hey meis,
wat een prachtige haflinger heb je zeg!
echt een plaatje om tezien 
je ziet duidelijk dat je er aan probeert tewerken ga vooral zo door
even wat punten voor jezelf op een rijtje.
- je neusriem zit echt heel erg laag.
ik denk dat het verstandig is om hem 2 gaatjes hoger vast temaken ong, en dat je dan de neusriem iets omhoog neerlegt en dan vastmaakt.
probeer dan wanneer je de sperriem vastgaat maken er niet aantetrekken, want dan trek je de neusriem weer naar beneden, en dat is niet de bedoeling natuurlijk 
- je zadel zit zotezien een heel klein stukje naar voren, het is de bedoeling datie precies achter de schouder komt teliggen zodat je hafje genoeg bewegingsvrijheid heeft 
probeer daar opteletten, wat je kan doen om het tecontroleren is je zadel neerteleggen vasttesingelen en dan met je hand tussen je haf en het zadel doortegaan.
dan merk je of die daar testraks op je hafje ligt ja of nee.
de puntjes die ik zie met rijden:
je bent al goed op de goede weg hoor meis!
lekker stelling pakken in stap heel goed! ik heb zoiezo de vraag heb je les? zo nee is dat misschien het overwegen waard want dat an nooit kwaad 
wat dingen die je eventueel me rijden kan gaan proberen
- veel figuren
- stelling pakken ook in draf en in galop, laat haar maar naar jou hand toekomen 
- veel overgangen rijden, zoveel mogelijk op je zit gaan doen.
wat ook altijd heel leuk en handig is zijn schijnovergangen, dat zorgt ervoor dat ze heel allert word op je kuit.
- en kijken of je als je der zo netjes in stap hebt het neusje ook iets lager tekrijgen lekker uitschuiven 
nou hopelijk heb je wat aan me tips, heel veel suc6 dermee.
en ik kijk al uit naar je volgende topic