new forest@work 3e keer, nu wel vooruitgang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

new forest@work 3e keer, nu wel vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:14

hallo,
voor de derde keer leia op bokt. Ik hoop dat jullie nu wel wat vooruitgang zien.
de eerste keer:
[HAW] new forest@work

tweede keer:
[HAW] Leia@work [verbetering]?

We zitten niet op een niveau. Leia is verkeerd bereden, erg op de voorhand. Ook zat ze eerst helemaal vast op rechts.
Het gaat beter, maar wel erg langzaam. Nu de achterhand er wat beter onder zit, ben ik bezig met wat nageefelijker.
De foto's zijn van slechte kwaliteit, maar ik denk dat je er nog wel alles op kunt zien wat je moet zien Knipoog

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

en een voorbeeld hoe je NIET moet zitten Knipoog
8 Afbeelding

__Kirsten__

Re: new forest@work 3e keer, nu wel vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:43

ziet er zeker al beter uit
nog een puntje voor jouw
probeer recht op teblijven zitten
veel foto's zit je voor over

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:28

Ziet er leuk uit, en probeer wat rechter te zitten , ja:)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:37

Ziet er al beter uit hoor, leuke pony. Probeer inderdaad nog wat rechter op te zitten. Als je naar voren zit zal je pony ook eerder op de voorhand vallen.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:00

Erg leuke pony Haha! Het lijkt soms of je je handen vast zet ? Weet niet of dat een moment opname is of niet

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 07:43

dankjulliewel Lachen
inderdaad viel het me ook op dat ik wat naar voren zit. Maargoed dat lisa foto's heeft gemaakt want anders wist ik het niet Knipoog
Debbylover: hoe zie je dat ik me handen vast zet? Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:55

nog even over de opmerkingen van het vorige topic:
over het zadel: er zit nu een staartriem aan dus het zadel lig al beter.
over mijn houding: daar heb ik aan gewerkt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:10

Ik vind je houding een stuk verbeterd.
Je zit keurig in draf, alleen in galop val je naar voren, ik denk dat je zelf wat teveel duwt in de galop met je zit.

Ik vind niet dat je een te strenge hand hebt, je zou je schouders wel wat meer mogen ontspannen, en iets meer knik mogen houden in je elleboog.

Het zadel ligt nog steeds wat tever naar voren. De achterhand eronder zie ik nog niet zo, sorry. Zorg ervoor dat zadel verder naar achteren ligt, en probeer nog meer van achteren naar voren te rijden.

Over het algemeen vind ik het een prettig beeld geven verder Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 13:16

crossmonster schreef:
Ik vind je houding een stuk verbeterd.
Je zit keurig in draf, alleen in galop val je naar voren, ik denk dat je zelf wat teveel duwt in de galop met je zit.

Ik vind niet dat je een te strenge hand hebt, je zou je schouders wel wat meer mogen ontspannen, en iets meer knik mogen houden in je elleboog.

Het zadel ligt nog steeds wat tever naar voren. De achterhand eronder zie ik nog niet zo, sorry. Zorg ervoor dat zadel verder naar achteren ligt, en probeer nog meer van achteren naar voren te rijden.

Over het algemeen vind ik het een prettig beeld geven verder Lachen

dankjewel voor je reactie Lachen
De achtehand zou er inderdaad nog wat meer onder mogen. hebben jullie daar eigenlijk verder nog tips voor?
wat ik nu vooral doe voor de achterhand, is schakelen, overgangen rijden, wijken, vw nw. Ze is verder wel goed aan het been.
en soms in het regelmaat dat de achterbenen opgetild worden drijven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:17

Na het activeren van de achterhand, zul je hem van voor wat meer bij elkaar moeten rijden, hij loopt nu gewoon met een lange hals. Ik zou graag meer nageeflijkheid zien, en met behoud van activiteit en ontspanning, net wat meer oprichting, en vanuit daar kun je de achterhand pas aan het werk zetten.
Zolang die hals te lang is, kan een paard of pony zijn achterhand er niet onder doen,omdat het evenwicht dan teveel op die voorhand is.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:20

