geeft mee een fijn gevoel!
ziet er goed uit hoor!
ik ben ook zeer tevreden over je
beenhouding, aangezien dat bij
de meesten (net zoals ik) nog
wat verbeterd kan worden.. Clown

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:01

Heel erg mooi setje!
Misschien is het een idee om gewoon veel tempowisselingen te maken met de galop? Ik weet niet of je dat al doet, kan het zijn dat ze ergens onder uit wil komen of zal het gewoon een verkeerde gewoonte zijn? Ik denk als je goed aan de gang gaat met tempowisselingen je het snel beter onder controle krijgt. Heb je ook les?

veel succes

groetjes

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:03

ziet er erg netjes uit Lachen
met dat harder gaan in galop wat kan helpen is op een volte 10 meter gaan rijden... maar je kunt ook voorwaarts en terug en voorwaarts en terug zodat ze leert op jou te wachten Lachen
Verder ziet het er super uit en er is al gezegd dat je geld aan het zoeken bent dus dat hoef ik niet meer te zeggen (ow nu zei ik het toch haha)
nee ga zo door meid en idd op naar het L2

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:09

Janise, jullie zijn echt súper bezig! Bloos!
Je houding is inderdaad al beter, op het naar beneden kijken na!

Tips met aanspringen en snel willen in galop durf ik zo niet te geven, misschien tempowisselingen zoals Marleen zegt of voltes rijden. Gewoon de galop meer onder controle krijgen Ja

En je set is zoals altijd weer mooi!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:17

lekker beesie zeg ! Vingers aflikken
je hem goed aan het lopen ga is op verkeerde been licht rijden en dan
aan springen dat dee ik altijd bij mijn fjord! Knipoog
en wat een geweldig dekje Vingers aflikken Haha!

sucses!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:23

Wat trouwens helpt bij verkeerd aanspringen is lichte contrastelling aanvragen, zodat de binnenschouder vrij is en hij dus goed aan kan springen!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:23

Noortje!!!!!!! Ze is zooo knap Janise!!! Ik vindt het rijden er erg netjes uitzien! Echt al verbeterd tegen over de vorige keer. Net zoals Nikki vindt ik Noor er ook veel ontspannen er uit zien, niet meer zo strak door haar lijf. Let erop dat op sommige momenten je teugels niet te lang worden, dit is vooral bij de galopfoto te zien. Doordat ze zo hard gaat wil ze vast ook meer teugellengte pakken. Omdat je nu je handen bij je buik neer moet zetten om geen contact te verliezen heeft ze hier meer kans op. Dus in de galop zou ik de teugels wat korter nemen en voor je zetten, zodat ze daar niks mee kan bereiken. Het te hard gaan is ook een trucje van mijn Pony. Hier werd al de tip gegeven om veel tempowisselingen te rijden. Dat doe ik zelf ook, dit werkt goed. Ik neem ook veel schijnovergangen en volte openen/sluiten in de galop mee, waardoor Bisous op mij wacht ipv er als een formule 1 wagen vandoor te gaan. Misschien werkt het ook bij jou knappe Noortje. Jou houding vindt ik erg veel vooruit gegaan! Lekker ontspannen en los. Probeer met je pony mee te kijken waar ze heen gaat, daardoor wordt je hoofd/hals houding ook lekker ontspannen. Maar ik zou mijn ogen ook niet van zo'n knappe haf af kunnen houden Haha! Heel veel succes morgen met je wedstrijd! Het lukt je wel! Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:29

vind het er erg goed uitzien!
Misschien een tip voor het crossen in de galop Tong uitsteken
Probeer veel wisselingen van de draf naar de galop en van de galop naar de draf. Heel veel aanspringen, daar krijgen ze een sterkere achterhand van, en dan gaan ze hun galop beter dragen en crossen ze niet meer zo erg! Lachen hoop dat het heplt! Heeft met mijn pony heel veel geholpen! Haha!
Veel succes met je wedstrijd Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:56

Wat een mooie haf zeg! Ja
Vind het er netjes uitzien, alleen erg jammer dat je continu naar beneden kijkt, als je goed naar voren kijkt maakt het het plaatje echt af! Vind dat je haf ook netjes ontspannen loopt. Verder zou ik veel tempowisselingen rijden.

Veel succes nog!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:25

hey meis!

wauw ziet er netjes uit hoor!
jullie gaan echt hard vooruit, echt erg leuk om tezien Haha!
zo heerlijk bergopwaarts en ontspannen Lovers
maar moet eerlijk zeggen dat ik je dekje niet zo geweldig vind op noor Bloos

en veel suc6 alvast in de L2 al gaat dat zeker lukken *LOL*

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:06

Ik vind jullie een heel leuk setje! Ik vind de foto's er ook niet slecht uitzien, krijg met je verhaal erbij wel een beetje het gevoel dat ze wat teveel op de voorhand loopt en wellicht door je hand heen dendert? Ondanks dat ze geen verkeerde hoofd-halshouding heeft kan ze daar toch ook wat te weinig nageeflijk zijn.

Als mijn gevoel klopt dan zou ik haar na voorwaarts-neerwaarts loswerken wat hoger instellen. Rij het neusje maar wat eruit, iets korter en hoger instellen en dan daar tegenaan rijden met je been, zodat ze ook in die hogere houding wat aan je hand wil "trekken" (rug bol maken, bit aannemen). Daarbij mag ze dan zich niet lang maken door door je hand heen te duwen, dan maak je een ophouding (waar ze dan ook naar moet luisteren!). Verder zou ik rechtdoor de hoeken inrijden. Houd de schouders evenwijdig aan de omheining (mag je je handen wat naar buiten plaatsen om de schouders te kunnen controleren als het ware). Desnoods zet je haar stil in de hoek, want dat rennen is puur ongehoorzaamheid voor je hulpen (tenminste, wat ik zo inschat vanaf de foto he). Ze moet gewoon rechtdoor blijven lopen tot jij wil afwenden! En dan rijd je de hoek verder door. Eerst is de stelling daarbij nog niet zo belangrijk, wel dat dat lijf even naar jou luistert! Als ze dat goed doet en netjes op eigen benen de hoek door gaat (want daar zit het probleem een beetje denk ik, ook in de galop) dan ben je al een stapje verder.

Ook kan je slangevoltes rijden en gewoon recht op de omheining af rijden. Even wachten, want ze wil waarschijnlijk zelf al een kant op en dan precies de andere kant opsturen. Even recht op de beentjes zetten elke keer. Ze moet dan recht en los tussen je teugels blijven en mag niet tegen één kant aanplakken. Wachtoefeningen dus! Heb je ook in de galop dan weer profijt van.

Succes in ieder geval, leuke pony hoor!