Fede (fries) @ Dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirte

Fede (fries) @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:43

Doei!

Afbeelding

Afgelopen maandag is een vriendin mee geweest om een paar foto`s te maken van de training met Fede. Op het moment gaat het rijden goed! We doen het rustig aan. 9 november hebben we onze 2e oefen-dressuurwedstrijd. Erg veel zin in en ben benieuwd hoe hij het doet in een binnenbak. Lachen

Ik rijd Fede (7 jaar, ruin) nu een klein jaartje. We hebben inmiddels 1 oefen-dressuurwedstrijd gereden (B-niveau) en die ging goed! Het resultaat was 1e en een 2e plaats. Als alles goed loopt dan wil ik misschien me startkaart gaan aanvragen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oepsie het zijn bijna alleen maar galop foto`s geworden. Vork
Hebben jullie nog tips over het rijden?

Ik hoor het graag!

Liefs,
Mirte

2misty2

Re: Fede (fries) @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:52

Hey,
Wat een mooie fries je rijdt hem erg leuk!
Ik moet commentaar geven dus moest maar iets opzoeken wat erg lastig was.
In de galop mag je je benen wel iets meer op de plaatst houden.
Gr

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:53

ziet er goed uit eigenlijk weinig commentaar Tong uitsteken
je kijkt ook mooi vooruit, op HAW zijn er maar weinig die dat doen!
veel succes nog met je wedstrijd

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:54

ziet er goed uit, mooie fries en een mooie combi! Als ik het zo zie zijn jullie wel B klaar!
Maar om iets aan te merken te hebben, let op dat je hem in de galop niet te veel uit elkaar laat vallen, maar het ziet er netjes uit!
Ga zo door Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:03

Ik ga met bovenstaande mee,en het positieve commentaar is dat ik de hoofdhals houding keurig vindt niet te opgekropt!!!
Succes met de wedstrijden!! groetjes

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:41

Ik kan alleen zeggen dat foto 2 geen fijn beeld geeft, je bovenlijf valt iets achter over.....dus probeer rechtop te blijven zitten.
En verder gaan je benen op de ene foto te ver naar voren en op de andere te ver naar achteren..
Verder ziet het er erg goed uit!Ga vooral zo door
Ene die startkaart kun je best aanvragen, ik denk dat de winspunten en de prijzen je om de oren vliegen!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:49

Ik vind dat je je Fries mooi aan het lopen hebt! De meeste Friezen lopen veel te gespannen in de bovenlijn, maar ik vind die van jou wel heel fijn ogen. Echt goed! Je zit er ook netjes op. Trouwens mooie kleur rijbroek, (welk merk is dat? Tong uitsteken )

Welke afstamming heeft jou fries (ik meen wat bekends te zien? Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:29

Ik snap niet dat je uberhaupt nog geen startkaart hebt Nagelbijten / Gniffelen

Foto 2 mag je wel iets meer rechtop zitten, niet naar achteren. Maar oké, als je ziet hoe het eerder was is dit absoluut een verbetering Ja

Ik vind dat je echt heel netjes bent gaan zitten!

Fede is en blijft een leuk beest Ja
In Zevenaar kom ik echt foto's maken, is het plan.
Staat in m'n agenda!

Tot morgen Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:35

"Oepsie het zijn bijna alleen maar galop foto`s geworden."

Meid, ik ben blij dat ik ein-de-lijk een fries correct zie galopperen, ze bestaan!!! Je hebt mijn kijk op het friese paardenras weer war opgeschroeft (niet dat die heel negatief was)
Hou meer rust in je onderbeen, dat is de grootste tip die ik je mee wil geven.

succes

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:11

@ 2misty2: Klopt inderdaad dat ik me benen soms wat verplaatst. Maar hij viel ontzettend door me binnenbeen heen. Vandaar dat ik een beetje aan het zoeken was! Volgende keer ga ik er op letten. Lachen

@ XxroosjexX: Ben blij dat je dat op valt. Heb ik de laatste tijd veel aan gewerkt!

@ Suprice en brendalevita: Bedankt voor je commentaar.

@ just_bassie: Ik ga er op letten bij de trainingen. Knipoog

@ Quissie: De rijbroek komt van de nieuwe collectie van Harrys horse. Hij zit erg fijn! En Fede komt van de hengst Heinse.

@ Mik_: Hihi, bedankt voor je reactie! Leuk dat je in Zevenaar foto`s komt maken. Tot straks Tong uitsteken

@ Bonita_Bon: Bedankt voor je tip en het compliment! Lachen

Iemand nog tips hoe ik kan voorkomen dat hij te veel door mijn binnenbeen heen loopt?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:08

Hem meer aan de buitenteugel laten lopen. Vaak als je paard door je binnenbeen valt, neemt hij de buitenteugel niet goed aan. Een andere tip is af en toe je binnenknie aan het zweetblad duwen, dan hou je de schouder wat tegen.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:02

ziet er heel netjes uit en je zit er netjes recht op... je zou alleen nog wat meer op je kont moeten gaan zitten, voornamelijk tijdens de galop Haha! Enne... vraag die startkaart maar aan!! Dat gaat wel helemaal goedkomen!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:00

Ik vind jou zit echt keurig! (behalve op foto 2, daar zit je een tikkeltje naar achteren).
Probeer hem tijdens het halthouden actiever te houden. Hij staat achter niet onder de massa.
En probeer wat te varieren in de hoofd-halshouding in draf. Deze houding hoe je hem nu rijdt is heel fijn, maar ook lager en langer moet hij kunnen om net even iets meer bolling te krijgen in zijn rug.
Maarre die startkaart moet wel aangevraagd worden hoor. Komt helemaal goed!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:32

Ik vind je er super netjes opzitten! Je laat hem mooi lopen! En jij bent zo die B door Knipoog Dus hup die stratkaart aanvragen haha!

