Wonder Na Osteopaat Weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Wonder Na Osteopaat Weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:42

Hee!!

Even wat info vooraf...

Het rijden met Wonder ging niet zo lekker. Nadat de osteopaat even snel naar Wonder had gekeken, bleek ze van haar eerste tot haar laatste wervel vast te zitten.. Dat verklaarde een boel..
Wonder is nou 2 keer behandeld door de osteopaat, en het zou nou goed moeten zijn...( We zijn nog aan het opbouwen!! )
Omdat wonder gister erg liep te rennen in de les, heb ik er een elastieke touwtje om gedaan zodat ze haar onderhals er niet op kan zetten en kan gaan rennen.

Ondanks dat het niet lekker ging, toch wel blij met de foto's, we gaan elke keer een stapje vooruit.. Ter vergelijking staan er heel veel foto's in mijn profiel

Wonder is nou 5,5 jaar oud, en sinds een half jaar echt dressuurmatig gereden.
Een niveau hebben we dus niet..

Mijn eigen commentaar is dat ik nogal voorover val en mijn benen afsteek..
Zodra ik te ver achter in me zadel ga zitten, maak ik het moeilijk voor haar om over haar rug te gaan lopen..
En als ik me benen aan leg schiet ze er vandoor en raakt ze een beetje gestresst... Er word aan gewerkt, maar dat gaat niet in 1 dag!!
Op de foto's ben ik vaak wat streng in me handen, ze maakt zich ontzettend sterk en gaat erg snel onder me vandaan..

Opbouwend commentaar is welkom maar wees niet te streng Knipoog

1. Afbeelding
Lekker laag en lang, hier willen we naartoe
2. Afbeelding
Iets te hard, maar wel leuk plaatje Lachen
3. Afbeelding
Leuke beentjes
4. Afbeelding
Iets meer terug rijden, wat errrrrrggggg moeilijk is, en niet in Wonders woordenboek voorkomt..
5. Afbeelding
Lekker drafje, zodra ze lekker loopt duik ik naar voren Huilen
6. Afbeelding
Galop, waar we erg blij mee zijn Haha!
7. Afbeelding
8. Afbeelding
Andere kant, en dus de slechte kant..
9. Afbeelding
Nog een galopje..
10. Afbeelding
Beetje veraf, maar toch een mooi drafje
11. Afbeelding
Lekker actief, en toch vrij laag
12. Afbeelding

Zo, dat waren ze weer Lachen

NathalietjeB

Re: Wonder Na Osteopaat Weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:48

je geeft zelf ook al wat puntjes aan maar probeer je handen wel voor je zadel te houden.
t lijkt op sommige foto's dat je je handen nog net niet op je zadel rijd..(en daar kan je je handen flink aan open rijden)
verder ziet t er goed uit..ik had er persoonlijk niet gelijk een elastiek??aangehangen omdat je paardje net bij de osteopaat vandaan komt.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:52

Buster4Ever, nee ik liever ook niet.. Maar gister drukte ze heel de tijd haar rug weg, en ging ze rennen met haar kop in de lucht. Zo kan ze haar onderhals er niet opzetten en ik heb iets meer controle. Zoals gister rijden we meer kapot dan goed...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:01

Nou Merlinde, je bent wel streng voor jezelf hoor. Zo aan de foto's te zien vind ik het allemaal best netjes. Elastiek is niet ideaal misschien, maar het werkt niet echt in. Ze mag vooral in draf en galop wat meer zakken met haar hals, maar daar zijn jullie hard mee bezig! (foto 11 en 12 zijn mooi)

Verder doe jij precies hetzelfde als ik: met handjes op schoot rijden en soms naar voren duiken.
Mijn instructrice roept altijd: op je kont, teugels korter en handen liften... Maar je glijdt geleidelijk weer terug hè? Ik ken het, haha.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:23

ik wee thoe het voelt als je paard vast zit mijndes is na een sport masseur gweest al 5 keer

en bij mijndes zit ook geen gebruik aanwijzing
ik heb er anderhalf jaar aan geoefend en nu worden we eindelijk een team

en elastiek begrijp na de massage is het moeilijk , omdat ze nog in hun kop hebben dat het pijn doet maar dat is het dan niet heb ik ook gehad

train lekker zo door en je komt er wel , alleen kan soms lang duren

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:27

piaffe_ Girl, dat is inderdaad lastig, zei heeft nog in haar hoofd dat het zeer doet.. Daar moet ze doorheen.. Moet wel zeggen dat ze het goed oppakt, alleen dat rennen nog Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:28

Ook ik vind het er nog niet zoooo dramatisch uit zien hoor.
De foto's 11 en 12 geven het beeld goed weer waar je naartoe moet werken..