Het ziet er al beter uit als in de andere 2 topics.
Je moet ook op de ''gewone'' punten blijven letten. Je zit in de laatste foto overkruist in galop, dan kan je ook moeilijk blijven zitten, ook bij foto 4 zit je op het verkeerde been. Ik zou veel overgangen rijden, voltes linksom en rechtsom veel afwisseling. Je kan ook schijnovergangen gaan rijden, net doen of je wil gaan stappen en dan toch doordraven. Daarvan krijg je ze ook goed op het achterbeen. Ik vind wel dat dit zadel beter ligt als die andere.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:24

crossmonster schreef:
Na het activeren van de achterhand, zul je hem van voor wat meer bij elkaar moeten rijden, hij loopt nu gewoon met een lange hals. Ik zou graag meer nageeflijkheid zien, en met behoud van activiteit en ontspanning, net wat meer oprichting, en vanuit daar kun je de achterhand pas aan het werk zetten.
Zolang die hals te lang is, kan een paard of pony zijn achterhand er niet onder doen,omdat het evenwicht dan teveel op die voorhand is.

oke bedankt!
Maar rij je hem dan niet van voor naar achter? Vroeger is leia dus heel veel in de krul gereden, waardoor ze zo op de voorhand is gaan lopen. vandaar ben ik daar nog wat voorzichtig mee.

Pop schreef:
Het ziet er al beter uit als in de andere 2 topics.
Je moet ook op de ''gewone'' punten blijven letten. Je zit in de laatste foto overkruist in galop, dan kan je ook moeilijk blijven zitten, ook bij foto 4 zit je op het verkeerde been. Ik zou veel overgangen rijden, voltes linksom en rechtsom veel afwisseling. Je kan ook schijnovergangen gaan rijden, net doen of je wil gaan stappen en dan toch doordraven. Daarvan krijg je ze ook goed op het achterbeen. Ik vind wel dat dit zadel beter ligt als die andere.

goed dat je dat ziet, over die gallop. dat gaat ook nog absoluut niet goed. vaak springt ze wel in de goede gallop aan, maar dan springt ze gauw over, dit doet ze voornamelijk in de linkergallop. Ze springt dan steeds over, en dus ook wel overkruisd. Schijnovergangen ga ik ook doen, dankje Lachen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:41

Het ziet er veel beter uit dan de vorige keer. Je houding is sterk verbeterd, mijn complimenten Lachen
Verder heeft crossmonster eigenlijl alles al gezegd wat ik ook wilde zeggen Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:53

Olympus_ schreef:
Het ziet er veel beter uit dan de vorige keer. Je houding is sterk verbeterd, mijn complimenten Lachen
Verder heeft crossmonster eigenlijl alles al gezegd wat ik ook wilde zeggen Lachen

oke dankjewel , kun je dan misschien die vraag beantwoorden?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:02

Welke vraag? Bloos

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:05

Olympus_ schreef:
Welke vraag? Bloos

saskiakefie schreef:
crossmonster schreef:

oke bedankt!
Maar rij je hem dan niet van voor naar achter? Vroeger is leia dus heel veel in de krul gereden, waardoor ze zo op de voorhand is gaan lopen. vandaar ben ik daar nog wat voorzichtig mee.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:10

Door de activiteit die je van haar vraagt, zal ze vanzelf nageeflijk worden, maar je moet er wel wat voor doen, dmv contact houden. Eerst impuls, daarna pas nageven. Ik weet niet of crossmonster bedoeld dat je ze van voor 'in de krul moet trekken'. Waarschijnlijk heeft ze het een beetje ongelukkig verwoord.
Ik denk dat ze bedoeld dat je de activiteit (energie) van de achterhand moet opvangen van voor. Zo zal je paard nageven en blijft de activiteit in het lichaam.
Laat je je paard met lange hals een beetje snel rondjes draven (overdreven uitgelegd, dit is niet op jouw gericht Knipoog ) dan zal de energie van de achterhand zomaar uit je paard vloeien zonder dat er iets mee gebeurd is. Het loopt dan als het ware van achter naar voren weg.
Ik denk dat ze dat bedoeld, maar dat kan ik niet voor haar zeggen Knipoog

Dit is dus heel wat anders dan een paard in de krul rijden. Dan laat je de achterhand niks doen en ben je alleen maar gefocust op het hoofd. Er zit dan geen activiteit in het achterbeen, waardoor die energie dus niet van achter naar voor kan worden gebruikt. Dat resulteert dus dat paarden op de voorhand gaan lopen, omdat er geen activiteit van achter is!