Alleen op foto 2 niet te veel naar achteren gaan zitten en je benen lang houden (galop foto)

Succes verder jij komt er wel!

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:55

Ohh echt mooie Frieske!!:O *jaloers* whaha, dat terzijde.. nou comentaar geven he.. uhh op sommige fotos moet je je benen wat meer recht houden en je rug ook wat meer, sommige luin je heel erg naar achter of naar voor. Maar verder helemaal super koppel hoor(L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:30

Bonita_Bon schreef:

Meid, ik ben blij dat ik ein-de-lijk een fries correct zie galopperen, ze bestaan!!! Je hebt mijn kijk op het friese paardenras weer war opgeschroeft (niet dat die heel negatief was)

succes

O jee, woon jij in Timboektoe? Er zijn wel meer friezen die correct kunnen galopperen Haha!

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 18:53

@ VeryWell: Klopt inderdaad dat ik meer op me kont moet gaan zitten! Al is dat niet makkelijk met zo`n galop Tong uitsteken Verder bedankt voor je reactie.

@ Barco: Ik was eigenlijk blij met de foto waarbij hij aan het halthouden is. Want de gangen waarbij je lekker voorwaarts moet doet hij wel. Maar wil je gangen terug rijden dat vind hij lastig en daar oefenen we ook veel mee. Het halthouden is al helemaal een probleem Tong uitsteken Ik ga er op letten de volgende keer!

@ Annekeee en xFrieske: Bedankt voor jullie reactie Lachen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:59

suleilitha schreef:
Bonita_Bon schreef:

succes

O jee, woon jij in Timboektoe? Er zijn wel meer friezen die correct kunnen galopperen Haha!

Nope, en ook niet in Verweggistan Haha!
Ik kom ze echt heeel zelden tegen, het stikt van de friezen hier in de omgeving, maar echt geen 1 die normaal, dragend kan galopperen... Dus ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg dat ik ze praktisch nooit zie!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:55

Ziet er goed uit!

Leuk dat je de 9e in Zevenaar start, dan moeten mijn zusje en ik ook ryden (ook met Friezen). Lachen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:57

Citaat:
Nope, en ook niet in Verweggistan Haha!
Ik kom ze echt heeel zelden tegen, het stikt van de friezen hier in de omgeving, maar echt geen 1 die normaal, dragend kan galopperen... Dus ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg dat ik ze praktisch nooit zie!!

Goh. Dat is wel heel frappant. Of je moet beter kyken, of de Friezen by jou in de buurt zyn heel toevallig allemaal waardeloos.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:13

Heyy Mirte! Knipoog

Leuke foto's. Fede is een mooi paardje, heb ook wel eens foto's op je hyves zien staan. Je hebt haar leuk aan het lopen. Ik vind dat je een nette houding hebt, soms leg je je benen iets te ver naar achteren en bij 1 foto neig je ook achterover te gaan hangen. Maar dit kan ook een moment opname zijn hoor!

Ook leuk dat je mee doet de 9de! Ik had me ook opgegeven met mn paardje, maar toch weer afgemeld. Tong uitsteken Ze is 2 maanden kreupel geweest, dus vond het niet zo fair voor haar om gelijk te beginnen met een wedstrijdje. Ook zijn we nog lang niet zo ver. Tong uitsteken

Nou, hoop dat ik je de 9de nog even tegen kom. Lang niet gezien. Buiten de paarden om alles goed, ook met studie, wat doe je nu? (Sorry beetje off-topic!:D).

Groetjes Nicol

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:34

hee
mooi paard/foto's (vooral de laatste is sgattig!)

ik heb verder niet echt commentaar, ziet er goed uit!,
Alleen in de galop iets meer terug zitten;)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:18

Hey Mirte
Mooie foto's, en wat je mooi recht op.
Pas op dat je niet te ver naar achteren gaat.
Maar als ik je andere foto's bekijk ben je echt erg verbeterd met je houding.
En denk dat je die startkaart maar snel aan moet gaan vragen Haha!
Jullie kunnen dat Knipoog
Leuke combi zijn jullie en die rol foto is wel erg leuk.
succes

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:25

@ VIPPIEKIPPIE: Hihi, heb er wel al super veel zin in! Zie je 9 november.

@ xNicolx: Leuk dat je reageerd!! Jammer dat je je hebt afgemeld 9 november, maar wel begrijpelijk Knipoog

@ angelalala: Bedankt voor je commentaar.

@ hyawatta: Ik ga erop letten dat ik niet te ver achterover zit. Bedankt voor je reactie Lachen