lipizzaner @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurae

lipizzaner @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:39

even voorstellen: dit is obiento, een 5 jarige lipizzaner ruin. Ik heb hem sinds april dit jaar. Toen ik hem kreeg zat er gas rem en stuur op. Ik heb heel rustig aan gedaan met hem, en na zijn castratie heeft hij een 2 maand bijna alleen maar buiten gestaan en mij buiten gelopen.

Voordat ik hem serieus ging trainen wou ik hem eerst even na laten kijken door fysio, tandarts en zadelmaker. Die gaven allemaal de ok stempel, en sinds twee maandjes ben ik dan ook echt serieus met hem aan het trainen. Hij pakt het super op. Het is een erg werklustig paard, dat heerlijk los door zijn lijf kan lopen.

We trainen voornamelijk op ontspanning, goed tussen twee benen en twee teugels lopen en reactie op de hulpen. Dat gaat binnen steeds beter, buiten is de omgeving nog wel eens interessanter dan ik Clown Als het goed is gaan we in januari ons wedstrijd debuut maken in de B.

Eerst binnen los gereden. De kwaliteit van de foto's was daar niet erg goed, dus dat gaven we al snel op

Afbeelding

Afbeelding

Daarna door naar de buitenbak:

Op weg naar de enge hoek in de bak Haha! daar zit nl een kalveren stal, en af en toe steekt een van die beesten zijn neus door een gat in de muur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

charmant sta-moment Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de enge stal langs, duurt gelukkig nooit lang dat hij daar op blijft reageren
Afbeelding

Galop heb ik voor het grootste gedeelte binnen gedaan, en daar konden dus geen foto's van gemaakt worden. tegen de tijd dat ik daar buiten aan toe was moest de fotograaf al weer weg Tong uitsteken . Deze is van een paar maand terug, tijdens ons eerste onderlinge wedstrijdje:

Afbeelding

en zo ging hij toen nog langs enge plekken (lees zoontje van de eigenaar die daar met een vliegenmepper op de grond aan het slaan was) Haha!

Afbeelding

Mijkee_

Re: lipizzaner @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:35

wat een stoer paardje! Cool
Naar mijn idee zit je een beetje te ver achterin het zadel. (foto 5)
Blijf zo doorijden! ziet er netjes uit Knipoog

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:22

Ziet er netjes uit hoor! Je mag inderdaad je schouders nog wat verder naar achter doen.

Maar jullie zien er uit als een perfecte combinatie!
Nog veel plezier met rijden e.d.!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 08:12

MI1990 schreef:
Naar mijn idee zit je een beetje te ver achterin het zadel. (foto 5)

Dat viel mij inderdaad ook al op toen ik de foto's zag. Ik heb ook het idee dat het zadel iets te ver naar voren lag die dag. Misschien dat het daardoor kwam.

tnx voor de leuke opmerkingen Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:43

Wat een leuk dier heb je daar!
Ik vind dat je hem al heel netjes voorstelt, maar persoonlijk zie ik in deze fase het liefste de halshouding waarmee hij op de eerste foto en de 3de laatste foto loopt. Op de andere foto's loopt hij wat enger in zijn hals.
(sja, het is HAW, ik moet toch iets zeggen)

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:21

Idra schreef:
\
(sja, het is HAW, ik moet toch iets zeggen)

hahaha, maar je hebt wel gelijk Haha! .
Hij is in de buitenbak nog wat kijkeriger waardoor ik hem nog niet altijd zo veel ruimte kan geven als ik wil. Maar zodra hij wat ontspannender is dan loopt hij ook met meer lengte in de hals. Hij krijgt ook heel regelmatig een vrije teugel in draf, en dan volgt hij de teugel ook netjes.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:30

lekker ding hoor. Ik heb af en toe het idee dat hij zijn onderhals er wat uit wil gooien, dus misschien moet je hem net wat lager en ronder instellen voordat je hem wat meer oppakt.

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:17

Hay!

Prachtig paard en je rijdt hem volgens mij heel vriendelijk en geduldig! Ik denk alleen dat hij wat meer nog over zijn rug moet lopen. Dit is vaak het geval met Lusitano's Andalusiers en Lipizzaners. Stel hem dus lekker laag in bij het losrijden.

Verder denk ik dat hij wel een paar kilootjes kwijt mag!

Succes en ga zo door!

Xassilem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:27

Woehoe. Die laatste foto! Vet sjouwen! Haha. Dat lijkt net mijn Andalusier, die loopt ook zo als iets raars ziet. Zit beetje in die genen denk ik Tong uitsteken Maar wel leuk dier! Zie wel dat je je best doet met je handen, want dit soort paarden zijn niet dagelijkse verschijningen en het paard reageert goed op je rechtopstaande hand! Lekker typisch drafje, houd ik wel van! Ga zo door! Door veel te rijden en te oefenen kom je er echt wel!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:06

ziet er netjes uit Haha! prachtig beestje. er kan natuurlijk van alles beter, maar gewoon rustig ana beginnen en dat ziet er al heel goed uit Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:09

Het ziet er al hartstikke netjes uit voor zo kort als jullie bezig zijn en hij doet het toch wel allemaal maar braaf. Hij heeft trouwens echt een prachtig koppie,vooral van het (schuine)vooraanzicht zeg! whow!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:07

Leuke combo! Lekker zo doorgaan. Veel plezier in Januari, komt vast helemaal goed.

Paar tips:
- Schouders wat naar achteren
- Niet te ver uit het zadel komen en wat verder voorin het zadel gaan zitten (diepste punt opzoeken)
- Hakken niet te ver uitdrukken. Wat rechter in de beugels af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:50

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:08

Leuk paardje! Ziet er netjes uit! Lachen