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:56

je handen mogen wel wat hoger, je legt ze een beetje op het zadel.

succes verder!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:16

Je bent wel erg streng voor jezelf hoor Haha!
maar ik ken je probleem helemaal. Probeer alleen wel je handen wat losser te laten en zelf wat ontspannener te gaan zitten. Is heel moeilijk maar probeer haar op je zit terug te rijden. Zelf heel bewust gaan ademen en net iets langzamer lichtrijden dan dat zij draaft wil ook nog wel eens werken.
Een langzamer tempo heeft ze wel nodig om meer te gaan dragen, dan zal ze aan de voorkant er nog mooier uitkomen met het voorbeen.

Ik kan het niet helemaal goed beoordelen, maar ik heb het idee dat je zadel iets op de schouder lijkt te liggen?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:36

nacho_lein, dat valt heel erg mee.. heb nog gevoeld, omdat ik dit zadel net een week heb.. Zou best eens kunnen dat die iets naar voren is geschoven omdat ik meestal niet of niet goed aansingel.. Leg m er altijd net iets achter Lachen Bedankt voor je tip!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:42

ik \vind het er helemaal niet zo erg slecht uit zien ofzo Knipoog alleen het lijkt of je op sommige foto;s wat naar voren hangt maar dat ken ook moment opnamen zijn Tong uitsteken

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:29

Merlinde, waar blijven Wonders stippen? Knipoog

Ok rijtechnisch commentaar Haha! Allereerst vind ik dat jullie super bezig zijn. Als ik zie hoe het eerst was en hoe het nu is... applaus! Knipoog Je bent veel bewuster met haar om leren gaan het afgelopen half jaar en ik hoop dat je dat vasthoudt! Lachen Daarnaast vind ik dat je een van de weinige ruiters bent die de voetjes netjes kan houden Haha! Tenen netjes naar binnen!

Naast de reeds eerder genoemde punten van het meer dragen van de handen en het wat rechter zitten valt me nog iets op. Het lijkt op de foto's alsof ze linksom soms wat over de buitenschouder wegloopt. Vooral op foto 5 en 6 lijkt dit. Is ze misschien wat meer om het binnenbeen heen te krijgen?

En het rennerige, als jullie op deze voet verder gaan moet dat stukken minder worden. Ik heb zelf ook een rennertje gereden een tijdje, en ik weet hoe moeilijk het is, maar je móet met je been blijven rijden. Veel tempowisselingen rijden, ook op commando een keertje versnellen en daarna duidelijk terugnemen, maar dan op je been en op je zit. Moeilijk moeilijk, ik weet het, maar je hebt er in de toekomst zo ontzettend veel aan! Knipoog

Succes jullie twee deze winter Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:54

leuke combi, loopt opzich ook wel lekker!!

Denk alleen dat je beter dat elastiek achterwege kan laten(ookal hangt die hier los), meestal gaan ze daardoor juist hangen en rennerig worden.. En dat is dan ook weer reden om rug vast te zetten....
En probeer aan je handen te denken, naar mijn idee zet je die beetje vast op zadel..

veel succes nog!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 07:13

Roos_s, dat dacht ik ook, maar mijn instructrice kwam ermee, ik kan Wonder nou juist onder controle houden, en ze rent veel minder.. Alleen was het eenmalig omdat de les woensdag erg slecht gaat. als ze zo rent maken we meer kapot dan goed.. Lachen

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:17

Ik heb even de foto's op je profiel bekeken, en het ziet er al een stuk beter uit! Probeer alleen je handen meer te dragen en soms op je kont te gaan zitten Haha! Verder vind ik je beenhouding erg netjes! En een leuke pony!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:07

Leuke foto's Merlinde! Haha! Jullie zijn natuurlijk gewoon gigantisch vooruit gegaan de laatste maanden, heel leuk om te zien Lachen

Je weet zelf heel goed waar je aan moet werken: ontspanning Knipoog
Wat je houding betreft inderdaad oppassen dat je je benen niet afsteekt en op de foto's lijk je iets naar voren te zitten maar IRL is me dat nooit opgevallen.

Hopelijk gaan jullie deze winter net zoveel vooruit als afgelopen zomer!!