Voordat ik hem serieus ging trainen wou ik hem eerst even na laten kijken door fysio, tandarts en zadelmaker. Die gaven allemaal de ok stempel, en sinds twee maandjes ben ik dan ook echt serieus met hem aan het trainen. Hij pakt het super op. Het is een erg werklustig paard, dat heerlijk los door zijn lijf kan lopen.
We trainen voornamelijk op ontspanning, goed tussen twee benen en twee teugels lopen en reactie op de hulpen. Dat gaat binnen steeds beter, buiten is de omgeving nog wel eens interessanter dan ik
Als het goed is gaan we in januari ons wedstrijd debuut maken in de B.Eerst binnen los gereden. De kwaliteit van de foto's was daar niet erg goed, dus dat gaven we al snel op

Daarna door naar de buitenbak:
Op weg naar de enge hoek in de bak
daar zit nl een kalveren stal, en af en toe steekt een van die beesten zijn neus door een gat in de muur

charmant sta-moment

Bij de enge stal langs, duurt gelukkig nooit lang dat hij daar op blijft reageren

Galop heb ik voor het grootste gedeelte binnen gedaan, en daar konden dus geen foto's van gemaakt worden. tegen de tijd dat ik daar buiten aan toe was moest de fotograaf al weer weg
. Deze is van een paar maand terug, tijdens ons eerste onderlinge wedstrijdje:
en zo ging hij toen nog langs enge plekken (lees zoontje van de eigenaar die daar met een vliegenmepper op de grond aan het slaan was)