Op foto 5 zie je dat je wel op de goede weg bent. Ze bied zich aan, nu moet jij daar nog een beetje meer energie 'opwekken' en van voor opvangen, dat ze net iets met haar neusje richting de loodlijn gaat. Ik vind dat je nu op de goede weg zit! Wellicht kan een goede instructrice je verder helpen Lachen

Edit: kleine toevoeging (dikgedrukt gemaakt) Lachen
Laatst bijgewerkt door KimE op 18-10-08 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:17

Olympus_ schreef:
Door de activiteit die je van haar vraagt, zal ze vanzelf nageeflijk worden, maar je moet er wel wat voor doen, dmv contact houden. Eerst impuls, daarna pas nageven. Ik weet niet of crossmonster bedoeld dat je ze van voor 'in de krul moet trekken'. Waarschijnlijk heeft ze het een beetje ongelukkig verwoord.
Ik denk dat ze bedoeld dat je de activiteit (energie) van de achterhand moet opvangen van voor. Zo zal je paard nageven en blijft de activiteit in het lichaam.
Laat je je paard met lange hals een beetje snel rondjes draven (overdreven uitgelegd, dit is niet op jouw gericht Knipoog ) dan zal de energie van de achterhand zomaar uit je paard vloeien zonder dat er iets mee gebeurd is. Het loopt dan als het ware van achter naar voren weg.
Ik denk dat ze dat bedoeld, maar dat kan ik niet voor haar zeggen Knipoog

Dit is dus heel wat anders dan een paard in de krul rijden. Dan laat je de achterhand niks doen en ben je alleen maar gefocust op het hoofd. Er zit dan geen activiteit in het achterbeen, waardoor die energie dus niet van achter naar voor kan worden gebruikt.

Op foto 5 zie je dat je wel op de goede weg bent. Ze bied zich aan, nu moet jij daar nog een beetje meer energie 'opwekken' en van voor opvangen, dat ze net iets met haar neusje richting de loodlijn gaat. Ik vind dat je nu op de goede weg zit! Wellicht kan een goede instructrice je verder helpen Lachen

heel erg bedankt, hier heb ik echt wat dan Haha!
Om heel eerlijk te zeggen heb ik juist de laatste tijd geen les gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:00

Ook ik vindt al veel verbetering op deze foto's! Ik zie al veel verandering, meer losheid in de kaak, en vooral: GEEN HULPMIDDELEN als slof oid! Erg goed!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:40

mm ik dacht dat ik het vrij duidelijk verwoord had.
Activiteit - nageeflijkheid- aanleuning, dat is de volgorde.

Dus eerst van achteren activeren, is ze goed aan het been, dan zal ze , dmv contact met de mond, en nog meer been, nageeflijk gaan lopen (ontspannen in nek en kaakgewricht) Vanuit daar kan ze over de rug gaan lopen, en vanuit een ontspannen rug kan de achterhand er pas bij.

Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om een vorige ruiter de schuld te geven van het op de voorhand lopen.
Neem gewoon goede begeleiding, zoek een goede instructie, en ik weet zeker dat je dan ook beter zult begrijpen wat wij bedoelen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:49

crossmonster schreef:
mm ik dacht dat ik het vrij duidelijk verwoord had.
Activiteit - nageeflijkheid- aanleuning, dat is de volgorde.

Dus eerst van achteren activeren, is ze goed aan het been, dan zal ze , dmv contact met de mond, en nog meer been, nageeflijk gaan lopen (ontspannen in nek en kaakgewricht) Vanuit daar kan ze over de rug gaan lopen, en vanuit een ontspannen rug kan de achterhand er pas bij.

Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om een vorige ruiter de schuld te geven van het op de voorhand lopen.
Neem gewoon goede begeleiding, zoek een goede instructie, en ik weet zeker dat je dan ook beter zult begrijpen wat wij bedoelen.

Verward wat nou schuld geven? JIJ weet echt niet wat er met Leia gebeurd is! Je moet niet zomaar dingen gaan zeggen als vorige ruiter schuld geven! Leia is echt verkeerd gereden, de eigenaar gaat dat echt niet lopen verzinnen! In het begin toen ik leia net verzorgde kon ze amper draven, ze viel bijna voorover! En nee hoor, dat heeft niet te maken met die ruiter. dat deed Leia toen helemaal zelf Gestoord
Kom op zeg! Sorry hoor, maar hier kan ik dus echt niet tegen, bah Misselijk

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:52

Jorine_Falco schreef:
Ook ik vindt al veel verbetering op deze foto's! Ik zie al veel verandering, meer losheid in de kaak, en vooral: GEEN HULPMIDDELEN als slof oid! Erg goed!

dankje Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 08:08

verder nog tips? Lachen

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:17

indderdaad ik sluit me aan bijde oudere;)
maar het ziet er zeker al beter uit ! succes veder

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 08:39

bedankt